„Swedbank“: atsiskaitymų internetu Lietuvoje išaugo 80% 

Publikuota: 2021-01-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2020 m. šalies gyventojų apsipirkimo internetu apimtys, palyginti su ankstesniais metais, išaugo daugiau kaip 80%, rodo „Swedbank“ atsiskaitymų duomenys. Banko klientai pernai vietinėse e. parduotuvėse įsigijo prekių ir paslaugų už daugiau kaip 1 mlrd. Eur, kai per 2019 m. jų išlaidos sudarė apie 580 mln. Eur.

„Buvo galima nuspėti, kad pandemija paskatins internetinės prekybos šuolį, tačiau realus jos augimas turbūt viršijo bet kokias prognozes. Įprastai metinis interneto prekybos apimčių augimas siekia apie 20-30%, o praėjusiais metais apimtys išaugo beveik du kartus“, – sako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.

Jis atkreipia dėmesį, kad interneto prekyba vos per vienerius metus dėl pandemijos ir sparčiai savo įpročius pakeitusių vartotojų padarė 2-3 metų pažangą.

Gerokai dažniau

2020 m. klientai Lietuvoje už pirkinius internete atsiskaitė apie 26,5 mln. kartų, kai 2019 m. šis skaičius siekė apie 16,7 mln. kartų.

Tuo metu vieno apsipirkimo internetu metu šalies gyventojai vidutiniškai išleido apie 42,5 Eur. Ši suma, palyginti su 2019 m., smarkiai nesikeitė – ji padidėjo maždaug 8%.

Kaip pastebi „Swedbank“ atstovas, interneto prekyba išlaikė pagreitį ir 2020 m. gruodžio mėnesį, kuomet jos augimas, palyginti su 2019 m. gruodžiu, sudarė apie 71%.

„Praėjusių metų gruodį šalies gyventojų apsipirkimų internetu augimas buvo didesnis negu paskelbus pirmąjį karantiną balandžio mėnesį. Iš dalies tai atspindi tradicinio kalėdinio periodo prekybos apimčių šuolį, tačiau kartu parodo, kad gyventojams apsipirkti internetu tampa vis labiau įprasta ir vis daugiau prekybininkų sudaro tokias galimybes“, – pastebi D. Trumpickas.

Dažniau atsiskaito kortelėmis

Apsipirkdami internetu šalies gyventojai vis dažniau tam pasitelkia mokėjimo korteles – atsiskaitymų kortelėmis augimas 2020 m. gruodį, palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu, buvo išaugęs beveik 3 kartus.

„Swedbank“ duomenimis, atsiskaitymai kortelėmis internete šiuo metu sudaro apie 18% visų atsiskaitymų lietuviškose e. parduotuvėse.

Be to, prognozuojama, kad nuo šių metų pradžios Europos Sąjungos šalyse dar labiau sustiprinus atsiskaitymų kortelėmis saugumą, šis atsiskaitymo būdas tarp šalies gyventojų taps dar populiaresnis.

Šiuo metu didžioji dalis (52%) atsiskaitymų internete Lietuvoje atliekama naudojantis mokėjimais iš sąskaitų per „Bank Link“ sistemą arba mokėjimo inicijavimo sprendimus, 18% atsiskaitant mokėjimo kortele, 17% atvejų atsiskaitoma grynais ar kortele pristačius prekes, 13% – naudojant kitą atsiskaitymo būdą.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Orlen“ degalinių valdytojos pelnas mažėjo 36%

Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ degalinių tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Orlen Baltics Retail“...

Pramonė
2021.06.15
LGBT palaikymas: svarbu nuoseklumas, o ne vienadienė „šlovė“ Premium

Visame pasaulyje birželį reiškiant palaikymą LGBT judėjimui, vaivorykštės spalvomis nusidažė ne vienas prekės...

Rinkodara
2021.06.15
10 svarbiausių dalykų sudarant sutartį su agentu  Verslo tribūna

Agentas yra nepriklausomas asmuo, kuris nuolat atlygintinai tarpininkauja atstovaujamajam šiam sudarant...

Vadyba
2021.06.15
Verslas: galimybių pasas mus žlugdo, metas atidaryti restoranų sales visiems Premium 22

Galimybių paso projektas nesuveikė, į restoranų vidų su šiuo pasu užsuka vos vienas kitas lankytojas,...

