Verslo pokalbiai Verslo pokalbiai Verslo pokalbiai Verslo pokalbiai Verslo pokalbiai

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-03-27 12:44

„Sirin Development“ plėtros strategija: nauji BTS ir BTO projektai Baltijos šalyse

Lukasz Tomczyk, NT plėtros bendrovės „Sirin Development“ komercijos vadovas.
Lukasz Tomczyk, NT plėtros bendrovės „Sirin Development“ komercijos vadovas.
Logistikos nekilnojamojo turto (NT) plėtros UAB „Sirin Development“ praplėtė savo strategiją: iki šiol visą dėmesį skyrusi nuomai paruoštų logistikos parkų statybai, dabar įmonė stato ir konkrečiam klientui pritaikytus (angl. „Build-to-suit“ ir „Build-to-own“) sprendimus. Lukasz Tomczyk, „SIRIN Development“ komercijos vadovas, sako, kad patenkinusi vis augančią tokių projektų paklausą, 2028-uosius bendrovė baigs padvigubinusi savo portfelį.

L. Tomczyk pasakoja, kad „Build-to-suit“ (BTS) ir „Build-to-own“ (BTO) yra toks NT modelis, kai klientui tinkamoje vietoje statomos patalpos ar NT sprendimas, kuris suprojektuojamas pagal specifinius nuomininko ar pirkėjo poreikius. Pasak L. Tomczyk, įmonės žvilgsnis į šią  rinkos nišą nukrypo vis didesniai daliai klientų pageidaujant jų specifinius poreikius atitinkančių logistikos objektų: vis daugiau klientų yra pasirengę rinktis būtent jiems statytą sandėlį.

„2024 m. duomenimis, rinkoje pramonės ir logistikos ploto pasiūla viršijo 700 000 kv. metrų ir 60 proc. šio ploto sudarė BTS ir BTO projektai. Palyginimui, mūsų tokio tipo sandoriai Lietuvoje per šį laikotarpį sudarė tik 30 000 kv. metrų. Kaip matote, plėstis turime kur - rinkos potencialas yra didelis“, – komentuoja pašnekovas.

Turi reikiamos patirties

Pasak L. Tomczyk, rinką galima išskirti į dvi kategorijas. Pirmąją sudaro įmonės, kurios patalpas naudoja logistikai ir sandėliavimu. Joms paprastai tinka pagal bendruosius standartus – nustatytą aukštį, grindų apkrovą ir kitos technines charakteristikas – statomos patalpos. Antroji klientų kategorija – specifinių poreikių turinčios, dažniausiai, gamybos ar lengvosios pramonės įmonės. Esamų pastatų pritaikymas jų poreikiams dažnai reikalauja pernelyg daug laiko ir investicijų, todėl kur kas efektyviau statyti visiškai naują, kliento lūkesčius atitinkantį pastatą.

„Žinoma, BTS ir BTO projektai yra sudėtingesni. Pirmiausia reikia parengti išsamią koncepciją, kurią sudaro ne vien pastato forma, aukštis ar grindų apkrovos galimybės, bet ir inžinerinės sistemos bei lauko erdvės, kurios gali būti naudojamos sandėliavimui ar papildomai veiklai. Mes turime patyrusią profesionalų komandą, kuri, remdamasi ilgamete patirtimi, gali paruošti visą BTS ar BTO projekto koncepciją, pastatyti objektą ir vėliau prisiimti turto valdymo atsakomybę”, – kodėl nusprendė giliau nerti į šį rinkos segmentą atskleidžia komercijos vadovas.

Jo nuomone, specifinių poreikių turintiems verslams bendradarbiavimas su patyrusiu partneriu taip pat teikia naudą: įmonės gali visą dėmesį sutelkti į pagrindinę savo veiklą, nesijaudindamos dėl statybos procesų ir paslaugų kokybės.

„Be to, tai leidžia sumažinti bendrovės kapitalo išlaidas (CapEx), jas nukreipti ten, kur labiausiai apsimoka – į technologijas ar inovacijas“, – akcentuoja L. Tomczyk.

„Coca Cola HBC Lietuva“ pasirinko BTS

L. Tomczyk pasakoja, BTS ir BTO paklausos šuolį pernai lėmė dviejų didžiulių mažmeninės prekybos įmonių įgyvendinti projektai, o šiemet rinkoje galima tikėtis stabilumo, tiek kalbant apie patalpas, statomas nuomai ar pardavimui pagal individualų užsakymą, tiek apie nuomininko iš anksto neturinčius logistikos ir sandėliavimo parkus.

„Žvelgiant į artimiausius penkerius metus, galima tikėtis, kad BTS ir BTO projektai kasmet bendrai sudarys apie 500 000 kv. metrų ploto. Paklausa išlieka visų tipų pastatams ir mums tikrai dar yra vietos augti”, – prognozuoja jis.

Sirin Development“ komercijos vadovas sako, kad įmonėms, kurioms svarbiausias kriterijus yra greitis, geriausia rinktis iš anksto nuomai paruoštas sandėliavimo patalpas.

„Jeigu bendrovė vykdo standartines operacijas ir skuba persikelti, tada geriausia rinktis iš esamo pastatų portfelio. Mūsų strategija – kiekviename projekte turėti bent 10 000 kv. metrų laisvos erdvės, kurią galėtume pritaikyti pagal naujų klientų poreikius. Kitaip sakant, kai atsiranda poreikis, mes esame pasiruošę“, – teigia L. Tomczyk.

„Jis atskleidžia, kad vienas įdomiausių projektų, kurį pastaruoju metu įgyvendino „SIRIN Development“, buvo Kauno LEZ teritorijoje išplėtotos 15 000 kv. metrų dydžio patalpos.

„Čia 15 000 kv. metrų savo distribucijos centrui išsinuomojo „Coca Cola HBC Lietuva“. Raktus vienam žinomiausių pasaulyje prekių ženklų perdavėme šį vasarį, dviem mėnesiais anksčiau, nei buvo planuota. Pradžioje 12, o šiomis dienomis dar 3 tūkstančius kvadratinių metrų išsinuomojęs klientas mus pasirinko dėl keleto priežasčių. Kone pačioje šalies širdyje esančios patalpos bendrovei leidžia patogiai pasiekti 6 000 pardavimo taškų visoje Lietuvoje. Vienu lemiančių faktorių rinktis mus buvo su „Coca Cola HBC Lietuva“ sutampantis požiūris į tvarumą bei ilgalaikių partnerysčių svarbą: mes visą pastatą ir išorės zonas skyrėme vien „Coca Cola HBC Lietuva“ darbo ir poilsio poreikiams, įdiegėme reikšmingus CO2 emisijas mažinančus spendimus. Tik  LED apšvietimą naudojančiame išmaniame pastate naudojama vien žalioji elektros energija, gaminama iš atsinaujinančių šaltinių, parko teritorija pritaikyta elektromobiliams“, – teigia L. Tomczyk.

Anot jo, BTS ar BTO projektus galima įgyvendinti bet kurioje klientų poreikius atitinkančioje lokacijoje, o pati įmonė orientuojasi į pagrindinius Baltijos šalių miestus: Vilnių ir Kauną Lietuvoje, Rygą Latvijoje ir Taliną Estijoje.

„Tačiau esame atviri, neatmetame galimybė ateityje plėstis į Klaipėdą ar Marijampolę“, - tikina „SIRIN Development“ komercijos vadovas.

Tiki rinkos potencialu

„Sirin Development“ yra didžiausia logistikos NT plėtotoja Baltijos šalyse. Pasak L. Tomczyk, beveik prieš du dešimtmečius įkurta bendrovė per šį laikotarpį išplėtojo daugiau kaip 500 000 kv. metrų pramonės ir logistikos parkų, o iki 2028 m. pabaigos šį skaičių planuoja padvigubinti.

„Pagrindinė mūsų rinka yra Lietuva, tačiau šiuo metu plečiame savo portfelį kitose Baltijos šalyse: į Estiją neseniai įžengėme su pirmuoju projektu, Latvijoje plėtojame du projektus, o šiemet startuos ir trečiasis“, – apžvelgia pašnekovas.

Apžvelgdamas didžiausius iššūkius dabartinėje rinkoje, L. Tomczyk sako, kad daugiausia nerimo sektoriui ir visam verslui šiuo metu kelia geopolitinis nestabilumas.

„Dabar tvyranti nežinomybė trumpuoju periodu gali lemti, kad verslas sprendimus priims lėčiau. Tačiau, mano nuomone, ilgalaikėje perspektyvoje visas šis chaosas Europą turėtų įkvėpti teigiamiems pokyčiams. Su klientais tenka nemažai diskutuoti: daugelis jų dabartinę situaciją vertiną kaip laikiną ir ruošiasi geresniam laikotarpiui“, – mano pašnekovas.

L. Tomzcyk sako, kad manydamas, jog rinkoje artimiausiu metu išsilaikys stabilus augimas, jis nėra pernelyg optimistiškas.

„Dvidešimt metų dirbu pardavimų srityje ir bet kokioje situacijoje stengiuosi išlikti pozityvus. Mano patirtis rodo, kad kiekviena krizė – ar tai būtų Covid 19, ar karas – suteikia galimybių tiems, kurie yra pasiruošę ir turi tvirtą strategiją”, – teigia jis.

Iš Lenkijos į Lietuvą atvykęs profesionalas sako, kad kaimyninėje šalyje verslo nuotaikos yra pozityvesnės.

„Būdama greta Vokietijos, Čekijos, Slovakijos, Lenkija vis dar yra labai patraukli rinka, sulaukianti daug užsienio kapitalo injekcijų. Galbūt dėlto ten daugiau optimizmo, nei šiauriau įsikūrusiose Baltijos šalyse – čia mes atsargiau mąstome apie tai, kas gali nutikti“, – komentuoja pašnekovas.

Paklaustas, ar ateityje Lenkijos kapitalo „Sirin Develoment“ neplanuoja gręžtis į šią kaimyninę rinką, L. Tomczyk pabrėžia, jog kol kas tokių strateginių planų nėra.

„Kol kas visą dėmesį esame sutelkę į Baltijos šalis, čia norime augti ir tikime šios rinkos potencialu”, – pabrėžia L. Tomczyk.

Anot jo – ateityje galintis įvykti žingsnis į Lenkijos rinką bus labai pasvertas: „turėsime būti visiškai tikri, kad tai – tinkamas metas ir tinkamas projektas, tiek atsižvelgiant į išorines aplinkybes, kurių negalime kontroliuoti, tiek į mūsų vidinę strategiją“, - sako L. Tomczyk.

[infogram id="7e3860ee-0a2f-4025-a35d-a7ce4d702911" prefix="QSD" format="interactive" title="Copy: Scania"]

52795
130817
52791