Prekių ženklo pardavimas ir vertinimas: ką būtina žinoti?

Publikuota: 2017-10-31
Vilija Viešūnaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti“ advokatė ir partnerė, teigia, kad pirmiausia būtina įsitikinti, jog prekių ženklas yra tinkamai registruotas ir būsite vienintelis prekių ženklo savininkas.
Vilija Viešūnaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti“ advokatė ir partnerė, teigia, kad pirmiausia būtina įsitikinti, jog prekių ženklas yra tinkamai registruotas ir būsite vienintelis prekių ženklo savininkas.

Pernai Lietuvos prekių ženklų registre buvo įregistruoti 2.539 nacionaliniai prekių ženklai, 1.063 teisių į prekių ženklus perdavimo susitarimai, o 2017 m. pradžioje šalyje galiojo 1.325.777 nacionalinių ir tarptautinių ženklų registracijų.

Svarbiausia – prekių ženklo savininkas

Visais perdavimo atvejais reikalinga sutartis, kuri turi būti įregistruojama Lietuvos prekių ženklų registre Valstybiniame patentų biure (VPB). Pagal šiuo metu galiojančią nacionalinių prekių ženklų praktiką, nuosavybės teisė pereina tik nuo sutarties įregistravimo dienos.

Vilija Viešūnaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti“ advokatė ir partnerė, teigia, kad pirmiausia būtina įsitikinti, jog prekių ženklas yra tinkamai registruotas, kiek jis galioja, ar jis nėra įkeistas, areštuotas ar užprotestuotas, kad būsite vienintelis prekių ženklo savininkas. Visa tai galima pasitikrinti VPB arba viešoje VPB skelbiamoje prekių ženklų duomenų bazėje. Tik įsitikinus, kad nėra teisinių kliūčių sudaryti ženklo perdavimo sutartį, svarbu ją teisingai sudaryti ir įregistruoti VPB tvarkomame Prekių ženklų registre.

„Norint sėkmingai parduoti verslą kartu su prekių ženklu rekomenduojama susirasti verslo konsultantą ir patikėti šį darbą jam. Prekių ženklas yra tik vienas iš įmonės turto objektų, tačiau jis yra ypatingas, nematerialus turtas, ir jo negalima taip paprastai perimti ar perduoti kaip automobilį ar rašomąjį stalą. Jei parduodamas tik prekių ženklas, svarbu identifikuoti, ar jis tinkamai registruotas, kokioms prekėms ar paslaugoms jis registruotas, ar jį parduodanti įmonė turi visas teises į tą prekių ženklą, antraip pardavimas neįvyks“, – aiškina p. Viešūnaitė.

Žinomumas ras pirkėją

Kalbėdama apie prekių ženklo pirkėjo paieškas p. Viešūnaitė teigia, kad informacija apie parduodamą ženklą geriausiai vaikšto iš lūpų į lūpas: „Jokios oficialios duomenų bazės apie parduodamą verslą ar ženklą nėra. Jei pirkėją sunku rasti, o informacija apie pardavimą nesklinda taip plačiai ir sparčiai, kaip norėtųsi, derėtų kreiptis į verslo konsultantą. Šis asmuo suras tinkamiausią pirkėją.“

Gražina Garuolienė, UAB „Verslavita“ direktorė, įsitikinusi, kad greičiausiai bus parduotas žinomas, kokybės standartą su savimi nešantis prekių ženklas, todėl savo prekių ženklą, net jei kol kas ir negalvojama apie pardavimą, būtina reklamuoti ir užtikrinti juo žymimų prekių ar teikiamų paslaugų kokybę, patikimumą, žinomumą, patrauklumą ir reputaciją. Taip kyla prekių ženklo vertė.

„Tokie lietuviški prekių ženklai kaip „Vytautas“, „Džiugas“, „Gubernija“, „Rūta“ yra žinomi ir vertinami ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Kokybiškos prekės ir tinkama reklama yra tai, kas leidžia pasitikėti šiais prekių ženklais. Jų vertė yra didžiulė, kartais net didesnė už įmonės akcijų vertę, tačiau tokius prekių ženklus įsigyti, jeigu jie būtų parduodami, trokštų ne tik Lietuvos, bet ir užsienio verslininkai“, – iliustruoja p. Garuolienė.

Ilgas vertinimo kriterijų sąrašas

Prekių ženklas vertinamas ne tik pagal žinomumą. Vertinimo kriterijų yra visas sąrašas, juos geriausiai išmano turto vertinimo specialistai. Tokie kriterijai, kaip prekių ženklo egzistavimas rinkoje, paklausumas, vartotojų kontingentas ir jų pasitikėjimas šiuo ženklu, prekių ženklo plėtra, įvedimas į naujas rinkas, numatyti ateities planai yra esminiai, tačiau toli gražu ne visi veiksniai, turintys įtakos prekių ženklo vertei.

„Visi su prekių ženklu susiję veiksniai, nešantys ženklo savininkui tiesioginę naudą – pajamas – ir garantuojantys tęstinumą bei didėjantį pelną ateityje, kelia prekių ženklo vertę pardavimo metu. Prekių ženklai dažniausiai ir yra vertinami pagal gaunamas pajamas, nes pirkėjui tai – pagrindinė, iškart matoma jo perkamo prekių ženklo nauda“, – paaiškina p. Garuolienė.

Kad prekių ženklas būtų parduotas už teisingą sumą, p. Garuolienė siūlo pasitarti su turto vertintojais: „Prekių ženklai yra vertingas turtas, tačiau ne visi suvokia, kokia iš tikrųjų didelė jų vertė, ne visi prekių ženklus yra įsitraukę į įmonės turto sąrašus. Tikrąjį vaizdą ir vertę padeda pamatyti turto vertintojai. Lietuvos verslininkai viską daro gerai ir viską turi, tačiau ne visada tai saugo ir teisingai įvertina. Reikia to išmokti ir nepamiršti konsultuotis su specialistais, kurie užtikrins, kad gautumėte didžiausią finansinę naudą prekių ženklo pirkimo ar pardavimo metu.“

Publikacija parengta įgyvendinant Valstybinio patentų biuro ir Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos 2017 m. dvišalio techninio bendradarbiavimo susitarimą.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Sektorių lyderiai 2019“: pajamos stabilios, pelno eilutėje būta ir įspūdingų šuolių Premium

Jau ketvirtus metus „Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias...

Prekyba
10:00
Rygoje imasi prekybos centro ir biurų projekto už 68 mln. Eur

Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „VPH Latvia“, kartu su estų bendrove „Estmak Capital“ Rygoje, šalia...

„Rivona“ didina NT portfelį: įsigijo „Eifelio“ prekybos centrą Ukmergėje  Premium

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio kontroliuojama didmeninės prekybos,...

„Maxima grupę“ augina plėtra Lenkijoje  3

„Maxima grupės“ pajamos 2019 m. pirmąjį pusmetį, išaugusios beveik 24%, pasiekė 1,9 mlrd. Eur. Grupės...

Prekyba
2019.09.30
Žingsnis į e. komerciją leido verslą išauginti 5 kartus Premium

Lenkijos šeimos įmonė „Grupa MND“, valdanti vaistinių tinklą ir e. vaistinę, 2018 m. tapo septinta...

Gazelė
2019.09.30
„Prekybos sektoriaus lyderiai“: stipriausiųjų reitingas

Jau ketvirtus metus „Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias...

Prekyba
2019.09.30
„Rimi Lietuvos“ vadovas G. Bandzevičius: internetu užsakytas prekes nuvešime savo transportu Premium

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ generalinis direktorius, interviu VŽ atskleidžia, kad „Rimi Drive“...

Prekyba
2019.09.30
Kas antras CUP lankytojas ką nors įsigyja  11

Prekybos centro CUP konversijos rodiklis siekia 49,9%, o apyvarta, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu...

Prekyba
2019.09.29
Baltijos šalių vartotojų pirkimo internetu įpročių palyginimas 1

Pirkdami internetu, Baltijos šalių gyventojai elgiasi skirtingai: estai dažniausiai renkasi prekes atsiimti...

Prekyba
2019.09.29
„Good one“ vadovas: krizė išmokė skaičiuoti 6

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ nuosekliai auga nuo pat įsikūrimo prieš dešimtmetį. Šiemet ji...

Rinkodara
2019.09.29
Kinų atsakas – vertikalaus vaizdo serialai 7

Mobiliuoju telefonu nufilmuoti, t. y. vertikalūs, vaizdo įrašai jau seniai įprasti. Dabar didžiosios...

Laisvalaikis
2019.09.28
Iš stogines Kaune pastatyti vėlavusios „Reklamos arkos“ priteista 653.000 Eur 4

Kaune viešojo transporto stotelių stogines įrengti pavėlavusi bendrovė „Reklamos arka“ savivaldybei turės...

Rinkodara
2019.09.28
Kauno „Akropolis“ vėl renkasi ryškesnį komunikacijos braižą 2

Po atnaujinimo vėl visu pajėgumu veikiantis Kauno „Akropolis“ rudenį pasitinka su ryškia kampanija, kuria...

Rinkodara
2019.09.28
„Modus Group“ trečdaliu didino I-ojo pusmečio pajamas  7

Iki 226,3 mln. Eur didėjusį grupės pajamų augimą palaikė investicijos į plėtrą užsienio rinkose.

„Philip Morris“ pakoregavo kritikos sulaukusią komunikacijos kampaniją 11

„Philip Morris“ atsižvelgė į Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento laišką ir pakeitė savo...

Rinkodara
2019.09.27
Metinė infliacija Lietuvoje rugsėjį sumažėjo iki 2% 2

Išankstiniais duomenimis, Lietuvoje infliacija, apskaičiuota pagal suderintą vartotojų kainų indeksą,...

Finansai
2019.09.27
Eksportuotojai nerimo skambučio nespaudžia

Nors analitikų prognozės dėl Lietuvos eksporto rytojaus skiriasi, niūrių spalvų bendrame paveiksle nematyti.

Prekyba
2019.09.27
Prekybininkai kitąmet tempo nemažins: laukia lankstumo ir pirkėjų išlaikymo egzaminas Premium

Besikeičiant makroekonominei aplinkai ir prognozuojant kuklesnį vidaus ekonomikos augimą, prekybos sektoriaus...

Prekyba
2019.09.27
„Pigu“ praneša sumažinusi nuostolius  2,5 karto 3

Elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“ praėjusiais finansiniais metais patyrė 1,146 mln. Eur konsoliduoto...

Prekyba
2019.09.26
Seimas uždraudė stiprų alų pilstyti į „bambalius“, degtinę – į labai mažą tarą 9

Seimas pritarė dar dviems draudimams, kuriais siekiama sumažinti alkoholio vartojimą šalyje.

Prekyba
2019.09.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau