Statybininkai ieško darbuotojų, kelių tiesimo sektorius skendi perspektyvos rūke

Plačiau apie statybos įmonių planus dėl darbuotojų šiemet galite skaityti šiame tekste.
Gediminas Gribulis, „Fegda grupės“ vadovas, VŽ sako, jog 2025 m. planuoja samdyti daugiau darbuotojų, tačiau esą šie planai iš esmės priklausys nuo strateginių projektų Lietuvoje įgyvendinimo.
Šiuo metu grupės įmonėje „Fegda“ dirba 491, o bendrovėje „Tilsta“ – 353 žmonės.
„Kol kas matome, kad „Rail Baltica“ ir kiti valstybei svarbūs projektai neprasideda, vėluoja jų įgyvendinimas. Priežastys įvairios, bet kai kurie vėluoja daugiau nei dvejus metus – nepaskelbiami konkursai, jie neįvyksta ir dėl biurokratijos viskas vėluoja. Bet žiūrime optimistiškai – jeigu projektai bus, darbuotojų skaičių didinsime“, – teigia jis.
Pasak G. Gribulio, tokiu atveju grupė planuoja samdyti statybininkų, kelininkų, mechanizmų ir sunkiasvorių automobilių vairuotojų, inžinierių, ir kitų specializuotų profesionalų.
Pašnekovo teigimu, pradėti projektai lemtų, kad infrastruktūros objektuose Lietuvoje darbo jėgos poreikis išaugtų beveik 2 kartus.
„Jei valstybė ir jos įmonės įgyvendins visus viešai skelbiamus planus, artimiausius 3–5 metus tikrai įgyvendinsime daug svarbių Lietuvos gynybai, susisiekimui ir energetikai svarbių projektų. Per šį laikotarpį šalis turi tai padaryti, viską pastatyti privalome per kelerius metus, todėl reikės daug darbo jėgos“, – kalba „Fegda grupės“ vadovas.
Lydi neapibrėžtumas
Anot G. Gribulio, kadangi per artimiausius metus reikia pastatyti objektus Vokietijos brigadai, bus investuojama į infrastruktūrą Baltijos šalių gynybai, tai optimistiškai nuteikia dėl darbų apimties.
„Bendra rinkos dinamika juda kartu su svarbiais Lietuvai projektais. Jeigu jie vėluoja, nėra skelbiami konkursai, nesudaroma naujų rangos kontraktų, daug darbuotojų neturi galimybių dirbti ir gauti didesnių algų nei kituose sektoriuose“, – aiškina jis.
Robertas Ziminskis, infrastruktūros bendrovės HISK generalinis direktorius, VŽ sako, jog dabar mato, kad 2025 m. kelių infrastruktūros sektorių lydės neapibrėžtumas. Įmonėje šiuo metu dirba 522 darbuotojai.
„Todėl ir mūsų samdymo planai dar nėra iki galo sudėlioti. Pakankamai reikšmingai augome pastaruosius kelerius metus ir nuolat žvalgomės rinkoje kompetentingų statybų inžinierių, projektuotojų, darbų vadovų, statybos vadovų bei statybinės technikos operatorių“, – vardija jis.
Anot vadovo, daugiau aiškumo turėtų būti antroje metų pusėje, kai bus priimti sprendimai dėl strateginių projektų.
„Vis girdime apie kritinę Lietuvos kelių ir tiltų būklę, strateginius ir atsinaujinančios energetikos projektus, gynybos infrastruktūros vystymą. Jeigu tie planai bus įgyvendinami ir finansuojami, planuojame būti jų dalimi. Taigi todėl stebime rinką ir, jei prireiks, planuojame didinti savo pajėgumą“, – teigia R. Ziminskis.
Tuo metu Aldas Rusevičius, infrastruktūros bendrovės „Kauno tiltai“ generalinis direktorius, teigia, kad artimiausiu metu neplanuoja reikšmingos plėtros ir su tuo susijusios išaugusios darbo jėgos samdos.
„Pagal šios dienos turimą darbų portfelį optimaliai planuojamės žmogiškuosius išteklius, kad laiku ir kokybiškai vykdytume savo įsipareigojimus užsakovams“, – nurodo jis.
Bendrovėje šiuo metu dirba 838 žmonių.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai