Etiketės kelias – spauda, spiritas, brandinimas, švelnus plovimas

Komentarai
Lina Kvietkauskaitė, UAB „Aurika“ pardavimo vadovė: „Įmonės pajamos kasmet didėja 25–30%, šįmet jas labiausiai augins pajamos iš eksporto, ypač jos didės dėl naujų lanksčių pakuočių gamybos užsakymų.“
Arūnas Abramavičius, direktoriaus pavaduotojas: „Dažniausiai „Aurikoje“ gaminamos maisto produktų etiketės ir lanksčios pakuotės – kavos, traškučių, ledų, sūrių, jogurtų.“
Jurga Ramonienė, kokybės ir aplinkosaugos sistemos valdytoja: „Prie spaustuvės esančiame įrenginyje išvalomi teršalai – deginimo metu išsiskirianti šiluma grąžinama į gamybą: šaltuoju metu šildo patalpas, o šiltuoju – vandenį. Į atmosferą neišmetami teršalai.“
Arūnas Akstinas, bendrovės direktorius ir akcininkas: „Eksportuojame daugiau nei pusę produkcijos, o viena didžiausių eksporto rinkų – Vokietija, kuri yra labai aukštai iškėlusi kokybės kartelę. Todėl turime vis kelti kokybę, tai galime pasiekti diegdami naujos kartos įrangą.“
Fotopolimero forma turi būti preciziškai prispausta prie volo, nes nuo to priklauso etikečių ir pakuočių spaudos kokybė.
Viena pagrindinių „Aurikos“ žaliavų – polietilenas, jo tiekėjos – Vakarų Europos įmonės.
Pakuotės yra supjaustomos pagal užsakovų pageidavimą – vieniems reikia, kad rulonas būtų tam tikro svorio, kitiems – tam tikro ilgio.
Laminuojant pakuotes, priklausomai nuo jų paskirties, joms suteikiamos reikiamos barjerinės savybės.
Plačiaformatės spaudos mašina sveria 60 t. Pakuotė jau atspausdinta.
Dažų sandėlyje laikomi dažų likučiai, o programinė įranga „pataria“, kaip likučius optimaliau panaudoti, kad juos maišant būtų išgaunama reikiama spalva.
ALGIMANTO BARZDŽIAUS NUOTR.
285
Tiek darbuotojų yra UAB „Aurika“.
4
Tiek pamainų yra UAB „Aurikoje“, darbas vyksta 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, gamyba stabdoma tik valstybinių švenčių dienomis.
UAB „Aurika“ pajamos,
mln. Lt
2009 m. 46
2010 m. 54
2011 m. 56
2012 m. 72
2013 m. 100*
* Prognozė
ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS
Istorija
*1991 m. Kaune įkurta UAB „Aurika“, ji valdė parduotuvę, prekiavusią maisto produktais ir ūkinėmis prekėmis. Įmonėje dirbo 3 darbuotojai. *Po kelerių metų nuspręsta parduotuvėje taikyti savitarnos sistemą, todėl pradėta ieškoti kainų etikečių, klijuojamų ant prekių, ir žymeklių gamintojų.
*Pirmuosius kainų žymeklius „Aurika“ atsivežė iš Lenkijos gamintojų, vėliau imta vežtis ir iš Pietų Korėjos. *1998 m. nuspręsta patiems pradėti etikečių gamybą, nes sparčiai didėjo savitarnos parduotuvių Lietuvoje skaičius ir augo tokios produkcijos paklausa. Pirmasis 40 kv. m ploto „Aurikos“ gamybos cechas tais metais įkurtas buvusios Radijo gamyklos patalpose. Pirmoji produkcija buvo gaminama su 20-ies metų stažą turinčia spaudos mašina iš Pietų Korėjos. *„Aurikoje“ pagamintos kainų etiketės tapo paklausios, užsakymai vis didėjo – nedideliame ceche Kaune buvo gaminta ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos, Baltarusijos rinkoms. *2001 m. įmonėje atspausta pirmoji spalvota etiketė. *2003 m. pagamintas pirmasis aliuminio folijos dangtelis, klijuojamas ant maisto produkto indelio. *2005 m. „Aurika“ iš cecho buvusioje Radijo gamykloje persikėlė į kitas patalpas Kaune. *2007 m. įmonė pirmoji Baltijos šalyse pradėjo spausdinti įliejamas etiketes. *2008 m. pradėtos spausdinti atplėšiamos dvisluoksnės etiketės, „Aurika“ nusipirko etikečių spaustuvę Vilniuje UAB „Vilrikė“, 2011 m. iš jos gamybą perkėlė į modernų architekto Gintauto Natkevičiaus suprojektuotą pastatą Kaune. *2012 m. įsigytos netoli esančios patalpos, kuriose „Aurika“ sutelkė lanksčių pakuočių, skirtų maisto, chemijos pramonei, gamybą. Į naujų spaudos mašinų ir patalpų įsigijimą įmonė investavo apie 17 mln. Lt. *2014 m. rudenį pakuočių gamybos ceche numatoma įrengti dar vieną spaudos mašiną, į kurią planuojamos 10 mln. Lt investicijos. *„Aurikos“ planuose: patiems pradėti gaminti pagrindinę etikečių ir pakuočių žaliavą – polietileną. Dabar aktyviai dairomasi patalpų naujai gamyklai ir reikiamos įrangos.
*„Aurika“ yra lietuviško kapitalo įmonė, ją valdo du akcininkai. Kalbant dar tiksliau, „Aurika“ gamina lipnias, įliejamas etiketes, lanksčią pakuotę, aliuminio folijos dangtelius, lipdukus. Bendrovės planai šįmet ne tik pasiekti apvalią 100 mln. Lt apyvartą, bet ir palankiai susiklosčius aplinkybėms – kitąmet pradėti ir žaliavų gamybą. „Jei pajėgtume pasigaminti reikiamą kiekį žaliavos ir jos nebereikėtų pirkti iš tiekėjų, kaip darome dabar, tuomet mūsų produkcijos savikaina dar sumažėtų“, – prie naujojo lanksčios pakuotės gamybos cecho mus pasitikdamas sako Arūnas Abramavičius, direktoriaus pavaduotojas. Dabar jis dėvi kostiumą, nes taip reikalauja darbo etiketas, nors prieš dešimt metų p. Abramavičių galėjai sutikti spaudos paruošimo skyriuje – tuomet jis užėmė techninio redaktoriaus pareigas. Šis pavyzdys parodo, kad didelės įmonės „džiunglėse“ talentus įmanoma įžvelgti, tereikia tuomet juos išugdyti ir paskatinti patikėti naujomis kompanijos galimybėmis. „Į „Auriką“ atėję darbuotojai pasilieka ilgam, – nusišypso Jurga Ramonienė, kokybės ir aplinkosaugos sistemų valdytoja. – Aš čia atėjau dirbti prieš 18 metų, užaugau kartu su kompanija ir esu lojali darbuotoja.“ Lina Kvietkauskaitė, pardavimo vadovė, sako esanti dar „naujokė“ – įmonėje dirba nuo 2007 metų. Kaip ir dera pardavimo vadovei – išsyk pažeria statistikos: 44% darbuotojų „Aurikoje“ dirba apie 10 metų ir daugiau.
Patys gamina formas
Ponas Abramavičius, direktoriaus pavaduotojas, tikina, kad akivaizdžiai, kas motyvuoja darbuotojus dirbti „Aurikoje“, pamatysime gamybos ceche. Tik iš pradžių jis supažindina su procesu – kaip kuriamas konkretus produktas iki jam patenkant į spaustuvę. Dažniausiai „Aurikoje“ gaminamos maisto produktų etiketės ir lanksčios pakuotės – kavos, traškučių, ledų, sūrių, jogurtų. Su klientais bendraujantys „Aurikos“ vadybininkai, gavę užsakymą, detaliai su klientu aptaria, kur bus klijuojamos šios etiketės, kokios tų produktų laikymo sąlygos – esant specifinėms, į procesą įsitraukia ir „Aurikos“ technologai, kurie įvertina visas aplinkybes. Tuomet klientui pateikiamas pasiūlymas, kuriame įvardijama reikiamo atspausdinti kiekio kaina. Ją įvertinęs, klientas apsisprendžia dėl tolesnio bendradarbiavimo. Anot p. Abramavičiaus, pirkėjai paprastai patys pateikia gaminio projektą, dizaino maketą. Suderinus etiketės dizainą, atspaudžiamas bandomasis atspaudas, įvertinęs jį klientas uždega žalią šviesą partijos gamybai. Gavus užsakymo patvirtinimą, „Aurikoje“ užsukama gamybos grandinė. Pirmasis gamybos etapas – fotopolimerinių spaudos formų gamyba. Šis formų kūrimo procesas vyksta pačioje spaustuvėje: kiekvienai spalvai gaminama atskira forma – iš viso viename makete gali būti iki 10 spalvų. Nemažai Europos spaustuvių negamina pačios tokių formų, todėl užsakymą jos gali įvykdyti lėčiau, nėra tokios lanksčios kaip „Aurika“. Pagal suderintą maketą ant fotopolimero formos atspaudžiamas etiketės atspaudas su reljefiniais iškilimais, lazeriu išdeginama vadinamoji maskuotė – taip formoje atsiranda būsimos etiketės reljefas. Kad reljefas sutvirtėtų, forma dedama į specialų įrenginį, kuriame švelniais judesiais nuplaunama, kad nebūtų jokių atplaišų (mikroskopinės dalelės gaminant etiketę atsispausdintų ir būtų brokas). Pagaminta fotopolimero forma jau parengta produkcijai gaminti.
16.000 užsakymų archyvas
Nuo šių kiekvienam užsakymui unikalių fotopolimerų formų archyvo, kuris yra įrengtas lanksčios pakuotės spaustuvėje, ir pradedame pažintį su naujuoju „Aurikos“ gamybos padaliniu. Tiesa, ši spaustuvė įrengta ne vakar ar užvakar – pradėjo veikti prieš daugiau nei metus, tačiau yra viena geriausių Lietuvoje.
Kadangi spaustuvėje yra gaminamos pakuotės maisto pramonei, tenka atlikti privalomąjį ritualą – apsivilkti chalatą, apsiauti antbačius, užsidėti kepuraitę, nusiplauti rankas. Tokie pat reikalavimai yra ir prieš patenkant į maisto pramonės įmones. Užėjus į cechą, pirmiausia į akis krinta įspūdingų gabaritų plačiaformatės spaudos mašina, sverianti apie 60 t. Ji prilygsta nedideliam nameliui. Tačiau p. Abramavičius kviečia keliauti toliau – mat šis įrenginys gamybos grandinėje atlieka ne pirmąją funkciją. Ponas Abramavičius kviečia į fotopolimerų archyvą – čia yra saugoma apie 16.000 užsakymų formų. Dažniausiai – tai tęstiniai Lietuvos ir užsienio įmonių užsakymai, todėl darbuotojams tereikia rasti jau pagamintas formas. Fotopolimerų formos – tai lankstūs lakštai, kuriuos atidus darbuotojas pirmiausia uždeda ant spaudos mašinos veleno. Ekrane jis mato formos prispaudimo lygį. „Formas reikia uždėti labai tiksliai šalia viena kitos, jos turi būti gerai prispaustos, kad nebūtų jokių oro burbuliukų – kitaip spausdinant partiją bus brokas“, – aiškina p. Abramavičius. Atlikus šį darbą, velenai sumontuojami į spaudos mašiną. Siekiant ypatingo tikslumo, didelė dalis funkcijų yra automatizuotos, kompiuterizuotos. Žaliavos – šįkart polipropileno – rulonas jau taip pat sumontuotas. Dažai pagal nustatytas receptūras jau būna paruošti ceche ir automatizuota pompa patenka į spaudos mašiną.
Lina Kvietkauskaitė, UAB „Aurika“ pardavimo vadovė: „Įmonės pajamos kasmet didėja 25–30%, šįmet jas labiausiai augins pajamos iš eksporto, ypač jos didės dėl naujų lanksčių pakuočių gamybos užsakymų.“
Arūnas Abramavičius, direktoriaus pavaduotojas: „Dažniausiai „Aurikoje“ gaminamos maisto produktų etiketės ir lanksčios pakuotės – kavos, traškučių, ledų, sūrių, jogurtų.“
Jurga Ramonienė, kokybės ir aplinkosaugos sistemos valdytoja: „Prie spaustuvės esančiame įrenginyje išvalomi teršalai – deginimo metu išsiskirianti šiluma grąžinama į gamybą: šaltuoju metu šildo patalpas, o šiltuoju – vandenį. Į atmosferą neišmetami teršalai.“
Arūnas Akstinas, bendrovės direktorius ir akcininkas: „Eksportuojame daugiau nei pusę produkcijos, o viena didžiausių eksporto rinkų – Vokietija, kuri yra labai aukštai iškėlusi kokybės kartelę. Todėl turime vis kelti kokybę, tai galime pasiekti diegdami naujos kartos įrangą.“
Fotopolimero forma turi būti preciziškai prispausta prie volo, nes nuo to priklauso etikečių ir pakuočių spaudos kokybė.
Viena pagrindinių „Aurikos“ žaliavų – polietilenas, jo tiekėjos – Vakarų Europos įmonės.
Pakuotės yra supjaustomos pagal užsakovų pageidavimą – vieniems reikia, kad rulonas būtų tam tikro svorio, kitiems – tam tikro ilgio.
Laminuojant pakuotes, priklausomai nuo jų paskirties, joms suteikiamos reikiamos barjerinės savybės.
Plačiaformatės spaudos mašina sveria 60 t. Pakuotė jau atspausdinta.
Dažų sandėlyje laikomi dažų likučiai, o programinė įranga „pataria“, kaip likučius optimaliau panaudoti, kad juos maišant būtų išgaunama reikiama spalva.
ALGIMANTO BARZDŽIAUS NUOTR.
285
Tiek darbuotojų yra UAB „Aurika“.
4
Tiek pamainų yra UAB „Aurikoje“, darbas vyksta 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, gamyba stabdoma tik valstybinių švenčių dienomis.
UAB „Aurika“ pajamos,
mln. Lt
2009 m. 46
2010 m. 54
2011 m. 56
2012 m. 72
2013 m. 100*
* Prognozė
ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS
Istorija
*1991 m. Kaune įkurta UAB „Aurika“, ji valdė parduotuvę, prekiavusią maisto produktais ir ūkinėmis prekėmis. Įmonėje dirbo 3 darbuotojai. *Po kelerių metų nuspręsta parduotuvėje taikyti savitarnos sistemą, todėl pradėta ieškoti kainų etikečių, klijuojamų ant prekių, ir žymeklių gamintojų.
