2014-09-02 00:01

Laivų statytojų optimizmą temdo tik geopolitika

Keletą metų krizės gniaužtuose įstrigusiai laivų statybos ir remonto pramonei ateina geresni laikai. Optimizmo vėjus į laivų statybos ir remonto sektorių atpučia atsigaunanti laivybos rinka. Pastaraisiais metais auga tiek laivų remonto, tiek statybos užsakymų skaičius.
Arnoldas Šileika, AB Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius, pozityvius postūmius laivų statybos ir remonto rinkoje linkęs vertinti santūriai. „Augantis užsakymų skaičius nuteikia optimistiškai, tačiau žiūrime į tai rezervuotai, nes geopolitiniai įvykiai pasaulyje gali pakoreguoti perspektyvas ir lūkesčius“, – sako jis. Algimanto Kalvaičio nuotr.


AB Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės apyvarta,
mln. Lt
Metai Apyvarta
2011 m. 427,9
2012 m. 373,3
2013 m. 378,6
2014 m. 146,8*
* I pusmetis ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS


13 mln. Lt
Tokį pelną 2014 m. I pusmetį pasiekė AB Vakarų laivų gamyklos grupės įmonės. Šiuo metu VLG įmonių grupė vienija 20 skirtingos specializacijos įmonių. VLG grupėje dirba beveik 2.000 darbuotojų. Arnoldas Šileika, AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės generalinis direktorius, pozityvius postūmius laivų statybos ir remonto rinkoje linkęs vertinti santūriai. „Augantis užsakymų skaičius nuteikia optimistiškai, tačiau žiūrime į tai rezervuotai, nes geopolitiniai įvykiai pasaulyje gali pakoreguoti perspektyvas ir lūkesčius“, – sako jis ir pabrėžia, kad jau dabar jaučiama tam tikra geopolitinių veiksnių įtaka. Anksčiau metalą VLG pirkdavo Ukrainoje, o pastaruoju metu ten įsikūrusioms metalurgijos gamykloms nebegarantuojant tiekimo arba net nebepriimant užsakymų tenka jį pirkti Vakarų Europoje. Čia kaina už vieną toną didesnė apie 100 Eur.
„Tai atitinkamai turės įtakos mūsų kaštams. Tikrai abejoju, ar rinka kompensuos šį skirtumą, teks ieškoti vidinių rezervų“, – svarsto p. Šileika. Kita vertus, VLG vadovas mato ir teigiamų permainų laivų remonto rinkoje. Nuo 2008 m. pasaulyje į metalų laužą buvo pjaustoma daug senų, ekonomiškai neefektyvių laivų ir vietoj jų statomi nauji, o dabar ateina metas juos remontuoti. Anot p. Šileikos, investuoti į laivų priežiūrą, atlikti jų konversijas laivų savininkus skatina atsigaunanti laivybos rinka, didėjantys frachtai (atlyginimas laivo savininkui už krovinių ar keleivių vežimą – VŽ). Konversijos arba modernizavimo užsakymų daugėja ir dėl griežtėjančių ekologijos reikalavimų.
52795
130817
52791