Prekių ženklo pardavimas ir vertinimas: ką būtina žinoti?

Publikuota: 2017-10-31
Vilija Viešūnaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti“ advokatė ir partnerė, teigia, kad pirmiausia būtina įsitikinti, jog prekių ženklas yra tinkamai registruotas ir būsite vienintelis prekių ženklo savininkas.
Vilija Viešūnaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti“ advokatė ir partnerė, teigia, kad pirmiausia būtina įsitikinti, jog prekių ženklas yra tinkamai registruotas ir būsite vienintelis prekių ženklo savininkas.

Pernai Lietuvos prekių ženklų registre buvo įregistruoti 2.539 nacionaliniai prekių ženklai, 1.063 teisių į prekių ženklus perdavimo susitarimai, o 2017 m. pradžioje šalyje galiojo 1.325.777 nacionalinių ir tarptautinių ženklų registracijų.

Svarbiausia – prekių ženklo savininkas

Visais perdavimo atvejais reikalinga sutartis, kuri turi būti įregistruojama Lietuvos prekių ženklų registre Valstybiniame patentų biure (VPB). Pagal šiuo metu galiojančią nacionalinių prekių ženklų praktiką, nuosavybės teisė pereina tik nuo sutarties įregistravimo dienos.

Vilija Viešūnaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti“ advokatė ir partnerė, teigia, kad pirmiausia būtina įsitikinti, jog prekių ženklas yra tinkamai registruotas, kiek jis galioja, ar jis nėra įkeistas, areštuotas ar užprotestuotas, kad būsite vienintelis prekių ženklo savininkas. Visa tai galima pasitikrinti VPB arba viešoje VPB skelbiamoje prekių ženklų duomenų bazėje. Tik įsitikinus, kad nėra teisinių kliūčių sudaryti ženklo perdavimo sutartį, svarbu ją teisingai sudaryti ir įregistruoti VPB tvarkomame Prekių ženklų registre.

„Norint sėkmingai parduoti verslą kartu su prekių ženklu rekomenduojama susirasti verslo konsultantą ir patikėti šį darbą jam. Prekių ženklas yra tik vienas iš įmonės turto objektų, tačiau jis yra ypatingas, nematerialus turtas, ir jo negalima taip paprastai perimti ar perduoti kaip automobilį ar rašomąjį stalą. Jei parduodamas tik prekių ženklas, svarbu identifikuoti, ar jis tinkamai registruotas, kokioms prekėms ar paslaugoms jis registruotas, ar jį parduodanti įmonė turi visas teises į tą prekių ženklą, antraip pardavimas neįvyks“, – aiškina p. Viešūnaitė.

Žinomumas ras pirkėją

Kalbėdama apie prekių ženklo pirkėjo paieškas p. Viešūnaitė teigia, kad informacija apie parduodamą ženklą geriausiai vaikšto iš lūpų į lūpas: „Jokios oficialios duomenų bazės apie parduodamą verslą ar ženklą nėra. Jei pirkėją sunku rasti, o informacija apie pardavimą nesklinda taip plačiai ir sparčiai, kaip norėtųsi, derėtų kreiptis į verslo konsultantą. Šis asmuo suras tinkamiausią pirkėją.“

Gražina Garuolienė, UAB „Verslavita“ direktorė, įsitikinusi, kad greičiausiai bus parduotas žinomas, kokybės standartą su savimi nešantis prekių ženklas, todėl savo prekių ženklą, net jei kol kas ir negalvojama apie pardavimą, būtina reklamuoti ir užtikrinti juo žymimų prekių ar teikiamų paslaugų kokybę, patikimumą, žinomumą, patrauklumą ir reputaciją. Taip kyla prekių ženklo vertė.

„Tokie lietuviški prekių ženklai kaip „Vytautas“, „Džiugas“, „Gubernija“, „Rūta“ yra žinomi ir vertinami ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Kokybiškos prekės ir tinkama reklama yra tai, kas leidžia pasitikėti šiais prekių ženklais. Jų vertė yra didžiulė, kartais net didesnė už įmonės akcijų vertę, tačiau tokius prekių ženklus įsigyti, jeigu jie būtų parduodami, trokštų ne tik Lietuvos, bet ir užsienio verslininkai“, – iliustruoja p. Garuolienė.

Ilgas vertinimo kriterijų sąrašas

Prekių ženklas vertinamas ne tik pagal žinomumą. Vertinimo kriterijų yra visas sąrašas, juos geriausiai išmano turto vertinimo specialistai. Tokie kriterijai, kaip prekių ženklo egzistavimas rinkoje, paklausumas, vartotojų kontingentas ir jų pasitikėjimas šiuo ženklu, prekių ženklo plėtra, įvedimas į naujas rinkas, numatyti ateities planai yra esminiai, tačiau toli gražu ne visi veiksniai, turintys įtakos prekių ženklo vertei.

„Visi su prekių ženklu susiję veiksniai, nešantys ženklo savininkui tiesioginę naudą – pajamas – ir garantuojantys tęstinumą bei didėjantį pelną ateityje, kelia prekių ženklo vertę pardavimo metu. Prekių ženklai dažniausiai ir yra vertinami pagal gaunamas pajamas, nes pirkėjui tai – pagrindinė, iškart matoma jo perkamo prekių ženklo nauda“, – paaiškina p. Garuolienė.

Kad prekių ženklas būtų parduotas už teisingą sumą, p. Garuolienė siūlo pasitarti su turto vertintojais: „Prekių ženklai yra vertingas turtas, tačiau ne visi suvokia, kokia iš tikrųjų didelė jų vertė, ne visi prekių ženklus yra įsitraukę į įmonės turto sąrašus. Tikrąjį vaizdą ir vertę padeda pamatyti turto vertintojai. Lietuvos verslininkai viską daro gerai ir viską turi, tačiau ne visada tai saugo ir teisingai įvertina. Reikia to išmokti ir nepamiršti konsultuotis su specialistais, kurie užtikrins, kad gautumėte didžiausią finansinę naudą prekių ženklo pirkimo ar pardavimo metu.“

Publikacija parengta įgyvendinant Valstybinio patentų biuro ir Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos 2017 m. dvišalio techninio bendradarbiavimo susitarimą.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Prekybos įmonių asociacija stoja į tarptautinę organizaciją

Prekybos įmonių asociacija taps asociacijos „EuroCommerce“, atstovaujančios didmeninės ir mažmeninės prekybos...

Prekyba
2019.04.17
Griežtėja elektroninės prekybos taisyklės 

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį pritarė taisyklėms, skirtoms apsaugoti vartotojus nuo klaidinimo...

Prekyba
2019.04.17
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 14

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
„Barbora“ plečiasi į Prienus ir Birštoną 1

Didžiausia Baltijos šalyse maisto ir kasdienių prekių elektroninė parduotuvė „Barbora“ toliau plečia veiklą...

Prekyba
2019.04.17
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
JAV suplanuoti tūkstančių parduotuvių uždarymai

JAV prekybininkai šiemet uždarys 5.994 parduotuves, o naujų atidaryti planuojama 2.641, rodo tyrimų bendrovės...

Prekyba
2019.04.16
Baigta tirti prekybos degalais afera: į biudžetą nesumokėta 10,7 mln. Eur mokesčių 1

Per dvejus metus tarptautinė organizuota nusikalstama grupė pasipelnė iš neteisėto degalų pardavimo ir...

Finansai
2019.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau