„Google“ pažėrė naujienų, o „OpenAI“ toliau tobulina „ChatGPT“

Tokioje dinamiškoje aplinkoje akivaizdu viena: kas greičiausiai prisitaiko – tas laimi. Tad, norint išlaikyti tempą ir išnaudoti naujoves savo naudai, būti susipažinusiems su svarbiausiais pokyčiais – tiesiog būtina. Taigi, apžvelkime, kas naujo įvyko pastaruoju metu.
„Google“ atnaujino „Demand Gen“ kampanijas, suteikdama reklamuotojams daugiau įrankių optimizuoti našumui ir skatinti paklausai „YouTube“ bei kitose platformose.
Norintiems daugiau detalių: nuo kovo pasauliniu mastu įdiegtos kanalų valdymo funkcijos leidžia tiksliai pasirinkti, kur rodyti skelbimus: „YouTube“, „Discover“ ar „Gmail“. Be to, „Demand Gen“ kampanijos dabar apima ir „Google Display“ tinklą, suteikdamos galimybę pasiekti daugiau nei 90 % interneto vartotojų visame pasaulyje.
Pranašumai:
- išplėstos valdymo galimybės: galime tiksliau kontroliuoti, kuriose platformose rodomi mūsų skelbimai, tokiu būdu padidindami kampanijų efektyvumą;
- didesnis pasiekiamumas: integracija su „Google Display“ tinklu leidžia pasiekti platesnę auditoriją ir taip didinti prekių ženklo matomumą.
Trūkumai:
- kompleksiškumas: naujoms funkcijoms perprasti gali reikėti papildomų žinių ir laiko resursų;
- biudžeto paskirstymas: didesnis pasiekiamumas gali lemti didesnes išlaidas, jei tinkamai neoptimizuosime kampanijų.
Kas iš to?
Šie atnaujinimai suteikia daugiau lankstumo ir galimybių pasiekti tikslinę auditoriją įvairiose „Google“ platformose. Tačiau, norint maksimaliai išnaudoti naujoves, būtina atidžiai planuoti ir valdyti kampanijas.
Lankstesni interaktyvūs paieškos skelbimai
„Google Ads“ neseniai atnaujino interaktyvius paieškos skelbimus (angl. Responsive Search Ads, RSA), kad pagerintų išteklių (angl. assets) susiejimą ir pranešimų nuoseklumą.
Norintiems daugiau detalių: „Google“ atnaujino RSA, leisdama rodyti iki dviejų svetainės nuorodos išteklių (angl. sitelinks) skelbimo antraštės srityje, jei prognozuojama, kad tai pagerins našumą. Vis dar galėsime prisegti antraštes ir aprašymus, o sistema laikysis šių nustatymų.
Taip pat įdiegta galimybė per „Combinations Report“ peržiūrėti, kaip ir kada antraštės buvo rodomos, įskaitant jų pasirodymą kaip svetainės nuorodos išteklių. Šiek tiek anksčiau „Google“ atnaujino RSA, kad būtų galima rodyti tik vieną antraštę, jei prognozuojama, kad tai pagerins našumą.
Pranašumai:
- didesnis matomumas: papildomos antraštės gali padidinti reklamos efektyvumą ir suteikti daugiau vietos žinutei;
- geresnė analizė: „Combinations Report“ leidžia stebėti, kaip algoritmas formuoja ir rodo skelbimus.
Trūkumai:
- mažesnė kontrolė: skelbimų išdėstymas vis dar priklauso nuo „Google“ algoritmų, todėl kai kurie deriniai gali būti mažiau efektyvūs;
- neužtikrintas rezultatas: ne visada garantuojama, kad antraštės bus rodomos svetainės nuorodos išteklių srityje, nes tai priklauso nuo sistemos prognozių.
Kas iš to?
Šis atnaujinimas suteikia daugiau galimybių. Tačiau, norint maksimaliai išnaudoti naujoves, būtina nuolat analizuoti kampanijų veikimą ir pritaikyti turinį pagal gautus duomenis.
Svarbūs „Meta Ads“ atnaujinimai
Kol „Google“ ir toliau plečia reklamos valdymo galimybes, „Meta“ taip pat nestovi vietoje. Pažvelkime į svarbiausius „Meta Ads“ atnaujinimus iš arčiau:
- Reklamos parodymo dažnio kontrolė – dabar galime nustatyti norimą dažnį reklamos rinkiniams su „Reach“ arba „ThruPlay“ tikslu. Tai leidžia geriau valdyti, kiek kartų mūsų auditorija matys skelbimą.
- Dabar „Meta“ skelbia visus atnaujinimus valdomoms paskyroms – palaipsniui plečiamos paskyros, kurios gali naudotis „Meta Business Suite“ ir kitais įrankiais be asmeninės „Facebook“ paskyros.
- Reklamų kūrimas iš esamų įrašų – kuriant naują reklamą iš esamo turinio, „Meta“ dabar gali pasiūlyti pasirinkti „Instagram“ įrašus.
- Kampanijos biudžeto keitimas – jei mūsų paskyrai aktyvuota nauja „Leads“ ir „Sales“ kampanijos nustatymo funkcija, reklamos rinkiniai (angl. ad set) su vienu skelbimu automatiškai naudos kampanijos biudžetą, o ne rinkinio biudžetą.
- „Chat with Leads“ funkcija – kurdami „Lead Ads“, dabar galime įjungti pokalbių su potencialiais klientais funkciją, kad galėtume juos lengviau pasiekti ir iškart toliau bendrauti po formos užpildymo.
Kas iš to?
Šie atnaujinimai suteikia daugiau kontrolės ir efektyvumo „Meta Ads“ kampanijose.
„Google“ pristatė eksperimentinį „AI Mode“
Vasarį „Google“ savo paieškos sistemoje pristatė eksperimentinį „AI Mode“, siekdama transformuoti tradicinę paieškos patirtį.
Kas naujo?
- „AI Mode“ funkcija: vartotojai gali pasirinkti „AI Mode“ skirtuką paieškos puslapyje, kuris pateikia visą puslapį dirbtinio intelekto (DI) sugeneruotų atsakymų, pagrįstų „Google“ paieškos indeksu, su integruotomis nuorodomis į atitinkamus šaltinius.
- „Gemini 2.0“ integracija: šis režimas naudoja „Gemini 2.0“ modelį, kuris pasižymi pažangesniais samprotavimo gebėjimais, leidžiančiais efektyviau spręsti sudėtingas užklausas.
Kodėl tai svarbu?
Šis pokytis žymi reikšmingą paieškos sistemos evoliuciją link DI integracijos, siekiant teikti išsamesnius ir tikslesnius atsakymus į vartotojų užklausas. Tai atspindi pastangas pritaikyti paiešką prie šiuolaikinių vartotojų poreikių, kurie ieško greitų ir tikslių atsakymų.
Kas iš to?
- Geresnis informacijos prieinamumas: verslai gali pasinaudoti DI sugeneruotais atsakymais, kad greičiau gautų reikalingą informaciją ir taip padidinti efektyvumą.
- Konkurencinis pranašumas: ankstyvas DI technologijų pritaikymas gali suteikti verslams pranašumą rinkoje ir leisti greičiau prisitaikyti prie besikeičiančių technologijų tendencijų.
„OpenAI“ pristatė kol kas geriausią savo pokalbių modelį
2025 m. vasario 27 d. „OpenAI“ pristatė naujausią didelės apimties pokalbių modelį „GPT-4.5“.
Kas naujo?
- Patobulintas gebėjimas atpažinti dėsningumus: dėl didesnės apimties ir pažangesnių mokymo metodų „GPT-4.5“ geriau atpažįsta dėsningumus ir kuria kūrybiškas įžvalgas be papildomo samprotavimo.
- Natūralesnis bendravimas: naujausias modelis pasižymi didesniu emociniu intelektu, geriau supranta vartotojų ketinimus ir subtilias užuominas, todėl sąveika su juo tampa natūralesnė.
- Sumažintas „haliucinacijų“ dažnis: „GPT-4.5“ generuoja mažiau netikslios informacijos, palyginti su ankstesniais modeliais, ir taip padidina atsakymų patikimumą.
Kodėl tai svarbu?
Šie patobulinimai rodo reikšmingą DI pažangą, leidžiančią kurti natūralesnę ir patikimesnę sąveiką su vartotojais. Didesnis emocinis intelektas ir gebėjimas geriau suprasti vartotojų poreikius padeda DI sistemoms tapti naudingesnėms ir efektyvesnėms įvairiose srityse.
Kas iš to?
- Geresnis klientų aptarnavimas: dėl natūralesnio bendravimo ir geresnio supratimo „GPT-4.5“ gali efektyviau spręsti klientų užklausas, didindamas klientų pasitenkinimą ir lojalumą.
- Efektyvesnė turinio kūrimo automatizacija: modelis gali generuoti kūrybišką ir aukštos kokybės turinį, padėdamas greičiau kurti rinkodaros medžiagą, straipsnius ar socialinių tinklų įrašus.
- Patikimesnė duomenų analizė: dėl sumažėjusio „haliucinacijų“ dažnio verslai gali pasikliauti „GPT-4.5“ atlikdami duomenų analizę ir gaudami tikslesnes įžvalgas, o tai padeda priimti geriau pagrįstus sprendimus.
Akivaizdu, kad pokyčiai skaitmeninės rinkodaros srityje yra neišvengiami, o strategijos, kurios veikė vakar, rytoj gali būti nebe tokios efektyvios. Todėl gebėjimas greitai prisitaikyti yra būtinas norint išlikti konkurencingiems.
Naujos galimybės atsiveria tiems, kurie eksperimentuoja, mokosi iš rezultatų ir nestovi vietoje. Tad verta sau užduoti klausimą – ar esame pasiruošę keisti požiūrį ir judėti pirmyn kartu su rinka?
Specialistai konsultuoja – rubrika, kurioje įvairių sričių ekspertai pataria „Verslo žinių“ skaitytojams jiems aktualiais klausimais. Savo versle ar profesinėje veikloje susidūrėte su iššūkiais – klauskite straipsnio šone ar pabaigoje esančioje specialioje formoje „Siūlau temą“ arba [email protected]. Redakcija parinks ekspertus, kurie padės rasti sprendimus.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai