Įžvelgia daugiau galimybių nei grėsmių

„Negatyvo dėl Rusijos politikos neigiamos įtakos šiuo metu gerokai per daug. Negalima koncentruotis vien tik į šias problemas, nes tada nebus jokios ateities, jokios pažangos. Reikia ieškoti naujų išeičių, galvoti, ką galima daryti kitaip. Kiekvienoje krizėje galima įžvelgti naujų galimybių“, – įsitikinęs Arijus Ramonas, UAB „Arijus“ generalinis direktorius. ALGIMANTO KALVAIČIO NUOTR.
UAB „Arijus“ grupės pardavimo pajamos, EBITDA
mln. EUR
Metai Pajamos EBITDA
2011 m. 23,1 1,7
2012 m. 23,4 1,4
2013 m. 25,2 1,9
2014 m. 14,5*
*Per pirmus šešis mėnesius
ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS
UAB „Arijus“ grupės per Baltijos uostus vežtų ir ekspedijuotų konteinerių apyvarta, TEU
2011 m. 26. 768
2012 m. 23. 201
2013 m. 26. 093
2014 m. 156. 684*
*Per pirmus šešis mėnesius ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS Absoliuti dauguma nuosavo įmonės transporto dirba Vakarų valstybėse, „Arijaus“ atstovaujamų laivybos linijų servisas taip pat išsidėstęs po visą pasaulį. Todėl tiesioginio poveikio dėl Rusijos paskelbtų importo draudimų įmonė kol kas nejaučia. Arijus Ramonas, UAB „Arijus“ generalinis direktorius, sako, kad nuogąstaujama tik dėl šaudyklinio traukinio „Merkurijus“, gabenančio konteinerius į Maskvą. „Traukinys gabena plataus vartojimo prekes, todėl kol kas embargo poveikio nepajutome. Tačiau baiminamės, kad draudimų sąrašas nebūtų plečiamas“, – kalba jis ir priduria, kad kol kas „Merkurijaus“ projektas plėtojamas sėkmingai. Pirmąjį metų pusmetį konteinerių juo vežta daugiau nei pernai. „Merkurijus“ iš Klaipėdos į Maskvą šiuo metu kursuoja du kartus per mėnesį, tačiau ateityje tikimasi siųsti po traukinį į savaitę.
„Neapibrėžtumas dėl Rusijos draudimų egzistuoja, tačiau optimizmo dėl šio projekto netrūksta. Vis dar tikimės, kad pavyks pritraukti eksporto krovinių iš Maskvos, kad traukiniui nereiktų iš ten grįžti tuščiam“, – kalba pašnekovas.
Labiau optimistai
Per pirmą pusmetį „Arijus“ įmonių grupės konsoliduotos pajamos sudarė 50 mln. Lt ir, palyginti su 2013 m. tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 18,6%. Ponas Ramonas aiškina, kad teigiamą rezultatą labiausiai lėmė verslo plėtra: „Pavyko sėkmingai baigti transporto įmonės „West Trucks“ įsigijimo sandorį. Praėjusiais metais įsigijome 20 naujų vilkikų, todėl padaugėjo pajamų iš krovinių gabenimo nuosavu autotransportu.“ Teigiamų rezultatų davė ir įmonės pradėti nauji projektai. „Arijus“ apie 100. 000 Lt investavo į specialaus transporto įsigijimą, kuriuo pradėjo „Orion Global Pet“ birių krovinių – granulių – vežimus šalyje. Bendrovė ėmė tiekti ir dar vieną naują krovinį – biomasę. Kol kas šioje srityje taip pat dirbama tik su vienu klientu, tačiau ateityje šią veiklos sferą ir klientų ratą planuojama plėsti. „Įgyvendinę šiuos du naujus projektus dar kartą įrodėme, kad gebame pasiūlyti klientui strategiją bet kokiam jo kroviniui“, – teigia p. Ramonas. Planuojama, kad įmonių grupei pavyks pasiekti užsibrėžtą 100 mln. Lt apyvartą.
„Jei nebus kardinalių pasikeitimų geopolitikoje, turėtume tokį rezultatą pasiekti. Yra tik vienas klaustukas, kuriam įtakos daryti negalime – tai Ukrainos krizė. Šiandien niekas negali pasakyti, kur tas konfliktas nuves. Visi tikisi ir norėtų, kad ši krizė išsispręstų kuo greičiau ir taikiai, bet ar ji gilės, ar eis normalių derybų, o ne karo konfrontacijos keliu, šiandien niekas negali pasakyti“, – mintimis dalijasi pašnekovas. Vis dėlto, jo nuomone, negatyvo dėl Rusijos politikos neigiamos įtakos šiuo metu gerokai per daug: „Negalima koncentruotis vien tik į šias problemas, nes tada nebus jokios ateities, jokios pažangos. Reikia ieškoti išeičių, galvoti, ką galima daryti kitaip. Kiekvienoje krizėje galima įžvelgti naujų galimybių.“ Pasak p. Ramono, vienas iš teigiamų Rusijos embargo aspektų – tai rinkoje atsirasianti didesnė kvalifikuotų vairuotojų pasiūla: „Linavos“ vadovai viešai pareiškė, kad dėl Rusijos sankcijų darbo gali netekti apie 5.000 vairuotojų. Mums gerų vairuotojų vis dar trūksta, tad mielai juos įdarbintume.“
Ponas Ramonas įžvelgia ir kitų galimybių. „Arijaus“ atstovaujamos laivybos linijos, pavyzdžiui, „Hamburg Sud/ Alianca“, yra labai stiprios Pietų Amerikoje. Apribojusi prekių įvežimą iš ES, Rusija planuoja didinti maisto produktų importą būtent iš Pietų Amerikos žemyno, todėl tikimasi didesnių krovinių srautų iš ten.
„Atidžiai stebime ir analizuojame visas naujas galimybes. Kol kas esame nusiteikę labiau optimistiškai nei pesimistiškai“, – tikina p. Ramonas.
Vertina ir riziką Tuo metu Gediminas Garkauskas, UAB „Arijus“ finansų direktorius, pripažįsta, kad yra ir Rusijos embargo aspektų, kurie kelia nerimą. „Visų pirma, tai papildoma rizika, kad tie krovinių vežėjai, kurie netenka užsakymų nusistovėjusiose rinkose, eis į naujas ir taip padidins mums konkurenciją tose rinkose, kur mes esame. Kitas dalykas – neaiškumai dažnai neigiamai atsiliepia vartojimui. Jam krintant, gali keistis vežimų apimtis“, – galimas grėsmes vardija p. Garkauskas. Ponas Ramonas grėsmę įžvelgia ir sugriežtėsiančiame finansų institucijų požiūryje į transporto verslą: „Kol kas mūsų tai neliečia, nes naujų kreditų neplanuojame. Tačiau kitąmet gali reikėti paskolų naujiems vilkikams įsigyti, tad gali būti sunku derantis dėl sąlygų.“
Tiek p. Ramonas, tiek p. Garkauskas akcentuoja, kad įmonių grupės „Arijus“ didžiausia stiprybė – trys skirtingos veiklos šakos. „Mes užsiimame ekspedicine veikla, laivybos linijų agentavimu ir krovinių gabenimu nuosavu autotransportu. Visos šios veiklos yra lygiavertės, turi savo veiklos nišas ir klientus. Skirtingos veiklos yra mūsų stabilumo pagrindas, nes kuriai nors vienai sušlubavus, vežimą į priekį labiau gali tempti kita. Be to, jos labai susijusios, gali įvairiai perdengti viena kitą, tai mums suteikia galimybę greičiau susidoroti su įvairiais iššūkiais“, – pažymi p. Garkauskas.
UAB „Arijus“ grupės pardavimo pajamos, EBITDA
mln. EUR
Metai Pajamos EBITDA
2011 m. 23,1 1,7
2012 m. 23,4 1,4
2013 m. 25,2 1,9
2014 m. 14,5*
*Per pirmus šešis mėnesius
ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS
UAB „Arijus“ grupės per Baltijos uostus vežtų ir ekspedijuotų konteinerių apyvarta, TEU
2011 m. 26. 768
2012 m. 23. 201
2013 m. 26. 093
2014 m. 156. 684*
*Per pirmus šešis mėnesius ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS Absoliuti dauguma nuosavo įmonės transporto dirba Vakarų valstybėse, „Arijaus“ atstovaujamų laivybos linijų servisas taip pat išsidėstęs po visą pasaulį. Todėl tiesioginio poveikio dėl Rusijos paskelbtų importo draudimų įmonė kol kas nejaučia. Arijus Ramonas, UAB „Arijus“ generalinis direktorius, sako, kad nuogąstaujama tik dėl šaudyklinio traukinio „Merkurijus“, gabenančio konteinerius į Maskvą. „Traukinys gabena plataus vartojimo prekes, todėl kol kas embargo poveikio nepajutome. Tačiau baiminamės, kad draudimų sąrašas nebūtų plečiamas“, – kalba jis ir priduria, kad kol kas „Merkurijaus“ projektas plėtojamas sėkmingai. Pirmąjį metų pusmetį konteinerių juo vežta daugiau nei pernai. „Merkurijus“ iš Klaipėdos į Maskvą šiuo metu kursuoja du kartus per mėnesį, tačiau ateityje tikimasi siųsti po traukinį į savaitę.
„Neapibrėžtumas dėl Rusijos draudimų egzistuoja, tačiau optimizmo dėl šio projekto netrūksta. Vis dar tikimės, kad pavyks pritraukti eksporto krovinių iš Maskvos, kad traukiniui nereiktų iš ten grįžti tuščiam“, – kalba pašnekovas.
Labiau optimistai
Per pirmą pusmetį „Arijus“ įmonių grupės konsoliduotos pajamos sudarė 50 mln. Lt ir, palyginti su 2013 m. tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 18,6%. Ponas Ramonas aiškina, kad teigiamą rezultatą labiausiai lėmė verslo plėtra: „Pavyko sėkmingai baigti transporto įmonės „West Trucks“ įsigijimo sandorį. Praėjusiais metais įsigijome 20 naujų vilkikų, todėl padaugėjo pajamų iš krovinių gabenimo nuosavu autotransportu.“ Teigiamų rezultatų davė ir įmonės pradėti nauji projektai. „Arijus“ apie 100. 000 Lt investavo į specialaus transporto įsigijimą, kuriuo pradėjo „Orion Global Pet“ birių krovinių – granulių – vežimus šalyje. Bendrovė ėmė tiekti ir dar vieną naują krovinį – biomasę. Kol kas šioje srityje taip pat dirbama tik su vienu klientu, tačiau ateityje šią veiklos sferą ir klientų ratą planuojama plėsti. „Įgyvendinę šiuos du naujus projektus dar kartą įrodėme, kad gebame pasiūlyti klientui strategiją bet kokiam jo kroviniui“, – teigia p. Ramonas. Planuojama, kad įmonių grupei pavyks pasiekti užsibrėžtą 100 mln. Lt apyvartą.
„Jei nebus kardinalių pasikeitimų geopolitikoje, turėtume tokį rezultatą pasiekti. Yra tik vienas klaustukas, kuriam įtakos daryti negalime – tai Ukrainos krizė. Šiandien niekas negali pasakyti, kur tas konfliktas nuves. Visi tikisi ir norėtų, kad ši krizė išsispręstų kuo greičiau ir taikiai, bet ar ji gilės, ar eis normalių derybų, o ne karo konfrontacijos keliu, šiandien niekas negali pasakyti“, – mintimis dalijasi pašnekovas. Vis dėlto, jo nuomone, negatyvo dėl Rusijos politikos neigiamos įtakos šiuo metu gerokai per daug: „Negalima koncentruotis vien tik į šias problemas, nes tada nebus jokios ateities, jokios pažangos. Reikia ieškoti išeičių, galvoti, ką galima daryti kitaip. Kiekvienoje krizėje galima įžvelgti naujų galimybių.“ Pasak p. Ramono, vienas iš teigiamų Rusijos embargo aspektų – tai rinkoje atsirasianti didesnė kvalifikuotų vairuotojų pasiūla: „Linavos“ vadovai viešai pareiškė, kad dėl Rusijos sankcijų darbo gali netekti apie 5.000 vairuotojų. Mums gerų vairuotojų vis dar trūksta, tad mielai juos įdarbintume.“
Ponas Ramonas įžvelgia ir kitų galimybių. „Arijaus“ atstovaujamos laivybos linijos, pavyzdžiui, „Hamburg Sud/ Alianca“, yra labai stiprios Pietų Amerikoje. Apribojusi prekių įvežimą iš ES, Rusija planuoja didinti maisto produktų importą būtent iš Pietų Amerikos žemyno, todėl tikimasi didesnių krovinių srautų iš ten.
„Atidžiai stebime ir analizuojame visas naujas galimybes. Kol kas esame nusiteikę labiau optimistiškai nei pesimistiškai“, – tikina p. Ramonas.
Vertina ir riziką Tuo metu Gediminas Garkauskas, UAB „Arijus“ finansų direktorius, pripažįsta, kad yra ir Rusijos embargo aspektų, kurie kelia nerimą. „Visų pirma, tai papildoma rizika, kad tie krovinių vežėjai, kurie netenka užsakymų nusistovėjusiose rinkose, eis į naujas ir taip padidins mums konkurenciją tose rinkose, kur mes esame. Kitas dalykas – neaiškumai dažnai neigiamai atsiliepia vartojimui. Jam krintant, gali keistis vežimų apimtis“, – galimas grėsmes vardija p. Garkauskas. Ponas Ramonas grėsmę įžvelgia ir sugriežtėsiančiame finansų institucijų požiūryje į transporto verslą: „Kol kas mūsų tai neliečia, nes naujų kreditų neplanuojame. Tačiau kitąmet gali reikėti paskolų naujiems vilkikams įsigyti, tad gali būti sunku derantis dėl sąlygų.“
Tiek p. Ramonas, tiek p. Garkauskas akcentuoja, kad įmonių grupės „Arijus“ didžiausia stiprybė – trys skirtingos veiklos šakos. „Mes užsiimame ekspedicine veikla, laivybos linijų agentavimu ir krovinių gabenimu nuosavu autotransportu. Visos šios veiklos yra lygiavertės, turi savo veiklos nišas ir klientus. Skirtingos veiklos yra mūsų stabilumo pagrindas, nes kuriai nors vienai sušlubavus, vežimą į priekį labiau gali tempti kita. Be to, jos labai susijusios, gali įvairiai perdengti viena kitą, tai mums suteikia galimybę greičiau susidoroti su įvairiais iššūkiais“, – pažymi p. Garkauskas.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai