„Mūsų vasaros šventės“ finalas: kai vienija tradicijos, eiti į tikslą lengviau

Kurti išskirtinį produktą ar paslaugą, kuris neša naudą klientams – smagu ir gera. Dar geriau tai daryti, kai kolektyvas vieningas. O suvienyti kolektyvą padeda ir tradicijos.
„Tradicijos – tai bendrovės kultūrinės ir vertybinės istorijos tąsa. Tradicijos ir jų visos išraiškos – renginiai, šventės, aiškiai išdėstyta vertybių sistema, santykių organizavimas – padeda visam kolektyvui kalbėti viena kalba, siekti bendrų tikslų, palengvina naujų darbuotojų integraciją“, – paklausta apie tradicijų reikšmę organizacijai vardija Diana Radžiūnaitė, pramonės įrenginių komponentus gaminančios UAB „Festo“ personalo specialistė.
Ji pasakoja, kad bendrovės darbuotojai kasmet drauge pasitinka vasarą, turi kelis renginius metų pabaigoje: linksminasi teminėje vakaronėje, rengia kepinių mugę, kurios metu surinkti pinigai skiriami socialinėms akcijoms įgyvendinti.
„Du kartus per metus vyksta kraujo donorystės akcijos. Naujokams organizuojame „Naujokų dieną“ ir padedame jiems integruotis į kolektyvą. Darbuotojams darome ir staigmenas – sveikiname gavusius aukštojo mokslo diplomus, Joninių proga originaliai prisimename Jonus ir Rasas. Vyksta ir mūsų vertybių populiarinimo konkursai, kai darbuotojai piešia, kuria eiles ar kitaip vizualizuoja mūsų įmonės vertybes“, – vardija p. Radžiūnaitė.
Sraigtasparnių techninės priežiūros ir remonto UAB „Helisota“ be vasaros šventės, kasmet šiltuoju metų laiku plaukia baidarėmis, švenčia Boso dieną, kurią kolektyvas visuomet stengiasi paminėti kuo šmaikščiau, sveikina jubiliejus švenčiančius darbuotojus, kasmet organizuoja Kalėdų renginį.
„Tradicijos, kaip ir bendrąja prasme, taip ir įmonėje yra neatsiejama kultūros dalis. Tradicijos bendrovės darbuotojams padeda puoselėti komandinį darbą bei vieningą požiūrį į vertybes, jos suartina ir turi didelį poveikį darbuotojų įsitraukimui“, – kalba Eglė Vainauskienė, „Helisotos“ personalo vadovė.
Vieningesnei komandai
Komandos dvasios stiprinimą, kaip vieną svarbiausių motyvų rengti ir puoselėti tradicines šventes, nurodo visos konkurse dalyvavusios bendrovės.
„Šių metų tikslas – geriau pažinti, sustiprinti ir suartinti kolektyvą bei motyvuoti efektyvesniam darbui. Komandos formavimui pasitelktas žaidimas „Foto medžioklė“. Grupės turėjo nufotografuoti įvairių filmų siužetus, juos suvaidindami. Kad nuotraukos būtų įtaigesnės, darbuotojai nuomojosi įvairiausius kostiumus iš nuomos punktų arba pasitelkė kūrybiškumą ir pasigamino juos patys. Improvizuodami dalyviai sustiprino kolegiškumo ir bendradarbiavimo pojūtį“, – įspūdžiais iš šių metų šventės dalijasi Dovilė Karužienė, pardavimų skatinimo agentūros „Sorbum LT“ komunikacijos specialistė.
Ypač svarbu tai tampa tada, kai bendrovės darbuotojai įsibarstę ne tik po visą Lietuvą, bet ir po visą pasaulį.
Pavyzdžiui, „Devbridge“ vasaros šventėje dalyvavo kolegos iš Vilniaus, Kauno, Čikagos ir Toronto.
„Gal tankūs ir prižiūrėti Lietuvos miškai, gal gaivinantis ežero vanduo ar karšta lietuviška saulė lėmė, bet kolegos iš Didžiosios Britanijos ir Pietų Amerikos kaip mat tapo vieni kitų artimais draugais“, – rašo Vilija Vosyliūtė, IT paslaugų bendrovės „DataDog“, kurios tarptautinis kolektyvas būrėsi šią vasarą į šventę Lietuvoje, personalo specialistė.
Taigi specialistai konstatuoja, kad tradicijos ir plačiąja prasme, ir kolektyve, atlieka keletą svarbių funkcijų:
Kuria jaukumą, stiprina priklausymo tam tikram kolektyvui ar bendruomenei, jausmą;
Padeda giliau suvokti, pajusti vertybes;
Padeda įtvirtinti elgesio normas, prisiminti ir paminėti tai, kas svarbu;
Sukuria progą padėkoti;
Suteikia progą suvokti, kad nors mes skirtingi, drauge esame ir labai panašūs;
Suteikia progą susikurti ilgalaikių prisiminimų, kurie taip pat vienija;
Suteikia progą stabtelėti ir apgalvoti tam tikrą laikotarpį bei apsvarstyti ateitį.
Šių metų konkurse daugiausia pasidalijimų iš portalo vz.lt socialiniame tinkle „Facebook“ sulaukė „Aibės“ vasaros šventė:
Nuo jos nedaug atsiliko ir „Vičiūnų grupė“ bei bendra „Teo“, „Omnitel“ ir „Lintel“ šventė.
Šios 3 bendrovės, kurių šventės akimirkos sulaukė daugiausia pasidalinimų socialiniame tinkle „Facebook“, laimi po 2 kvietimus į „Verslo žinių“ ir AB banko „Swedbank“ organizuojamo projekto „Išmani Lietuva“ renginius, vyksiančius lapkričio 4–5 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO, Vilniuje.
Su šių įmonių atstovais susisieksime asmeniškai.
Tikime, kad gerų idėjų sklaida kuria naudą visiems. Todėl nuoširdžiai dėkojame visoms bendrovėms, kurios šiemet dalijosi gražiausiomis vasaros švenčių akimirkomis ir kviečiame dar kartą peržvelgti jų nuotraukų galerijas: