Kritusiai apyvartai pakelti – naujas Biržų medienos apdirbimo įmonės verslo modelis

Per 2024 m. Biržų bendrovės pardavimo pajamos smuktelėjo nuo 7,9 iki 7,2 mln. Eur, nuostoliai sumažėjo nuo 0,5 iki 0,13 mln. Eur.
„2025 m. atlikusi klientų poreikių analizę, įmonė pasirinko strategiją siūlyti savo produkciją turtingesniems klientams, gaminant ekskliuzyvinius, vienetinius, prabangius gaminius“, – rašoma Registrų centrui pateiktoje vadovybės ataskaitoje.
Dalis nenaudojamo cecho taps eksperimentiniu cechu. Jame bus gaminamos išskirtinės kokybės saunos, pirtys, kiti gaminiai. Produkcija, skirtingai nei iki šiol, bus visiškai paruošta naudoti: surinkta, nudažyta, su vidaus įranga.
Taip siekiama darbus palengvinti klientams bei partneriams, kurie šiuos procesus turėdavo atlikti patys.
Dar vienas iš strateginio plano punktų – sukurti įmonėje pardavimo komandą. Jos užduotis – lankytis pas klientus ir siūlyti produkciją.
„Taip tikimės rasti bent kelis rimtus partnerius, kurie kompensuotų nukritusią apyvartą“, – nurodo Darius Žymantas, „Tylos“ generalinis direktorius.
Verslo plėtrai įmonėje bus įteigta nauja pareigybė, nesenai priimtas į darbą pardavimų vadovas Skandinavijos šalims.
„Tylos“ finansinės atskaitomybės dokumentuose rašoma, kad nors 2022 m. įmonė įstengė apsirūpinti žaliavomis ir sėkmingai bendradarbiauja su skandinavų medienos tiekėjais, tačiau besitęsiantis karas tarp Rusijos ir Ukrainos veikia paklausą ir įmonė susiduria su gaminamos produkcijos užsakymų trūkumu.
Iki karo apie 52% medienos įmonė atsiveždavo iš Rusijos. Dabar žaliavos gamybai importuojamos iš Suomijos, Švedijos ir Latvijos.
Apie 68% biržiečių gaminamos produkcijos sudaro sodo nameliai ir vasarnamiai. Maždaug dešimtadalis jų gaminama pagal standartinius projektus, kiti – pagal individualius užsakymus.
Didžiąją dalį pagamintos produkcijos įmonė eksportuoja. Eksportas sudaro 97–98% parduodamos produkcijos. Pagrindinės eksporto šalys – Vokietija, Olandija, Didžioji Britanija, Airija, Norvegija, Australija ir kt.
UAB „Tyla“ taip pat gamina smulkius gaminius (pergoles, sodo baldus, tvoras, pavėsines, gėlių vazonus ir pan.).
Audrius Katauskas, nedidelius ekonominės klasės sodo namelius gaminančios UAB „Arbena“ direktorius ir akcininkas, pernai „Verslo žinioms“ taip pat svarstė, ar teisinga strategija gaminti nebrangius gaminius.
„Turiu jausmą, kad iš mūsų įmonės perka daugiau negu pernai tik todėl, kad parduodame gerokai pigiau už konkurentus. Tai reiškia, kad negauname didesnių pajamų. Ir neturiu atsakymo, ar protinga taip elgtis. Gal mums reikėjo likti prie brangesnių gaminių, tačiau turėti mažesnius pardavimus“, – mintimis dalinosi verslininkas.
Dėl ekonomikos nuosmukio Skandinavijoje Lietuvoje 2023 m. bankrutavo ne viena į Skandinavijos šalių eksportą orientuota įmonė.
„Mažiau nukentėjo šio sektoriaus įmonės, gaminančios mažesnius namelius, pavyzdžiui, sodo namelius, kuriais prekiauja stambūs Vokietijos ar Prancūzijos prekybos tinklai“, – tuomet komentavo Medinių namų gamintojų asociacijos vadovas.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai