2025-05-20 09:05

Reklamos aukso puodas – interneto platybėse, tradicinėje medijoje – nuosaikumas

Giedrė Juronienė, „Kantar“ medijų ir reklamos stebėsenos tyrimų vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Giedrė Juronienė, „Kantar“ medijų ir reklamos stebėsenos tyrimų vadovė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos reklamos rinka 2024 m. tradicinėje žiniasklaidoje augo 4% ir siekė 146,4 mln. Eur, o įskaičiuojant ir visus interneto kanalus (skirtingus socialius tinklus, paieškos sistemas, nuomonės formuotojus ir t. t.), bendra reklamos rinka Lietuvoje viršijo 259,6 mln. Eur, rodo „Kantar“ reklamos monitoringas.

Rinkos tyrimų bendrovė „Kantar“ metinę reklamos stebėseną atlieka keliais etapais: pirmiausia surenka duomenis iš audituojamų tradicinių žiniasklaidos kanalų, t. y. čia patenka TV, spauda, lauko reklama, dalis interneto reklamos (reklamjuostės ir turinio rinkodaros projektai). Pastaroji eilutė, kaip jau minėta, ir augo nuosaikiai nuo 140,8 mln. Eur 2023 m. iki 146,4 mln. Eur 2024 m.

Gerokai sparčiau didėjo verslų reklamos investicijos į skirtingus kanalus internete. Pastarąją dalį „Kantar“ vertina atlikdama rinkos ekspertų ir dalyvių apklausą, siekdama apskaičiuoti visą interneto reklamos rinką, ne vien reklamjuostes lietuviškuose portaluose, bet ir prekių ženklų išlaidas skirtinguose socialiniuose tinkluose, tarptautinėse platformose, kurios Lietuvai duomenų nepateikia. 

52795
130817
52791