2025-01-06 05:45

Prekybininkų kainų karai: kas tinkama JK, nepriimtina Lietuvoje

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jungtinės Karalystės (JK) prekybininkai 2025-uosius pasitinka kainų karais: „Morrisons“ paskelbė, kad plečia būtiniausių prekių sąrašą iki daugiau nei 500 ir jų kainas lygins su konkurentais „Lidl“ bei „Asda“, o pastarasis prekybos tinklas po dienos paskelbė mažinantis daugiau nei 2.500 prekių kainas.

Vienas didžiųjų JK prekybos tinklų „Morrisons“ paskelbė, kad nuo šio sausio išplečia būtiniausių ir geriausiai parduodamų produktų sąrašą, kurį lygins su „Aldi“ ir „Lidl“ bei siūlys tokią pat ar mažesnę kainą. O tokios prekės yra žymimos ženkliukais „Aldi & Lidl Price Match Whichever is cheaper“. 

„Retailgazette.co.uk“ nuotr.
„Retailgazette.co.uk“ nuotr.


Su tokia pat kainų mažinimo ir lyginimo akcija „Morrisons“ metus pradėjo ir 2024 m., tik tuokart tokių prekių sąrašas siekė daugiau nei 200, dabar – viršija 500. 

Tokia pat kainodara „Morrisons“ galioja perkant ir parduotuvėse, ir internetu, o prekių sąraše būtiniausi produktai – nuo aliejaus, kiaušinių, pieno, ryžių iki daržovių ir kt. prekių.

Vos po dienos, sausio 2 d., apie sumažintas kainas pranešė ir JK prekybininkė „Asda“, paskelbusi, kad „Didysis sausio kainų mažinimas“ apima daugiau nei 2.500 pagrindinių prekių, o vidutinis kainų kritimas siekia apie 26%.

„Baigiantis šventiniam laikotarpiui daugeliui šeimų dėl biudžetų kyla rūpesčių, tad šia kampanija mažiname produktų, kuriuos vartotojai perka kiekvieną savaitę, kainas“, – „The Grocer“ cituoja Davidą Hillsą, „Asdos“ vyriausiąjį klientų vadovą. 

Lietuvoje nukeliavo iki teismų

VŽ primena, kad Lietuvoje prieš kelis metus skambiai lyginamąja reklamą pradėjęs prekybos tinklas sulaukė nuobaudų. Pradžioje reklamose buvo lygintos žinomų prekių ženklo gamintojų prekės su „Lidl“ privačiais prekių ženklais. Vėliau „Lidl“ savo kainas leidiniuose lygino su kitų bendrovių parduotuvėse parduodamų prekių kainomis ir sulaukė rekordinės 100.000 Eur siekusios Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos baudos.

Dėl prekių ženklo dizaino naudojimo lyginamosiose reklamose kompensaciją pirmos instancijos teisme buvo prisiteisusi ir UAB „Pieno žvaigždės“, tačiau vėliau šis ginčas baigėsi taikos sutartimi.

Kitas ginčas, kilęs 2023-iųjų pabaigoje, kai „Lidl“ vėl ėmėsi lyginamosios reklamos ir tarpusavyje lygino populiariausių prekių krepšelį savo bei konkurentų „Maximos“ ir „Iki“ tinkluose, taip pat nukeliavo į teismą.

VŽ rašė, kad ir šį ginčą bandoma užbaigti taikos susitarimu (į teismą kreipėsi UAB „Iki Lietuva“). 

Kristina Mažeikytė, AB „Linas Agro“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Baltijos šalyse, anksčiau vadovavusi „Lidl Lietuva“ rinkodaros skyriui, dar anksčiau šias pareigas ėjusi ir UAB „Maxima LT“, sutinka, kad Lietuvoje lyginamosios reklamos matome gerokai mažiau, skirtingai nei Vokietijoje ar JK.

„Nors tokie sprendimai, akcijos tikrai pagyvina rinką – visiems tampa įdomiau gyventi, o dienos gale visada laimi klientas“, – neabejoja K. Mažeikytė.

Kristina Mažeikytė, AB „Linas Agro“ rinkodaros vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kristina Mažeikytė, AB „Linas Agro“ rinkodaros vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pasak jos, tokią situaciją lemia ne griežtesnė Lietuvoje įstatymų bazė, o tai, kad tokie precedentai – itin reti. Žinoma, tokioms kampanijoms reikia skirti itin daug laiko pasiruošti, ne mažiau dėmesio bei atidumo reikia ir jų metu, jei lyginamos kainos su konkurentais, akcentuoja pašnekovė. 

„Kita vertus, tokios kampanijos yra tikslingesnės nei, tarkim, „Pricer.lt“ krepšelio lyginimas skirtinguose prekybos tinkluose. Juk vartotojas įprastai neperka viso krepšelio sąrašo. O pačių prekybininkų pasilyginimas atskirais produktais yra paprastas ir suprantamas kelias vartotojui parodyti skirtumus tarp prekybos tinklų“, – kalba K. Mažeikytė.

Kartu tai ir drąsus kelias, akcentuoja pašnekovė, tad čia labai svarbu ir taikli kūrybinė žinutė, kaip tai pranešti klientui.

„Savo ruožtu dabar Lietuvos prekybos tinklams tikrai trūksta drąsos, šviežumo komunikacijoje, kai visi daro tą patį, kai kalba, komunikuoja panašiai, tada ir klientui nebelieka poreikio rinktis“, – pabrėžia K. Mažeikytė.

52795
130817
52791