2019-12-13 10:46

Pasaulinės tendencijos užkabins ir Lietuvos spausdinimo pramonę

Kristina Rakauskaitė, Lietuvos spaustuvininkų asociacijos vadovė: „Lietuvoje ši ūkio šaka turi didžiulį potencialą toliau plėstis ir tobulėti.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kristina Rakauskaitė, Lietuvos spaustuvininkų asociacijos vadovė: „Lietuvoje ši ūkio šaka turi didžiulį potencialą toliau plėstis ir tobulėti.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Spausdinimo sektoriaus lyderiai demonstruoja gerus apyvartos ir pelno rezultatus, tačiau, ekspertų teigimu, Lietuvoje šio verslo potencialas dar toli gražu neišnaudotas – pasaulyje jis yra trečias pagal dydį po automobilių ir farmacijos pramonės.
  • Spausdinimo sektorius turi neišnaudotą potencialą.
  • Laikraščių spausdinimo praradimus kompensuoja pakuotė.
  • Europoje ir pasaulyje – susijungimų ir įsigijimų banga.

Tendencijos rodo, kad tradicinėms spaustuvėms teks keisti verslo modelį. Pasaulyje vyksta intensyvi verslo konsolidacija, kai spausdinimo kompanijos įsigyja komunikacijos įmonių ir gali pasiūlyti ne tik spausdintos produkcijos, bet ir integruotų rinkodaros ir komunikacijos sprendimų. Analitikos kompanijos „GlobalData“ duomenimis, per trečiąjį šių metų ketvirtį Europoje buvo pranešta apie 32 įsigijimų ir susijungimų sandorius, kurių vertė perkopė 411 mln. USD (371,1 mln. Eur). Tai vidutiniškai 3,2% daugiau, palyginti su ankstesniais keturiais ketvirčiais.

52795
130817
52791