Teismas triskart sumažino baudą „Init“

Publikuota: 2019-02-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“ pernai skirtą baudą už draudimo rodyti rusišką televiziją nepaisymą.

Už tai, kad bendrovė kelias dienas nesilaikė draudimų retransliuoti kanalą „RTR Planeta“ ir kitų jo versijų, LRTK pernai balandį jai skyrė 150.000 Eur baudą.

Vilniaus apygardos administracinis teismas penktadienį konstatavo, kad LRTK pagrįstai metams apribojo rusiškos televizijos retransliacijas, nes jos laidose kurstytas karas ir tautinė neapykanta.

„Teismo nuomone, komisija taip pat pagrįstai paskyrė baudą „Init“ už padarytus pažeidimus. Tačiau atsižvelgiant į pažeidimo trukmę, pasekmių neapibrėžtumą ir faktorių, jog tokio pobūdžio pažeidimą „Init“ padarė pirmą kartą, teismas sumažino baudą iki 50.000 Eur“, – BNS sakė Sigita Jacinevičienė-Baltaduonė, teismo atstovė.

„RTR planeta“ retransliacijos Lietuvoje metams uždraustos pernai vasario 14 d. Televizijos įpareigotos sustabdyti transliacijas iki vasario 23-iosios, tačiau komisija nustatė, kad „Init“ dar kovo 1-ąją klientams šį kanalą rodė.

„Init“ teismuose ginčijo sprendimą motyvuodama, kad komisija transliuoti uždraudė tik „RTR Planeta“, bet ne kitą kanalo versiją – „Rossija RTR“. Komisija įrodinėjo, kad sprendimas apima visas versijas.

Sprendimą sumažinti baudą „Init“ priėmė trijų teisėjų – Beatos Martišienės, Tomo Blinstrubio ir Jovitos Einikienės – kolegija. Su kolegų sprendimu nesutikusi p. Einikienė pareiškė atskirąją nuomonę.

„Teisėja mano, kad komisija neatliko savo funkcijų, t. y. neatliko Rusijos televizijos programų analizės, todėl negalėjo nustatyti jų tapatumo. Kadangi programos turinio komisija neištyrė, negalėjo jos ir uždrausti. Kiti kolegijos nariai mano, kad turinio analizė nebuvo atlikta tinkamai, bet komisijos sprendimą lėmė kitų įrodymų gausa. Be to, pareiškėjai, teismo nuomone, nepateikė įrodymų, kurie paneigtų esminius neatitikimų įstatymams“, – BNS sakė p. Jacinevičienė-Baltaduonė.

Draudimas rodyti „RTR Planeta“ Lietuvoje baigia galioti šį šeštadienį, vasario 23-iąją. Kanalo retransliacijos Lietuvoje dėl karo ir neapykantos kurstymo draustos ir 2015-aisiais bei 2016-aisiais.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nutraukiama įmonės „Lietuvos žinios“ veikla 9

Nuo gegužės 1 d. likviduojama UAB „Lietuvos žinios“, leidžianti dienraštį „Lietuvos žinios“, interneto...

Rinkodara
2019.04.25
V. Bakas siūlo uždrausti žiniasklaidą valdyti su alkoholiu ir tabaku susijusiam verslui 12

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkas „valstietis“ Vytautas Bakas siūlo uždrausti...

Rinkodara
2019.04.24
Premjeras „Reporteriams be sienų“ neigia vadinęs žurnalistus mėšlavabaliais 7

Vyriausybė trečiadienį paneigė žiniasklaidos laisvę ginančios tarptautinės organizacijos „Reporteriai be...

Rinkodara
2019.04.24
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„Laisvės TV“ įkūrėjai: valdomų prekės ženklų vertė auga 9

Prieš kelerius metus veiklą pradėjusios internetinės televizijos „Laisvės TV“ įkūrėjai nusprendė įregistruoti...

Rinkodara
2019.04.10
Buvęs LRT direktorius A. Siaurusevičius vadovaus „Lietuvos ryto“ televizijai 2

Audrius Siaurusevičius, buvęs nacionalinio transliuotojo LRT generalinis direktorius, vadovaus „Lietuvos...

Rinkodara
2019.04.08
Buvęs LRT žurnalistas A. Matonis dirbs VSD 1

Audrius Matonis, anksčiau buvęs nacionalinio transliuotojo LRT televizijos naujienų tarnybos vadovas, dirbs...

Rinkodara
2019.04.08
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka 4

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra...

Rinkodara
2019.04.07
„Radiocentro“ metiniai pardavimai ir pelnas šovė į viršų 7

UAB „Radiocentras“ pajamos per 2018 m. išaugo 67%, grynasis pelnas – septynis kartus, iki 269.474 Eur, rodo...

Rinkodara
2019.04.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau