„Amazon“ bando didesnio formato parduotuves be kasų

Publikuota: 2018-12-05
Jasono Redmondo („Reuters“) nuotr.
Jasono Redmondo („Reuters“) nuotr.

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“, šį sausį Siatle, Vašingtono valstijoje, atidariusi pirmą parduotuvę be kasų, automatizuotų parduotuvių tinklą pamažu plečia, o dabar pasigirdo gandai, kad bandomos didesnio formato visiškai automatizuotos „Amazon Go“ parduotuvės.

„Amazon“ bando savitarnos technologiją Siatle erdvesnėje, didesnio formato parduotuvėje, remdamasis savo šaltiniais praneša „The Wall Street Journal“.

Savitarnos technologija puikiai funkcionuoja mažo formato parduotuvėje, tačiau ją gali būti sudėtinga adaptuoti didesnio ploto parduotuvėse su aukštesnėmis lubomis ir daugiau produktų. „Amazon“ kol kas nekomentuoja savo planų, susijusių su didesnio formato savitarnos formatu.

„Amazon“ savo savitarnos parduotuvėse tiksliai nustato, kuriuos produktus klientai pasirinko, pasitelkusi video kameras, esančias lubose, ir elektroninius jutiklius. Klientui išėjus iš parduotuvės pinigai automatiškai nuskaitomi nuo jo kreditinės kortelės.

Parduotuvės prieigose klientus pasitinka vartai, panašūs į tuos, kurie įrengti, pavyzdžiui, Londono metro. Tik ten prie skenerio glaudžiame keleivio bilietą, o čia – „Amazon Go“ programėlę, esančią išmaniojo telefono ekrane.

Jau įžengęs pro vartus kiekvienas gali susidėti salotas, sumuštinius, gėrimus, sausainius ir visas kitas prekes, esančias ant lentynų, tiesiai į savo pirkinių krepšius ir kuprines.

Nėra jokio reikalo krauti prekių į parduotuvės pirkinių krepšelį, kaip įprasta tradicinėse parduotuvėse. Kasininko dėmesys reikalingas tik tuomet, kai pirkėjas nori įsigyti alkoholinių gėrimų - kad nustatytų perkančiojo amžių.

Šiuo metu „Amazon“ patogaus apsipirkimo (angl. convenience) formato trys parduotuvės yra Siatle, dvi Čikagoje, viena San Fransiske. Bendrovė yra pranešusi apie planus atidaryti kelias naujas „Amazon Go“ parduotuves Niujorke.

„Walmart“ irgi eksperimentuoja

Iš pirmo žvilgsnio nedidelė „Walmart“ parduotuvė Niujorko priemiestyje Levitaune atrodo niekuo neišsiskirianti iš kitų, tačiau iš tiesų čia vyksta svarbūs technologiniai eksperimentai, lemiantys tolesnes JAV prekybos milžinės investicijas.

Kiekviename iš aštuonių pagrindinių įėjimų parduotuvėje virš lentynų kabantys šimtai kamerų leidžia numanyti, kad tai ne paprastos stebėjimo kameros. Pats prekybos tinklas pernelyg neatvirauja apie naujoves, kurias šioje 50.000 kv. m parduotuvėje bando, tačiau patvirtina, kad Levitaune esanti parduotuvė yra laboratorija, kurioje dirba „Walmart“ Keplerio komanda. Ji šioje bendrovėje plėtoja naujausių technologijų parduotuvių koncepcijas. Prekybos tinklo atstovų teigimu, daugelis eksperimentų susiję su apsipirkimu be stabtelėjimo prie kasos.

Daugybė kamerų šioje „Walmart“ parduotuvėje leidžia išbandyti sistemas, automatiškai identifikuojančias prekes, kurias klientas paėmė nuo lentynos, teigia su Keplerio komanda susiję šaltiniai, rašo „The Information“.

Šios komandos užduotis – išmėginti pažangius technologinius sprendimus, kurie padėtų „Walmart“ neatsilikti nuo „Amazon Go“ koncepcijos parduotuvių, kurios šiuo metu yra technologinių naujovių viršūnės smaigalyje. Visiškai automatizuotos parduotuvės leidžia klientui pasiimti prekes nuo lentynų ir tiesiog išeiti, o pinigai automatiškai nuskaičiuojami nuo jo sąskaitos.

„Walmart“ teigimu, šioje parduotuvėje bandoma techninė ir programinė įranga, susijusi ne tik su automatizuotu atsiskaitymu už prekes. Pavyzdžiui, nauji sprendimai leidžia efektyviau papildyti prekių lentynas reikiamu metu ir užtikrina, kad daiktai būtų ten, kurie jie turi būti. Technologijos taip pat leidžia identifikuoti, kur yra sudužęs ar išpiltas koks nors skystis, kol darbuotojai ar klientai nepaslydo. „Walmart“ eksperimentuoja su robotais, kurie važinėja tarp lentynų ir užpildo jas reikiamomis prekėmis.

Neaišku, kada Keplerio skyriaus technologiniai sprendimai debiutuos visose „Walmart“ parduotuvėse. Tik akivaizdu, kad šiuo metu Levitaune esančios parduotuvės lankytojai nemato tokių patogumų, kokius siūlo „Amazon Go“, kviečiantys pačiupti reikiamą prekę ir keliauti savais keliais, nelaukiant eilėse prie kasų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Modus Group“ stato tris naujus „Autobrava Motors“ salonus 

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
16:50
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
16:18
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
15:48
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 24

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
14:37
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
12:40
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
11:12
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
11:04
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
05:45
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 16

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau