2025-03-05 13:00

Konkurentai suintriguoti „Rimi“ tinklo pardavimu

Iš kairės: Nijolė Kvietkauskaitė, „Iki Lietuvos“ generalinė direktorė, Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, Jolanta Bivainytė, „Maximos“ generalinė direktorė, Maciejus Urbanski, „Lidl Lietuvos“ generalinis direktorius. VŽ koliažas.
Iš kairės: Nijolė Kvietkauskaitė, „Iki Lietuvos“ generalinė direktorė, Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, Jolanta Bivainytė, „Maximos“ generalinė direktorė, Maciejus Urbanski, „Lidl Lietuvos“ generalinis direktorius. VŽ koliažas.
„Rimi“ Baltijos šalyse turės naujus savininkus – didžiausią mažmeninės prekybos grupę Danijoje „Salling Group“. Konkurentai sako, kad vieną stiprų Skandinavijos rinkos žaidėją keičia kitas lyderis, tad pokyčių ir sujudimo šiame segmente netrūks. Kartu šis sandoris – labai gera žinia Lietuvai ir visam regionui, parodantis, kad esame patikima rinka ir į ją yra investuojama.

Dainiaus Dundulio, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinio akcininko, teigimu, akivaizdu, kad ateinantis naujas žaidėjas, naujas savininkas atneš pasikeitimų Lietuvos ir Baltijos šalių mažmeniniam segmentui.

„Jei dabartiniai „Rimi Baltic“ savininkai parduoda verslą, vadinasi, jie arba jau pasiekė savo užsibrėžtus planus ir atėjo laikas parduoti, arba nebuvo patenkinti esamais verslo rezultatais. Greičiausiai turime antrąjį atsakymą“, – savo nuomone su VŽ dalijasi D. Dundulis.

Pasak jo, įdomus klausimas, kaip keisis „Rimi“ koncepcija, mat danų „Salling Group“ valdo daugiausiai žemų kainų tinklus.

„Vadovaujantis logika, turėtų keistis ir „Rimi“ pozicionavimas, koncepcija. Tai natūralu, naujieji savininkai stengsis pritaikyti savo turimą patirtį, geriausią praktiką. Bet kuriuo atveju su naujaisiais savininkais matysime tam tikrą „Rimi“ suaktyvėjimą, kurį turėtų lydėti ir parduotuvių atidarymai, ir uždarymai“, – prognozuoja D. Dundulis.

Andersas Haghas, „Salling Group“ prezidentas ir generalinis direktorius, spaudos konferencijos metu kalbėjo, kad neketina keisti „Rimi“ prekių ženklo, kuris, jo požiūriu, yra vartotojams gerai pažįstamas ir jų mėgiamas. Verslui perėjus į naujas rankas, ketinama tiesiog tęsti ankstesnių savininkų pasirinktą strategiją ir toliau augti. Tačiau užsimenama apie „ambicingus“ planus.

Iš kairės: Nijolė Kvietkauskaitė, „Iki Lietuvos“ generalinė direktorė, Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, Jolanta Bivainytė, „Maximos“ generalinė direktorė, Maciejus Urbanski, „Lidl Lietuvos“ generalinis direktorius. VŽ koliažas.

Jolanta Bivainytė, „Maximos“ generalinė direktorė, paklausta apie pokyčius, dalijasi lakonišku komentaru, kad vieną stiprų Skandinavijos rinkos žaidėją keičia kitas stiprus mažmenininkas.  

„Kai į rinką ateina naujas pajėgus žaidėjas, visada būna įdomu“, – pabrėžia J. Bivainytė.  

Nijolė Kvietkauskaitė, „Iki Lietuvos“ generalinė direktorė, pokytį vertina labai pozityviai.

„Žinoma, mums, kaip konkurentams, lengva nebus. Atsiradus naujam žaidėjui, visada keičiasi strategijos, taktiniai veiksmai, kainodaros klausimai. Visi ir visada konkuruojame labai aktyviai, tad mums reikės iš naujo pažinti naująjį konkurentą, suprasti, kaip „Rimi“ Lietuvoje keisis“, – teigia N. Kvietkauskaitė.

Ji priduria, kad pokyčius „Rimi“ jau stebėjo kuris laikas, tad dabar atkeliavo atsakymas, kas juos inspiravo ir paskatino.

„Neabejoju, kad ir mes, greičiausiai ir kiti žaidėjai į pokyčius taip pat reaguos aktyviai, tad sujudimo rinkoje tikrai bus. Noriu tik pajuokauti, kad, kai „Lidl“ atėjo į Lietuvos rinką, mūsų dalis augo, tad tikiuosi, kad tas naujumo efektas ir senbuviams išeis į naudą“, – kalba N. Kvietkauskaitė.

Patikimumo aspektas

Kartu „Iki“ vadovė pasidžiaugia šiuo sandoriu ir dėl kitų priežasčių: „Nepaprastai smagu matyti, kad Danijos verslas investuoja į Baltijos šalių regioną. Turint omenyje dabartinį geopolitinį kontekstą, tai yra labai gera žinia Lietuvai ir visam regionui – esame patikima rinka ir į ją yra investuojama. Mums reikia stipraus verslo Lietuvoje, kad galėtume prisidėti prie BVP augimo“.

Šį aspektą pabrėžia ir Maciejus Urbanski, „Lidl Lietuvos“ generalinis direktorius.

„Tai yra pozityvus ženklas Baltijos šalių vartotojams, kartu ir bendrai Lietuvos, Latvijos bei Estijos ekonomikoms. Jis rodo, kad, nepaisant įvairių geopolitinių įtampų, mūsų regionas laikomas gera vieta investuoti. Šis sandoris Baltijos šalims suteiks naujų perspektyvų, o tai prisidės prie visų šių rinkų plėtros“, – teigia M. Urbanski. 

Pasak jo, „Lidl“ taip pat toliau planuoja plėtrą Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje atidarant naujas parduotuves.

Pasak N. Kvietkauskaitės, „Salling Group“ yra labai stiprus prekybininkas Danijoje.

„Jie turi apie 30%  rinkos, ateina iš stiprios, konkurencingos šalies ir moka dirbti tokioje aplinkoje. Atidžiau juos pradėjome stebėti ir matyti, kai jie prieš kelis metus įžengė į Lenkiją ir įsigijo čia „Tesco“ tinklą. Tai parodė, kad jie yra aktyvios plėtros etape, ir buvo klausimas, koks bus kitas jų žingsnis“, – VŽ kalba N. Kvietkauskaitė.

Biurokratijos spąstuose

D. Dundulio teigimu, nors ne kartą girdėjome įvairių pasvarstymų, kad į Lietuvą dar planuoja ateiti vienas ar kitas rimtesnis mažmeninės prekybos žaidėjas, tai ir lieka kalbomis. Pavyzdžiui, 2021 m. pavasarį nuvilnijo kalbos, kad žemų kainų mažmeninės prekybos tinklas „Aldi“ nusprendė žengti ir į Lietuvą.

„Nuoširdžiai abejoju, ar dar kas nors bandytų įsiterpti į tokią konkurencingą Lietuvos mažmeninės prekybos rinką, nebent matytume įsigijimą jau veikiančio tinklo. Biurokratija Lietuvoje pasiekė tokį lygį, kad nuo nulio vystyti verslą, kuriam reikia ir statybos leidimų, tapo neįmanomu, tiesiog neįveikiamu uždaviniu. Čia dera kelti klausimą ne ar kas nori, ar nenori ateiti į Lietuvą, o tai, kad šiuo metu paprasčiausiai tapo neįmanoma ateiti ir imtis naujo verslo“, – konstatuoja D. Dundulis.

Jis priduria, kad asmeniškai girdėjo vienos didesnės įmonės savininko pasisakymą, kad artimiausiems metams stabdo bet kokius projektavimo darbus Lietuvoje, nes išties tapo nebeįmanoma įveikti biurokratijos kliūtis.

„O kiek tokių dar yra istorijų, kurių niekas neišgirsta“, – kritikos žeria D. Dundulis.

Apie naujuosius savininkus

„Salling Group“, įsigijusi „Rimi“ verslą Baltijos šalyse, valdo fizines ir internetines parduotuves Danijoje, Lenkijoje ir Vokietijoje, taip pat „Starbucks“ ir „Carl’s Jr.“ franšizes Danijoje. 

Skaičiuojama, kad ji Danijoje užima apie 34% mažmeninės prekybos rinkos. Jai priklauso tokie prekių ženklai kaip „Netto“, „Bilka“, „Fotex“, taip pat žaislų tinklas „BR“. Grupė valdo apie 1.000 „Netto“ parduotuvių Vokietijoje ir Lenkijoje. 

2023 m. pabaigoje „Salling Group“ turėjo 1.726 parduotuves, 58.900 darbuotojų, jos apyvarta sudarė apie 9,4 mlrd. Eur.

Šiandien paskelbta, kad Švedijos bendrovė „ICA Gruppen“ už 1,3 mlrd. Eur (apie 14,4 mlrd. SEK) parduoda valdomą mažmeninės prekybos verslą Baltijos šalyse. 

A. Haghas, „Salling Group“ prezidentas ir generalinis direktorius, šiandien surengtoje nuotolinėje konferencijoje pirmiausia akcentavo, kad tai – didžiausias bendrovės įsigijimas jos istorijoje.

„Rimi“ išvystytas verslas Baltijos šalyse jau yra itin sėkmingas, o dabar mes esame pasiryžę jį auginti toliau. Visomis prasmėmis „Rimi“ yra idealus variantas mūsų kompanijos augimo strategijoje“, – teigė A. Haghas.   

52795
130817
52791