E. komercijos lyderiai: „Senukai“ kvėpuoja į nugarą „Pigu“, ryškus „Depo“ šuolis

Gedas Kučinskas, „BPN Intense“ vystymo ir strategijų vadovas, skaičiuoja, kad, lyginant 2025 m. ir 2024 m. pirmuosius ketvirčius, TOP 100 indeksuotų apsilankymų skaičius susitraukė 4,4%.
„Interneto vartotojai buvo mažiau aktyvūs, kartu tai atspindi ir šiek tiek mažesnę vartojimo paklausą. Tiesa, šį kovą, palyginti su vasariu, lankytojų srautai buvo aktyvesni: augimas siekė bemaž 9%“, – teigia G. Kučinskas.
„Depo“ šuolis
Didžiausius lankytojų srautus sutraukiančios e. komercijos lyderės: pirmoje vietoje besirikiuojanti pigu.lt ir antroje pozicijoje esantys senukai.lt šiemet išlaiko savo pozicijas, tačiau, žvelgiant į visus 2024-uosius, atotrūkis, vertinant lankytojų srautus, mažėja: senukai.lt vis labiau alsuoja į nugarą pigu.lt.
„Dera išskirti ir tai, kad ypatingą šuolį šiame segmente per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su ankstesniais metais, demonstruoja depo-diy.lt, jiems pavyko srautus išauginti net 289%. „Depo“ gana vėlai prisijungė prie DYI segmento internete, tačiau atrodo, kad geros kainos percepcija jiems padeda gana sėkmingai pritraukti interneto pirkėjų“, – svarsto G. Kučinskas.
Vertinant pirmojo ketvirčio lankytojų srautus, „Depo“ rikiuojasi 22-oje vietoje, o šį kovą, palyginti su vasariu, jie kyla į 17-ą poziciją.
„Augimą pirmąjį šių metų ketvirtį demonstruoja ir jysk.lt. Atrodo, kad 2025-ieji bus itin konkurencingi DYI, namų dekoro sektoriuje. Kartu stiprėjantys mažesni rinkos dalyviai rodo itin išaugusią konkurenciją šio sektoriaus kainodaroje“, – teigia G. Kučinskas.
Iššūkius jau sprendžia
VŽ rašė, kad į augančią konkurenciją ir besikeičiančią situaciją didžiausia šalyje e. prekybos platforma „Pigu“ jau reaguoja: šį vasarį pranešta, kad prie įmonės vadovo vairo grįžta verslo įkūrėjas, patyręs e. komercijos profesionalas Dainius Liulys.
Neseniai paskelbta, kad „Pigu“ įgyvendina strateginius vadybos pokyčius – keičiasi įvairių skyrių vadovai.
Pirmojo ketvirčio lyderė
Pirmajame dešimtuke didžiausią šuolį į viršų fiksuoja televizijos turinio transliavimo platforma go3.lt, jos lankytojų srautai per ketvirtį šoktelėjo 20%.
„Toks augimas greičiausiai susijęs su geresnio, tinkamesnio turinio atsiradimu, stiprėjančia prenumeratorių baze ir vis didesniu vartotojų polinkiu rinktis „on-demand“ turinį vietoj tradicinės TV“, – vertina G. Kučinskas.
Pasak jo, augo ir kiti laisvalaikio bei specializuoti segmentai: knygos.lt per ketvirtį srautus išaugino 14%, mrbiceps.lt – beveik 35%.
„Tai rodo, kad vartotojai ieško nišinių, emociją ar išskirtinumą siūlančių produktų“, – kalba G. Kučinskas.
Tarp augančių svetainių šių metų pradžioje išsiskiria ir vaistinės: gintarine.lt bei camelia.lt.
„Tai, kad vartotojai aktyviai ieško vaistinių internete, rodo, kad keičiasi pirkimo įpročiai – pirkėjai mielai naudojasi vaistinių pristatymo infrastruktūra. O kartu vaistinės po truputį įžengia ir į prevencijos segmentą, t. y. daugiau asortimento skiriama gerai savijautai užtikrinti, o ne sveikatos problemoms spręsti“, – teigia G. Kučinskas.
Įdomu tai, kad gintarine.lt per pirmąjį šių metų ketvirtį įsitvirtino tarp TOP 5 stipriausių svetainių internete pagal lankytojų srautus, o kovą ji rikiuojasi dar kiek aukščiau – ketvirtoje pozicijoje.
O kelionių segmento svetainės pirmąjį šių ketvirtį fiksuoja nuosaikesnius srautus: tarp jų – novaturas.lt, skrendu.lt, makalius.lt.
„Kelionių sektorius, nepaisant popandeminio atsigavimo, galimai praranda dalį aktyvių klientų dėl augančių kainų ar geopolitinio nestabilumo“, – kalba G. Kučinskas.
VŽ primena, kad „BPN Intense“, vertindama ir lygindama pritraukiamus klientų srautus e. svetainėse, e. prekybininkų reitingą sudaro nuo 2020 m. pradžios. Tiesa, 2024-ųjų antrąjį pusmetį dėl metodologijos pokyčių reitingas nebuvo sudaromas.
Sudarant reitingą yra naudojama „IPG Mediabrands“ tinklo indeksavimo ir rodiklių lyginimo metodologija. Indeksas skaičiuojamas sisteminant duomenis iš skirtingų išorinių e. komercijos statistikos platformų („SimilarWeb“, „SEMrush“, „Ahrefs“, „Alexa“ ir kt.). Atsižvelgiant į tai, kad minimų išorinių e. komercijos statistikos platformų pateikiami duomenys turi gana plačią paklaidos amplitudę – apsilankymų statistika analizuojama pagal stebimus kelių dešimčių e. komercijos projektų faktinius duomenis, jie yra indeksuojami ir lyginami bei apytiksliai atspindi faktinius svetainių srautus.
Lietuva – tarp lyderių
VŽ rašė, kad Lietuvos įmonės yra tarp lyderių ES šalyse pagal prekybos internete rodiklį, toliau eina Airija ir Danija. Tokius duomenis pateikia šį vasarį Eurostato paskelbta ataskaita.
Statistika, surinkta 2024-aisiais ir apibendrinanti 2023 m. duomenis, rodo, kad, vertinant ES skirtingose šalyse veikiančias įmones ir tai, kokia jų dalis vykdo prekybą internete, didžiausią rodiklį demonstruoja Lietuva.
„Statista“ skaičiuoja, kad 42,1% Lietuvos įmonių prekiauja internete, toliau rikiuojasi Airija (39,6%), Danija (38,8%), Švedija (37%). ES vidurkis siekia 24%.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai