VMI kliento profilyje – daugiau duomenų apie deklaracijas

Nuo šiol papildomai vertinama, ar juridinis asmuo yra pateikęs deklaracijas apie A ir B klasės išmokas gyventojams (GPM312 forma), turtą privalančius deklaruoti gyventojus (FR0002 forma), taip pat ataskaitas apie paramos teikimą (FR0477 forma), jos gavimą ir panaudojimą (FR0478 forma), prekių tiekimą į kitas ES valstybes (FR0564 forma), kontroliuojamas Lietuvos ir užsienio įmones ir kontroliuojančius asmenis (FR0438 forma), nurodoma VMI pranešime.
„Nepateiktos ar pavėluotai pateiktos deklaracijos, ataskaitos trukdo VMI korektiškai sugretinti pateiktus duomenis, identifikuoti duomenų nukrypimus arba kaip tik nukrypimai identifikuojami ten, kur jų faktiškai nėra. Galiausiai nuo to kenčia sąžiningi, laiku pareigas vykdantys mūsų klientai. Kviečiame įmones VMI kliento profilyje pasitikrinti, ar viskas deklaruota ir pateikta, ar nėra kitų rizikų“, – pranešime cituojama Rūta Giedrienė, VMI kliento profilio projekto vadovė.
Kliento profilyje – 19 kriterijų
Individualūs VMI kliento profiliai pernai rugpjūčio pradžioje buvo atverti apie 252.000 Lietuvoje registruotų įmonių.
Kaip rašė VŽ, VMI kliento profilis leidžia kiekvienai įmonei susipažinti, kaip jos veiklą mato ir vertina mokesčių administratorius.
VMI kliento profilyje vertinamos įvairios rizikos, šiuo metu rodoma iš viso 19 kriterijų. Kliento profilį numatyta plėsti, ateityje atveriant vis daugiau duomenų apie įmones, nurodo VMI.
Kiekvieno mokesčių mokėtojo rizikingumas profilyje atvaizduojamas šviesoforo principu: jei pagal kurį nors kriterijų VMI įmonės nelaiko rizikinga – ties juo nurodomas žalias rodiklis, jei vertinama kaip mažai rizikinga – geltonas, o jei vertinama kaip rizikinga – raudonas.
„Pati profilio idėja kilo iš siekio kontrolės veiksmus paversti retais ir tik kraštutiniais, rizikingiausių klientų atžvilgiu. VMI klientų profilis – tai komunikacijos įrankis tarp mokesčių administratoriaus ir verslo, t. y. mes atveriame turimus duomenis ir parodome, kaip vertiname įmonės mokestinį rizikingumą tam, kad kiekviena įmonė turėtų galimybę laiku pradėti keistis ir taptų visiškai „žalia“, – socialiniame tinkle „LinkedIn“ šio projekto tikslus yra įvardijusi Edita Janušienė, VMI viršininkė.
Korekcijos galimybė
Kliento profilį sudaro 4 kriterijų grupės: registravimo, deklaravimo, mokėjimo ir elgsenos. Vertinami tokie kriterijai kaip apskaitą tvarkančio asmens buvimas įmonėje, vėlavimai sumokėti mokesčius, deklaracijų pateikimas laiku, finansinių atskaitomybės dokumentų pateikimas ir kt.
„VMI kliento profilio informacija padeda verslui įsivertinti, kaip jį mato VMI – ir atlikti korekcinius veiksmus, jei profilyje yra užsidegusios vadinamosios „raudonos vėliavėlės“, – šį projektą teigiamai vertina Viktorija Danielė, audito ir verslo konsultacijų įmonės „Deloitte Lietuva“ mokesčių ir teisės departamento vyresnioji projektų vadovė.
VMI primena, kad įmonės kliento profilį nemokamai peržiūrėti gali projekto bendraautorių UAB „Finpass“ savitarnos svetainėje.
Įmonės profilio informacija yra privati, ją gali matyti įmonės vadovas. Jeigu vadovas pageidauja, jis turi galimybę profilio informacija pasidalinti su apskaitą tvarkančiais asmenimis, darbuotojais, klientais, partneriais, investuotojais, kitais suinteresuotais asmenimis.