*Pirmuosius kainų žymeklius „Aurika“ atsivežė iš Lenkijos gamintojų, vėliau imta vežtis ir iš Pietų Korėjos. *1998 m. nuspręsta patiems pradėti etikečių gamybą, nes sparčiai didėjo savitarnos parduotuvių Lietuvoje skaičius ir augo tokios produkcijos paklausa. Pirmasis 40 kv. m ploto „Aurikos“ gamybos cechas tais metais įkurtas buvusios Radijo gamyklos patalpose. Pirmoji produkcija buvo gaminama su 20-ies metų stažą turinčia spaudos mašina iš Pietų Korėjos. *„Aurikoje“ pagamintos kainų etiketės tapo paklausios, užsakymai vis didėjo – nedideliame ceche Kaune buvo gaminta ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos, Baltarusijos rinkoms. *2001 m. įmonėje atspausta pirmoji spalvota etiketė. *2003 m. pagamintas pirmasis aliuminio folijos dangtelis, klijuojamas ant maisto produkto indelio. *2005 m. „Aurika“ iš cecho buvusioje Radijo gamykloje persikėlė į kitas patalpas Kaune. *2007 m. įmonė pirmoji Baltijos šalyse pradėjo spausdinti įliejamas etiketes. *2008 m. pradėtos spausdinti atplėšiamos dvisluoksnės etiketės, „Aurika“ nusipirko etikečių spaustuvę Vilniuje UAB „Vilrikė“, 2011 m. iš jos gamybą perkėlė į modernų architekto Gintauto Natkevičiaus suprojektuotą pastatą Kaune. *2012 m. įsigytos netoli esančios patalpos, kuriose „Aurika“ sutelkė lanksčių pakuočių, skirtų maisto, chemijos pramonei, gamybą. Į naujų spaudos mašinų ir patalpų įsigijimą įmonė investavo apie 17 mln. Lt. *2014 m. rudenį pakuočių gamybos ceche numatoma įrengti dar vieną spaudos mašiną, į kurią planuojamos 10 mln. Lt investicijos. *„Aurikos“ planuose: patiems pradėti gaminti pagrindinę etikečių ir pakuočių žaliavą – polietileną. Dabar aktyviai dairomasi patalpų naujai gamyklai ir reikiamos įrangos.
*„Aurika“ yra lietuviško kapitalo įmonė, ją valdo du akcininkai. Kalbant dar tiksliau, „Aurika“ gamina lipnias, įliejamas etiketes, lanksčią pakuotę, aliuminio folijos dangtelius, lipdukus. Bendrovės planai šįmet ne tik pasiekti apvalią 100 mln. Lt apyvartą, bet ir palankiai susiklosčius aplinkybėms – kitąmet pradėti ir žaliavų gamybą. „Jei pajėgtume pasigaminti reikiamą kiekį žaliavos ir jos nebereikėtų pirkti iš tiekėjų, kaip darome dabar, tuomet mūsų produkcijos savikaina dar sumažėtų“, – prie naujojo lanksčios pakuotės gamybos cecho mus pasitikdamas sako Arūnas Abramavičius, direktoriaus pavaduotojas. Dabar jis dėvi kostiumą, nes taip reikalauja darbo etiketas, nors prieš dešimt metų p. Abramavičių galėjai sutikti spaudos paruošimo skyriuje – tuomet jis užėmė techninio redaktoriaus pareigas. Šis pavyzdys parodo, kad didelės įmonės „džiunglėse“ talentus įmanoma įžvelgti, tereikia tuomet juos išugdyti ir paskatinti patikėti naujomis kompanijos galimybėmis. „Į „Auriką“ atėję darbuotojai pasilieka ilgam, – nusišypso Jurga Ramonienė, kokybės ir aplinkosaugos sistemų valdytoja. – Aš čia atėjau dirbti prieš 18 metų, užaugau kartu su kompanija ir esu lojali darbuotoja.“ Lina Kvietkauskaitė, pardavimo vadovė, sako esanti dar „naujokė“ – įmonėje dirba nuo 2007 metų. Kaip ir dera pardavimo vadovei – išsyk pažeria statistikos: 44% darbuotojų „Aurikoje“ dirba apie 10 metų ir daugiau.
Patys gamina formas
Ponas Abramavičius, direktoriaus pavaduotojas, tikina, kad akivaizdžiai, kas motyvuoja darbuotojus dirbti „Aurikoje“, pamatysime gamybos ceche. Tik iš pradžių jis supažindina su procesu – kaip kuriamas konkretus produktas iki jam patenkant į spaustuvę. Dažniausiai „Aurikoje“ gaminamos maisto produktų etiketės ir lanksčios pakuotės – kavos, traškučių, ledų, sūrių, jogurtų. Su klientais bendraujantys „Aurikos“ vadybininkai, gavę užsakymą, detaliai su klientu aptaria, kur bus klijuojamos šios etiketės, kokios tų produktų laikymo sąlygos – esant specifinėms, į procesą įsitraukia ir „Aurikos“ technologai, kurie įvertina visas aplinkybes. Tuomet klientui pateikiamas pasiūlymas, kuriame įvardijama reikiamo atspausdinti kiekio kaina. Ją įvertinęs, klientas apsisprendžia dėl tolesnio bendradarbiavimo. Anot p. Abramavičiaus, pirkėjai paprastai patys pateikia gaminio projektą, dizaino maketą. Suderinus etiketės dizainą, atspaudžiamas bandomasis atspaudas, įvertinęs jį klientas uždega žalią šviesą partijos gamybai. Gavus užsakymo patvirtinimą, „Aurikoje“ užsukama gamybos grandinė. Pirmasis gamybos etapas – fotopolimerinių spaudos formų gamyba. Šis formų kūrimo procesas vyksta pačioje spaustuvėje: kiekvienai spalvai gaminama atskira forma – iš viso viename makete gali būti iki 10 spalvų. Nemažai Europos spaustuvių negamina pačios tokių formų, todėl užsakymą jos gali įvykdyti lėčiau, nėra tokios lanksčios kaip „Aurika“. Pagal suderintą maketą ant fotopolimero formos atspaudžiamas etiketės atspaudas su reljefiniais iškilimais, lazeriu išdeginama vadinamoji maskuotė – taip formoje atsiranda būsimos etiketės reljefas. Kad reljefas sutvirtėtų, forma dedama į specialų įrenginį, kuriame švelniais judesiais nuplaunama, kad nebūtų jokių atplaišų (mikroskopinės dalelės gaminant etiketę atsispausdintų ir būtų brokas). Pagaminta fotopolimero forma jau parengta produkcijai gaminti.
16.000 užsakymų archyvas
Nuo šių kiekvienam užsakymui unikalių fotopolimerų formų archyvo, kuris yra įrengtas lanksčios pakuotės spaustuvėje, ir pradedame pažintį su naujuoju „Aurikos“ gamybos padaliniu. Tiesa, ši spaustuvė įrengta ne vakar ar užvakar – pradėjo veikti prieš daugiau nei metus, tačiau yra viena geriausių Lietuvoje.
Kadangi spaustuvėje yra gaminamos pakuotės maisto pramonei, tenka atlikti privalomąjį ritualą – apsivilkti chalatą, apsiauti antbačius, užsidėti kepuraitę, nusiplauti rankas. Tokie pat reikalavimai yra ir prieš patenkant į maisto pramonės įmones. Užėjus į cechą, pirmiausia į akis krinta įspūdingų gabaritų plačiaformatės spaudos mašina, sverianti apie 60 t. Ji prilygsta nedideliam nameliui. Tačiau p. Abramavičius kviečia keliauti toliau – mat šis įrenginys gamybos grandinėje atlieka ne pirmąją funkciją. Ponas Abramavičius kviečia į fotopolimerų archyvą – čia yra saugoma apie 16.000 užsakymų formų. Dažniausiai – tai tęstiniai Lietuvos ir užsienio įmonių užsakymai, todėl darbuotojams tereikia rasti jau pagamintas formas. Fotopolimerų formos – tai lankstūs lakštai, kuriuos atidus darbuotojas pirmiausia uždeda ant spaudos mašinos veleno. Ekrane jis mato formos prispaudimo lygį. „Formas reikia uždėti labai tiksliai šalia viena kitos, jos turi būti gerai prispaustos, kad nebūtų jokių oro burbuliukų – kitaip spausdinant partiją bus brokas“, – aiškina p. Abramavičius. Atlikus šį darbą, velenai sumontuojami į spaudos mašiną. Siekiant ypatingo tikslumo, didelė dalis funkcijų yra automatizuotos, kompiuterizuotos. Žaliavos – šįkart polipropileno – rulonas jau taip pat sumontuotas. Dažai pagal nustatytas receptūras jau būna paruošti ceche ir automatizuota pompa patenka į spaudos mašiną.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai