Parketo gamykla, kurią nuolat tobulina visi darbuotojai

Prieš daugiau kaip du dešimtmečius ši lentpjūvė, vėliau medžio apdirbimo gamykla „Dominga“ ir „Dominga Mill“, tiekė žaliavas Norvegijos parketo gamintojai „Boen“, kuri 1998 m. įsigijo didesnę dalį Lietuvos bendrovės akcijų ir į ją daug investavo. Dabar gamykla išsiplėtusi daugiau kaip 28 ha – užima 666 krepšinio aikšteles ir yra dešimtuke didžiausių šalies gamyklų. Per metus čia pagaminama 7,5 mln. m2 medinių grindų dangų, o apyvarta, planuojama, šiemet viršys 158 mln. Eur.
Lietuvoje bendrovė parduoda tik apie 2% pagamintų grindų dangų, nors tai sudaro apie trečdalį visos šalies rinkos. O didžioji dalis per pagrindines įmones, kurios yra Norvegijoje ir Šveicarijoje, keliauja į daugiau kaip 60 šalių, daugiausiai – į Vokietiją ir kitas vokiškai kalbančias Vakarų Europos šalis bei Skandinaviją, daugiausiai Norvegiją. Atidarius biurą Kinijoje ypač auga paklausa ir pardavimai šiame regione, nes turtingieji kinai labai vertina Europos gaminius.
„Šiandien juokaujame, kad pastaruosius pora metų mūsų gamykla dirba keturiomis pamainomis, išnaudojame visus galingumus, todėl siekdama gaminti daugiau grupė įsigijo gamyklą Kroatijoje“, – pasakoja Valdas Tekorius, UAB „Bauwerk Boen“ pardavimų direktorius. – Be to, tai naudinga ir dėl naujų žaliavų šaltinių – ąžuolą ir kitą medieną perkame nuo Rusijos iki Ispanijos.“
Parketas įvairiems skoniams
Pastaruosius penkerius metus Kietaviškėse gaminamų grindų dangų dizainą kuria užsienio interjero specialistai atsižvelgdami į pasaulines tendencijas ir kryptis. Kad pirkėjui būtų paprasčiau susiorientuoti grindų dangų paviršių įvairovėje, gamykla dangas skirsto į 4 pagrindinius stilius: „Pure Nordic“ – gamtos įkvėptas funkcionalus šiaurietiškas, „Modern Rustic“ – skirtas kelių kartų dizainerių ištobulintam moderniam interjerui, „Urban Contrast“ – siekiantiems išmėginti žaismingus spalvų, formų ir funkcionalumo derinius, ir „Classic Elegance“ – klasikiniam stiliui būdingas išskirtinumas, santūrumas ir ramybe dvelkianti atmosfera.
Reaguojama ne tik į parketo madas, keičiasi ne tik parketo „menas“, bet ir technologijos. Jei prieš dešimtmetį buvo madingos egzotiškos medienos grindys, tai pastaraisiais metais labiausiai perkama klasika – 95% grindų paviršių puošia ąžuolas, o likusią dalį beveik perpus pasidalija uosis su egzotine mediena.
„Manome, kad toks pasikeitimas susijęs ir su tuo, kad šiandien ir užsienyje, ir Lietuvoje grindų į statomą ar remontuojamą būstą ateina rinktis ne būsima šeimininkė, o jos samdytas interjero dizaineris, kuris turi profesinį viso interjero matymą, o ne susižavi atskiromis jo detalėmis“, – teigia specialistas.
Anot jo, gal tai paaiškina ir „Bauwerk Boen“ gaminamo parketo, kuris dengtas laku vandens pagrindu, sparčiai augantis populiarumas. Tai ne tik aplinkai draugiškas lakas, labai paklausus vertinančių ekologiją, bet ir jo paviršius yra ne blizgus, o matinis, todėl juo dengtas medis atrodo ypač natūraliai, interjerui tai suteikia solidumo.
Gamyklą tobulina visi darbuotojai
O ypatingas bendrovės išskirtinumas – į gamybos tobulinimą įtraukti visi darbuotojai. Šis Kietaviškių gamyklos išskirtinumas pateikiamas kaip pavyzdys gamybos įmonėms visame pasaulyje. Bendrovė dar 2006 m. gamybą pradėjo tobulinti pagal Japonijos automobilių milžinės „Toyota“ naudojamą „Lean“ filosofija paremtą sinchroninę gamybos sistemą (SPS).
„Jos esmė – į gamyklos procesų tobulinimą įtraukiamas kiekvienas darbuotojas, – pasakoja p. Tekorius. – Kiekvieną mėnesį visi iki vieno darbuotojo susirenkame ir siūlome, ką ir kaip galima tobulinti, kas trukdo vieną ar kitą procesą atlikti sparčiau, racionaliau, greičiau ar taupiau. Tai ypač svarbu, kai daugiau kaip 4.000 įvairių gaminių gaminama ne sandėliui, o tiesiais užsakovui.“
Svarbu, kad gamybos procesų tobulinimas niekada nesibaigia, tai tęstinis veiksmas, jis vyksta nuolat. Todėl ir kiekvienas darbuotojas yra visuomet įtrauktas į įmonės tobulinimą – tai įmonės kultūros dalis, kuri šiandien jau tapo sistema, kai darbuotojas be jos jau neįsivaizduoja savo darbo. Anot p. Tekoriaus, tai ir vienas pagrindinių įmonės sėkmės veiksnių.
Šią darbo sistemą suplanuota diegti ir Kroatijos parketo gamykloje.