„Danone“, „Kellogg“ ir dar 73 bendrovės Prancūzijoje raginamos mažinti kainas

„Reuters“ šaltiniai pasidalijo dokumento, kuriame pateikiamas esą nepagrįstai kainas kėlusių įmonių sąrašas, kopija. Dar birželio 9 d. Prancūzijos finansų ministras Bruno Le Maire'as kalbėjo apie būtinybę kai kurioms įmonėms mažinti produktų kainas ir teigė iš kai kurių gavęs tokį pažadą, tačiau žurnalistų informacijos apie sudarytą sąrašą nei paneigė, nei patvirtino.
„Unilever“, gaminanti „Knorr“ sriubas ir „Hellmann‘s“ majonezą, „Reuters“ patvirtino, kad yra gavusi raginimą mažinti kainas. Prancūzijos žiniasklaida įvardija ir daugiau sąraše esančių bendrovių, tarp jų – „Cola-Cola“, „Mondelez“, „Nestle“.
Vyriausybės akiratyje atsidūrė ir gėrimų gamintoja „Pernod Ricard“, žemės ūkio produktų gamintoja „Avril“.
„Danone“ ir „Nestle“ atsisakė komentuoti, o „Coca-Cola“, „Mondelez“ neatsiliepė į raginimą pateikti komentarą. „Kellogg“ atsiųstame komentare teigiama, kad bendrovė negali dalintis informacija apie vykstančias diskusijas tarp gamintojų, prekybininkų ir vyriausybės, tačiau esą lentynos kainas nustato prekybininkai.
„Reuters“ duomenimis, Prancūzijos vyriausybė siekia, kad gamintojai, kurių produktų kainos šiais metais kilo 10% ar daugiau, vėl susėstų prie derybų stalo su prekybininkais, ir susitartų, kokiomis proporcijomis jas mažinti.
Prancūzijos parduotuvėse pastaraisiais metais brango įvairių kategorijų prekės: nuo šaldytų produktų iki valymo priemonių. Gamintojai aiškino, kad sąnaudų augimą lemia išaugę energetikos kaštai. Kai kurių prekių ženklų atstovai pripažįsta, kad pastaruoju metu gamybos ir prekių gabenimo sąnaudos mažėja. Investuotojų nuomone, reikalavimai peržiūrėti kainas iš dalies yra pagrįsti, o nereaguodami kai kurie gamintojai rizikuoja netekti dalies rinkos, nes vartotojams šiuo metu kaina yra vienas svarbiausių veiksnių renkantis prekę.
Belgija skelbs gėdos sąrašą
Kai kuriose kitose ES šalyse vyriausybės taip pat bando daryti įtaką verslui.
Pavyzdžiui, Pierre’as-Yves’as Dermagne’as, Belgijos ūkio ministras, paragino šalies prekybininkus ir gamintojus iki liepos vidurio sumažinti maisto produktų kainas parduotuvėse, nes kaštai jau susitraukę, o žaliavos atpigusios, tad nebėra kaip pagrįsti tokių aukštų kainų, skelbia specializuotas prekybos žurnalas „European Supermarket Magazine“ (ESM).
„Nepriimtina situacija, kai žaliavų kainos krenta, o vartotojai turi laukti mėnesius, kad realiai pajustų efektą parduotuvėse“, – komentavo P.-Y. Dermagne'as.
Jeigu per artimiausią mėnesį tiekėjai ir prekybininkai nesusitars dėl mažesnių kainų, ministras grasina įvardyti gėdingai dirbančias bendroves, kurios nemažina kainų, nors jų kaštai mažėja.
[infogram id="59ce8dc8-93d1-4ff1-93d9-86e70cbf6da6" prefix="3en" format="interactive" title="Metinė infliacija euro zonoje ir Lietuvoje 1997-2023 05"]
[infogram id="1a348480-96b2-4da2-a08d-4f23007435d6" prefix="SI0" format="interactive" title="Vartojimo prekių ir paslaugų kainų pokyčiai Lietuvoje 2023 05"]