Paslaugos
2021.06.15
Statistika: auga ir eksportuotų, ir importuotų prekių kainos 1

Lietuvos eksportuotų prekių kainos balandį, palyginti su 2020-ųjų balandžiu, padidėjo 7,7%, o importuotų...

Prekyba
2021.06.15
Teismas atmetė F. Kirkorovo skundą 1

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė Rusijos ir Bulgarijos piliečio Filipo Kirkorovo skundą...

Rinkodara
2021.06.14
FIATA perspėja vežėjus dėl ruošiamų sankcijų Baltarusijai 

Vežėjai turėtų įvertinti tai, kad Europos Sąjungos (ES) ruošiamas naujas sankcijų Baltarusijai paketas gali...

Logistika
2021.06.14
„Metų CMO“ titulą pelniusi T. Sabaliauskienė: nieko nedarėme ir nedarome, ko negalime pamatuoti Premium 2

Toma Sabaliauskienė, „Nord Security“ rinkodaros vadovė, šiemet pelnė „Metų CMO“, stipriausios metų rinkodaros...

Rinkodara
2021.06.14
Pandemija „Augmos“ pelną pernai sumažino beveik 400 kartų iki 2.200 Eur

Daržovių importo ir eksporto bendrovė „Augma“ praėjusiais metais uždirbo 2.200 Eur konsoliduoto grynojo...

Pramonė
2021.06.14
Baudos tiekėjams: „Maxima“ jų atsisako, Seime – naujų ribojimų svarstymas  Premium

Konkurencijos tarybos (KT) nuomone, didžiosioms prekybos įmonėms turėtų būti draudžiama iš tiekėjų reikalauti...

Prekyba
2021.06.14
„Publicum“ išsaugojo lyderystę, „Bosanova“ labiausiai augo Premium

Pandemijos metai komunikacijos agentūroms nebuvo blogi: pavasario krytį žemyn pavyko amortizuoti. Tiesa,...

Rinkodara
2021.06.14
Lauko reklama: sunkūs pandemijos metai ir pavasario optimizmas

Dauguma lauko reklamos agentūrų per praėjusius metus skaičiuoja kritimą, bet daugiau nei dešimtadaliu auginti...

Rinkodara
2021.06.13
„Kilo Health“: naudą iš influencerių skaičiuojame kitaip nei daugelis  Premium

Sveikatingumo startuolis „Kilo Health“ influencerių kampanijų efektyvumą matuoja ne pagal jų auditorijos...

Prekyba
2021.06.13
„Horeca sprendimai“ 2020 m. iš parduotuvių surinko 10% daugiau maisto atliekų

Lietuvos prekybos tinklai pernai bendrovei „Horeca sprendimai“ perdirbti atidavė 27.000 t neparduoto...

Prekyba
2021.06.12
„Aibės logistika“ 15% didino pajamas, grynasis pelnas augo 112%

„Aibės“ aljanse logistikos ir sandėliavimo funkcijas atliekanti bendrovė „Aibės logistika“ pernai 14,6%...

Logistika
2021.06.11
Gamintojai kalba apie kainų kėlimą: esame priversti Premium 1

Pasaulyje fiksuojant maisto kainų augimą, Lietuvą ši tendencija aplenkia. Tiesa, tik kol kas. Maisto pramonės...

Pramonė
2021.06.11
Apdovanoti geriausi komunikacijos projektai, Metų agentūra – „Bosanova“

Metinio komunikacijos profesionalų renginio „PR Impact Awards 2021“ metu paskelbti ir apdovanoti geriausi per...

Rinkodara
2021.06.10
Naujas „Bennet Distributors“ pavadinimas – „Amber Distribution“

Alkoholinių gėrimų platinimo bendrovė „Bennet Distributors“ perima savo akcininkės „Amber Beverage Group“...

Prekyba
2021.06.10
Atsiskaitymo sąlyga „sumokėsit, kai galėsit“ jaunam verslui pasitvirtino Premium

Verslas pradedamas nuo pasitikėjimo: pirmiausia tuo pagrindu suburiami tiekėjai, vėliau juo grindžiami ryšiai...

Gazelė
2021.06.10
Lietuvių ženklodaros darbas pripažintas geriausiu pasaulyje

Jubiliejiniuose, 100-ąjį kartą rengtuose, prestižiniuose ADC (Art Directors Club) kūrybinių disciplinų...

Rinkodara
2021.06.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku