Logistika 2023
Logistika 2023
Logistika 2023
Logistika 2023
Logistika 2023

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-01-19 06:30

Skaitmenizacija suteikia konkurencinį pranašumą, užtikrina progresyvų verslo augimą ir gali labai prisidėti prie aplinkos saugojimo

Osvaldas Švitra, UAB „cargoGO Logistics“ vykdomasis direktorius: „Skaitmenizavimo sprendimais kuriame lengvesnį gyvenimą savo klientams, partneriams ir darbuotojams.“
Osvaldas Švitra, UAB „cargoGO Logistics“ vykdomasis direktorius: „Skaitmenizavimo sprendimais kuriame lengvesnį gyvenimą savo klientams, partneriams ir darbuotojams.“
Modernios logistikos bendrovės veikla neįsivaizduojama be skaitmenizavimo – tai padeda automatizuoti rutininius procesus biure, tokius, kaip sąskaitų išrašymas ir išsiuntimas, kuria skaidrią darbuotojų ir vairuotojų darbo užmokesčio bei motyvacijos priemonių sistemą. Ne mažiau svarbu – padeda saugiau ir ekologiškiau vairuoti, dėl ko tausojama aplinka, mažiau dėvisi vilkikai ir didėja pasitenkinimas darbu.

Įdomesni darbai ir skaidrūs procesai 

„Skaitmenizacija – mūsų strateginis konkurencinis pranašumas. Mums svarbu sparčiai žengti į priekį su naujovėmis ir diegti pažangiausius sprendimus, – teigia Osvaldas Švitra, logistikos įmonių grupės UAB „cargoGO Logistics“ vykdomasis direktorius. – Tikime, kad skaitmenizacija bei dirbtinio intelekto sprendimai – kiekvieno verslo ateitis.“

Įdiegtais sprendimais palengvinamas darbuotojų darbas, optimizuojamas jiems tenkantis krūvis, todėl daugiau laiko galima skirti tobulėjimui ir kūrybiškiems darbuotojų sprendimams. Tai formuoja patrauklią darbo aplinką – vieną svarbiausių „cargoGO“ kultūros „Gera dirbti kartu“ dedamųjų.

„Mums svarbu, kad darbuotojai jaustųsi gerai, kad jiems tektų kuo mažiau nuobodaus rutininio darbo, kad visos užduotys bei procesai būtų aiškūs ir lengvai suprantami“, – sako „cargoGO Logistics“ vykdomasis direktorius.

Pasak O. Švitros, klientams ir partneriams vežėjams technologiniai sprendimai taip pat kuria pridėtinę vertę. Prisijungę prie IT sistemų jie gali stebėti savo krovinio judėjimą realiu laiku, susisiekti su vairuotoju, gauti atsakymus į kylančius klausimus bet kuriuo metu, kas užtikrina efektyvumą bei paslaugos patikimumą

„Manau, kad matydami technologiškai pažangią kompaniją klientai jaučiasi ramiau, o mes jiems galime pasiūlyti geresnę kainą ir maksimaliai kokybišką paslaugą, nes veikiame efektyviau“, – pastebi vadovas.

70 kriterijų, kaip vairuoti efektyviau

Skaitmenizavimo sprendimus „cargoGO Logistics“ diegia palaipsniui. Pirmieji jų atsirado 2018 m. – tai buvo verslo valdymo sistema. Ji padeda užtikrinti, kad visi įmonėje vykstantys procesai būtų aiškiai matomi vienoje sistemoje.

„Čia mes koordinuojame vilkikų parko augimą, galime stebėti automobilių nusidėvėjimą ir laiku atnaujinti transporto priemones, nes laikomės strategijos, kad visi vilkikai turi būti ne senesni nei 3 metų. Ištobulinome sistemą taip, kad galėtume fiksuoti užsakymus, eigą, įvykdytas užduotis, valdyti pajamas ir išlaidas, automatiškai siųsti sugeneruotas sąskaitas ir dokumentus“, – sako O. Švitra.

„cargoGO“ vilkikuose įdiegta speciali stebėjimo sistema. Ji užtikrina, kad planuojami maršrutai būtų optimalūs: automatiškai paskaičiuojama ir numatoma, kuris vairuotojas galės paimti krovinį, tikslingai išnaudodamas ir savo darbo laiką, ir nuvažiuodamas mažiausiai kilometrų. Su šia sistema parenkamos tikslios koordinatės kroviniui paimti ar atiduoti – net tiksliai nurodoma, pro kuriuos vartus įvažiuoti.

Važiuojant autostradoje vairuotojui nereikia ieškoti apsisukimo, kad galėtų privažiuoti poilsio aikštelę. Vadybininkai, naudodamiesi sistema, maršrutą iškart dėlioja taip, kad sustojimo taškas būtų numatytas vilkiko važiavimo kryptimi, o vėliau taip pat patogiai būtų galima vykti toliau. Visada stengiamasi numatyti netoliese esantį atsarginį stovėjimo variantą, jei pirmasis būtų užimtas. Taip sutaupoma važiavimo laiko ir sukuriamos palankesnės sąlygos vairuotojams.

Sprendimai diegiami ne tik įmonės viduje, „cargoGO“ komanda prisideda ir prie naujų sprendimų logistikos rinkoje atsiradimo.

„Vienas jų – drauge su transporto telematikos bendrove „Ruptela“ sukurtas „EcoDrive“ modulis, – pasakoja O. Švitra. – Šis sprendimas vairuotojams leidžia stebėti savo vairavimo įpročius ir juos efektyvinti. Diegiame jį į savo vilkikus, o iki 2023 m. pabaigos planuojame „EcoDrive“ moduliu aprūpinti visą transporto parką. Šiuo metu prie „EcoDrive“ sistemos yra prijungta apie pusė mūsų vilkikų parko. Sistema vertina daugiau nei 70 skirtingų kriterijų, analizuoja vairuotojų vairavimo įpročius ir pateikia patarimų, kaip važiuoti efektyviau bei saugiau.“

Skaitmenizacija degalų sąnaudas sumažina 15%

Skaitmenizacija lūkesčius pateisina su kaupu. Pavyzdžiui, „EcoDrive“ modulis leidžia iki 15% sumažinti degalų sąnaudas arba sutaupyti apie 2 litrus dyzelino 100 km, kurį nuvažiuoja pilnai pakrautas vilkikas. Įmonės vilkikai kas mėnesį nuvažiuoja apie 10 mln. km, tad sutaupius nors po 1 litrą degalų 100 km mėnesio pabaigoje turima 100.000 litrų nesudeginto dyzelino.

„Tai – itin geri rezultatai ir reikšmingi neišmesto CO2 kiekiai. Ekologiškas vairavimas ir efektyvesni vilkikai – kol kas yra vienintelis kelias transporto sektoriui, kol pereisime prie elektra ar vandeniliu varomų vilkikų“, – konstatuoja „cargoGO Logistics“ vykdomasis direktorius.

Optimizuota logistikos grandinė, kruopštus maršrutų planavimas leidžia „cargoGO“ apsisaugoti nuo tuščių kilometrų – atstumo, kurį vilkikas važiuoja be krovinio. Įdiegę stebėjimo sistemą, tokių kilometrų per mėnesį bendrovė sutaupo tiek, kad būtų galima apvažiuoti Žemės rutulį 4 kartus.

„Į skaitmenizaciją jau investavome šešiaženklę sumą. Šios investicijos mums leido atsidurti ten, kur esame šiandien. Vis dėlto investavimas į skaitmenizavimą yra nuolatinis procesas ir jis nesustos“, – kalba O. Švitra.

Planuojama skaitmenizavimo plėtra

Šiandien „cargoGO“ vairuotojai nebenaudoja jokių popierinių formų ar dokumentų. Visą informaciją jie gauna į planšetinius kompiuterius: mato kur, kada važiuos, kokį krovinį veš ir kiek laiko tai truks. Negana to, vairuotojai tiksliai žino, kaip bus įkainotas jų darbas. Skaitmenizavimas įgalino diegti tikslias automatizuotas motyvavimo ir reitingavimo sistemas, o tai irgi didina darbuotojų pasitikėjimą ir pasitenkinimą.

„Skaitmenizacija tiesiogiai paliečia kiekvieną darbuotoją ir palengvina darbą – per tą patį laiką galime atlikti kur kas daugiau: matome tikslius skaičiavimus, planavimą, rekomendacijas“, – skaitmenizacijos nauda dalinasi „cargoGO Logistics“ vykdomasis direktorius.

Jis teigia, kad planuojama tolesnė skaitmenizavimo plėtra, nes technologijos sparčiai progresuoja. Bendrovės tikslas – įdarbinti dirbtinį intelektą, kuris sujungtų visas turimas sistemas ir leistų planuoti daug ilgesniam laikui į priekį. Tai duos dar didesnį optimizacijos efektą.

„Pavyzdžiui, esame pradėję kurti naują sistemą, kuri, artėjant vilkiko techninės apžiūros laikui, krovinius jam planuotų kuo arčiau patikros centrų, – atskleidžia O. Švitra. – Dirbtinis intelektas taip pat matys, koks vairuotojas vairuoja, kiek laiko jis dar gali dirbti iki poilsio, ar spės nuvažiuoti į reikiamą tašką. Mūsų tikslas, kad sistema visus šiuos duomenis skaičiuotų kelioms savaitėms ar net mėnesiams į priekį ir galėtų numatyti, kuriam?vilkikui priskirti krovinį, kuris pasirinkimas efektyviausias ilgalaikėje perspektyvoje.?Taip galėsime dar geriau panaudoti vilkikų parko potencialą, palengvinsime vairuotojų darbą, o vadybininkams suteiksime erdvės savo laiką skirti didesnę pridėtinę vertę kuriantiems darbams.“

52795
130817
52791