2015-03-12 01:01

Transporto bendrovės kol kas atlaiko streso testą

Transporto sektorius kėlė daugiausia nerimo, kai Rusija paskelbė embargą maisto produktams iš ES, o vėliau dar nuvertėjo šios šalies valiuta. Praėjusių metų pabaigos statistika rodo, kad didelių sunkumų transporto bendrovės išvengė.
Indrė Genytė-Pikčienė, DNB banko vyriausioji analitikė: „Operatyvieji duomenys nerodo nei reikšmingo bankrotų skaičiaus šuolio, nei masinių atleidimų, priešingai – nuostolingų įmonių dalis sektoriuje pernai sumenko, o dirbančiųjų skaičius išaugo.“ Juditos Grigelytės Nuotr.

Lietuvos kelių transporto apyvartos struktūra, %

Nacionaliniai vežimai
10
Tarptautiniai vežimai į ir iš šalies
45
Tarptautiniai vežimai kertant šalį
44
Tarptautinis kabotažas (vežimai neužsukant į šalį)
1
Šaltinis: Eurostatas, DNB (2015 03 05) „Nors yra didelė priklausomybė nuo Rusijos, bent jau kol kas transporto bendrovės tvarkosi labai neblogai. Duomenys nerodo nei reikšmingo bankrotų skaičiaus šuolio, nei masinių atleidimų, priešingai – nuostolingų įmonių dalis pernai sumenko, o dirbančiųjų skaičius išaugo“, – sako Indrė Genytė-Pikčienė, DNB banko vyriausioji analitikė.
Lietuvos transporto sektorius Europoje po Slovakijos labiausiai priklauso nuo eksporto į Rusiją – nuo visų Lietuvos transporto paslaugų eksporto Rusijai teko 28,3%.
Be to, pagal transporto sektoriaus indėlį į šalies BVP Lietuva pirmauja ES. Transporto ir saugojimo veikla sudaro 13% šalies BVP, o sausumos transportas – 7,8%.
Sklaido nerimą
52795
130817
52791