Klaipėdos uostas paskelbė architektūros konkursą 36,5 mln. Eur vertės objektui

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, miesto centre, netoli buvusios Laivitės teritorijos, planuojanti statyti naują būstinę ir kruizinių laivų terminalą, tam paskelbė architektūros konkursą.
Į konkursą kviečiami architektai turės išnagrinėti teritorijos užstatymo galimybes, sukurti geriausią architektūrinįurbanistinį sprendinį, pateikti sprendimą patraukliai kruizinių laivų terminalo viešajai erdvei, suprojektuoti išskirtinės architektūros pastatą.
Skelbime Centrinėje viešųjų pirkimų sistemoje rašoma, jog projektavimo paslaugoms, dėl kurių bus susitarta po konkurso, ketinama skirti kiek daugiau nei 1,55 mln. Eur (su PVM), o paties objekto statybos biudžetas 36,54 mln. Eur (su PVM).
Konkurso objektas uosto krantinių rekonstrukcijos ir administracinio pastato Naujojo Uosto g. projektinių pasiūlymų, techninio, darbo projektų, BIM modelio parengimo ir projekto priežiūros paslaugos. Tikslas nustatyti laimėtojus, kurie pasiūlys tinkamiausius sprendinius, rašoma skelbime.
Konkurso darbai bus vertinami pagal architektūros koncepcijos ir išraiškos, urbanistinių sprendinių kokybės, pastato funkcionalumo, racionalumo, ekologinių ir aplinkosauginių sprendimų potencialo bei kainos kriterijus.
Su pirmosios vietos laimėtoju Uosto direkcija ketina pasirašyti idėjos įgyvendinimo sutartį.
Jam taip pat bus skirta 25.000 Eur dydžio premija, atitinkamai antros ir trečios vietos laimėtojams 20.000 Eur ir 15.000 Eur premijos.
Pasiūlymus konkursui galima teikti iki gegužės 19 d.
Administracinio pastato plotas sieks apie 7.000 kv. m, įskaitant automobilių saugyklą, kurioje 215 vietų darbuotojams, svečiams ir Uosto kapitono tarnybai.
A++ energinės klasės pastato pirmojo aukšto didesnė dalis numatoma reprezentacinėms erdvėms, darbuotojų maitinimui, likusi įvairaus ploto ir tipo darbo bei pagalbinėms patalpoms.
Skaičiuojama, jog pastate turėtų dirbti 150 administracijos ir 40 Laivų eismo tarnybos darbuotojų.
Teritorijoje taip pat turėtų atsirasti ir nauja infrastruktūra kruiziniams laivams. Viena iš rekonstruotų krantinių turėtų galimybę priimti iki 333 m ilgio laivus, kitos būtų skirtos mažiesiems ir pramoginiams laivams.

2021 m. taip pat buvo skelbtas architektūros konkursas, tačiau, anot direkcijos, jam pateikti 3 dalyvių darbai neatitiko reikalavimų.
Tuomet jis sulaukė Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos kritikos, kuri teigė, jog jis skelbtas nebendradarbiaujant su architektų asocijuotomis struktūromis, kaip paprastai daroma, o sąlygos taip pat nederintos su architektų organizacijomis. Dabar į konkurso vertinimo komisiją įtraukti jų atstovai.
Skelbta, jog po architektūros konkurso, per metus planuojama parengti būstinės projektą, o plėtra truktų dar 34 metus.
Statyti naują pastatą Naujojo Sodo gatvėje nuspręsta įvertinus prastą dabartinio pastato būklę bei atlikus galimo kapitalinio remonto skaičiavimus. Šiuo metu Uosto direkcija įsikūrusi administraciniame pastate J. Janonio g. 24. Esą 1980 m. pastatytam objektui jau reikalinga kompleksinė renovacija.
Norima, kad naujasis pastatas taptų uosto simboliu, atspindinčiu jūrinį identitetą. Jis būtų statomas greta buvusios laivų remonto įmonės Laivitė teritorijos pastarojoje planuojamas projektas Memelio miestas.
Pastatas kiltų ant naujai suformuotos krantinės, tinkamos švartuotis kruiziniams laivams. Teigiama, kad šiuo metu uostas nebeturi tam pakankamai vietos.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Statyba ir NT
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti