2014-01-02 23:01

Atsigaunanti Europos pramonė sandėliuose atsargų nekaupia

Padėklų vinis gaminanti Plungės UAB „Litnaglis“ mėgina su nauju produktu įsisukti Europos statybų rinkoje. Ekonomikai atsigaunant laukiama, kad ūgtelės statybos. Nors, kaip pabrėžia bendrovės vadovas, baimių po krizės vis dar apstu.
UAB „Litnaglis“ pardavimo pajamos,
mln. Lt
2010 m. 56,3
2011 m. 64
2012 m. 62,4 Šaltinis: bendrovės duomenys „Bandysime įžengti į rinką su nauju produktu. Gaminame vinis, skirtas padėklų gamybai, dabar paleista nauja linija statybose naudojamų vinių su popieriumi gamybai“, – apie asortimento plėtrą pasakoja Mindaugas Bondauskis, „Litnaglio“ generalinis direktorius.
Naują liniją bendrovė įsirengė gruodžio pabaigoje. Investicijos, anot vadovo, nebuvo didelės, siekė iki 1 mln. Lt. Tikimasi, kad sausį jau pavyks produkcijos patiekti ir klientams. Numatyta, kad šiemet naujam segmentui skirtos vinys galėtų sudaryti 5–7% visos bendrovės gaminamos produkcijos. „Norime padidinti asortimentą, pasiūlyti didesnę savo gaminamos produkcijos įvairovę. Vinis ir taip gaminame, nereikėjo daug investuoti, tad nusprendėme pabandyti“, – sako vadovas. Ekonomikai atsigaunant, statybų rinka ir paklausa esą taip pat galėtų ūgtelti. Daugiausia paklausos tokiai produkcijai p. Bondauskis mato Skandinavijos šalyse.
Baimių liko
Drąsiai imtis didelių investicijų, pasak vadovo, dar kiek sunku, nes rinkos padėtis neleidžia kaupti daug pelno investicijoms. Ir praėjusių metų pelningumas esą siekia apie 3–4% apyvartos. Vinis gaminanti bendrovė skaičiuoja, kad 2013 m. pardavimai kiekiu augo maždaug 5–10%. Kadangi kai kurių pagrindinių žaliavų kainos truputį krito, bendrovės apyvarta išliko panaši, kaip ir 2012 m. Dėl pardavimo kainų svyravimų „Litnaglio
“ apyvarta 2012 m. buvo mažesnė, nors pardavimo kiekiai tuo metu esą taip pat išliko stabilūs. „Panašu, kad visos Europos įmonės finansiškai jau yra geresnėje padėtyje, nebeatideda ilgam mokėjimų, atsiskaito greičiau. Matome šiokių tokių atsigavimo požymių Europoje“, – 2013 m. apibendrina p. Bondauskis.
Prieš krizę buvusių rezultatų bendrovė dar nepasiekė, skaičiuojant pagal produkcijos pirkimus, rezultatai esą siekia apie 60% to, ką įmonė parduodavo iki krizės. Kiti metai proveržio taip pat nežada, tačiau, anot vadovo, klientai pirmam ketvirčiui užsakymų turi, tad metai turėtų prasidėti darbingai. „Bet visi dar turi krizės baimių. Seniau įmonės nebijojo pirkti į sandėlį, turėti rezervų. Dabar visi dirba su minimaliomis atsargomis. Viskas sustyguota savaitėmis, sekami produkcijos srautai, kad nereikėtų sandėliuose įšaldyti apyvartinių lėšų“, – ilgalaikę sunkmečio pasekmę mato p. Bondauskis.
52795
130817
52791