2025-04-16 05:45

„Akropolis Group“ 2024 m. išmokėjo 70 mln. Eur dividendų

Vilniaus „Akropolis“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vilniaus „Akropolis“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Akropolis Group“, valdanti penkis prekybos centrus Lietuvoje ir Latvijoje, 2024 m. balandį, pirmą kartą nuo 2020 m., iš nepaskirstytojo pelno išmokėjo 70 mln. Eur dividendų.

Per dvejų metų laikotarpį grupė išlaikė didelę savo sukurtos ekonominės vertės dalį, bendrai siekiančią 52,85 mln. Eur, nurodoma konsoliduotoje vadovybės 2024 m. ataskaitoje, paskelbtoje įmonės puslapyje. Registrų centrui dokumentas dar nepateiktas.

Ten pat pažymima, kad šis dividendų išmokėjimas atitiko grupės ilgalaikę finansinę politiką. 

Bendrovės vienintelė akcininkė UAB „Vilniaus prekyba“ yra tarptautinė, diversifikuota investicijų valdymo bendrovė, per antrines įmones valdanti investicijas į mažmeninės prekybos ir vaistinių tinklus, taip pat į nekilnojamojo turto vystymo ir nuomos paslaugų bendroves Baltijos šalyse, Švedijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje.

Lietuvoje „Akropolio“ grupė veikia nuo 2002 m., kai buvo atidarytas pirmasis „Akropolis“ Vilniuje. Vėliau suprojektuoti ir pastatyti centrai Klaipėdoje, Kaune (parduotas 2008 m.) ir Šiauliuose. 

Dabar grupė Lietuvoje valdo tris prekybos centrus Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Jų bendras mažmeninės prekybos plotas sudaro 193.247 kv. m,  juose veikia 571 parduotuvė ir pramogų vieta. Prekybos centrų užimtumo lygis Lietuvoje siekia 99%. 

2024 m. grupės Lietuvoje valdomuose trijuose „Akropoliuose“ kasdien apsilankydavo vidutiniškai 74.400 žmonių, nuomininkų apyvarta siekė 756 mln. Eur, nuomos pajamos sudarė 56,5 mln. Eur (su PVM).

Praėjusiais metais išplėstas Vilniaus „Akropolio“ plotas, šalia pastato pastačius naują prekybinės paskirties 480 kv. m ploto priestatą. Jame, sujungus su ankstesnėmis patalpomis, įsikūrė naujausios koncepcijos didžiausia Lietuvoje „Sportland“ parduotuvė.

Iš viso per 2024 m. penkiuose „Akropoliuose“ atidarytos 135 naujos ir atnaujintos parduotuvės, paslaugų ir pramogų vietos, iš kurių Lietuvoje – daugiau kaip 90, o Latvijoje – daugiau nei 45. Tarp naujų – prekių ženklai „JD Sports“, „Weekend Max Mara“, „Sinsay“, „Timberland“, savo parduotuves ar restoranus atnaujinę „Bershka“, „Pull & Bear“, „Stradivarius“, „Reserved“, „McDonalds“ ir kt.

Šiuo metu įgyvendinamas vasarį pradėtas Vilniaus „Akropolio“ antro aukšto bendrųjų erdvių atnaujinimo projektas.

Latvijos sostinėje Rygoje 2019 m. atidarytas „Akropole Riga“, o 2021 m. lapkritį buvo įsigytas „Akropole Alfa“ (pervadintas iš „Alfa“ 2022 m. kovą). Šių dviejų centrų mažmeninės prekybos plotas siekia 142.339 kv. m. 

2024 m. Rygoje veikiančiuose prekybos centruose „Akropole“ vidutiniškai per dieną apsilankydavo 46.300 žmonių. Nuomininkų apyvarta nuosaikiai augo ir siekė 447 mln. Eur (su PVM). Latvijoje veikiančių prekybos centrų nuomos pajamos sudarė 34,9 mln. Eur.

„Akropolis Group“ konsoliduotos nuomos pajamos 2024 m. siekė 91,4 mln. Eur ir buvo 9% didesnės nei 2023 m., kai ši suma sudarė 84 mln. Eur.

Grupės pelnas prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizavimą (EBITDA) siekė 87,8 mln. Eur, 6% daugiau nei 2023 m. (83,1 mln. Eur). Visuose „Akropoliuose“ išlaikytas 98,3% plotų užimtumas.

52795
130817
52791