„Vinted“ patirtis: gera reklama yra tada, kai žmonės ją supranta be garso

Tokią tendenciją brėžia Giedrė Ona Šileikytė, kūrybinės agentūros „Autoriai“ įkūrėja ir kūrybos vadovė, inicijavusi reklamos gamybos meistrystės susitikimų seriją „Craft Academy“ su tarptautinėje arenoje dirbančiais profesionalais iš Lietuvos: prodiuseriais, režisieriais, fotografais, dailininkais, operatoriais, kompozitoriais ir kt.
„Šis renginys gimsta iš ilgesio, kad daugybę metų dirbant reklamoje, matyti, kad Lietuvoje daug kalbame apie prekių ženklų strategijas, tyrimus, eterį, reklamos kūrybą ir efektyvumą, tačiau visai nekalbame apie vieną svarbiausių grandžių vystant prekės ženklą – kokybišką tų kampanijų įgyvendinimą“, – pabrėžia G. O. Šileikytė.
Pasak jos, reklamos gamyba – tarsi dramblys kambaryje.
„Tenka konstatuoti, kad 9-ias iš 10-ies kampanijų darome tiesiog pigiausiai, dominuoja trumpalaikiai tikslai, trūksta paprasčiausios ambicijos. Galime vos ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti prekės ženklus Lietuvoje, kurie iš tiesų yra vystomi, visose grandyse yra investuojama į kokybę“, – konstatuoja G. O. Šileikytė.
Laikas ir biudžetai
Ramojus Petrauskas, reklamos gamybos namų „Magic“, dažniausiai dirbančios su tarptautiniais prekių ženklais, partneris ir gamybos vadovas, renginyje pabrėžė, kad užsienyje reklamos gamybai skiriama kelis kartus daugiau laiko nei Lietuvoje, o įgyvendinimo kokybei, reklamos paveikumui ir vizualumui tai – neabejotinai svarbu.
R. Petrauskas yra dirbęs su įvairius tarptautinius prizus pelniusiomis reklamomis, o 2022 m. prodiusavo Kanų „Grand Prix“ apdovanojimą pelniusią reklamą „Penny: The Wish“.
„Tarptautinėje rinkoje viską preciziškai planuojant dažniausiai reklamos kūrybai ir įgyvendinimui numatomi 4-5 mėnesiai, o kai kurioms A lygio reklamoms ir dar daugiau. Pavyzdžiui, legendinės prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinės reklamos yra filmuojamos vos ne metus prieš eterį, o po to detaliai šlifuojamos iki paleidimo. Prieš tai dar turbūt pusę metų gvildenama pati idėja“, – niuansus atskleidžia „Magic“ gamybos vadovas.
Pasak jo, lyginant užsienyje ir Lietuvoje filmuojamas, kuriamas reklamas, akivaizdu, kad laikas ir biudžetai skiriasi iš esmės.
Su tuo sutinka Dominykas Silickas, reklamos gamybos agentūros „Karuselė“, dažniausiai dirbančios su Lietuvos rinkos reklamų gamyba, vykdantysis prodiuseris.
„Esame nufilmavę ir reklamas į eterį paleidę per 2-3 savaites. Apibendrinant, standartiškai iki reklamos paleidimo Lietuvoje skaičiuojama iki pusantro mėnesio. Tai mažos rinkos sindromas. Ir neretai tai būna ne tik biudžeto klausimas, bet ir nesupratimas, kad jei norime rezultato, tam reikia daugiau laiko“, – akcentuoja D. Silickas.
Pasak R. Petrausko, geriausi reklamos projektai gimsta tada, kai visa komanda kartu siekia vieno tikslo, kai skiria tam visą dėmesį, kai išnyksta takoskyra tarp užsakovo ir atlikėjo, kai visi dirba kaip kumštis.
„Tada ir atsiranda geriausia sinergija. Tiesa, nebūtinai gerai reklamai reikia daug pinigų, kartais tam reikia tiesiog daug energijos, patirties, įdirbio“, – teigia R. Petrauskas.
G. O. Šileikytė atkreipia dėmesį, kad šiandieniniai rinkodaros kūrėjai gyvena smarkiai pasikeitusiame kontekste, mat aplinkui socialiniuose tinkluose matome galybę nuostabaus, o kartais ir pigaus turinio.
„Reklamos industrijai tenka su visu tuo konkuruoti, ir tikrai kartais sulaukiame klientų klausimų, o gal galime „TikTok“ nuskambėjusią kampaniją paleisti ir TV eteryje. Aš pati asmeniškai atvirkščiai šiame kontekste, kaip tik atrodytų labiau siekiu viską daryti geriau, profesionaliau bei didinti tą atotrūkį nuo „YouTube“ ar „TikTok“ pasaulio“, – savo požiūrį dėsto G. O. Šileikytė.
„Vinted“ patirtys
Simona Žeimytė, „Vinted“ prekės ženklo vyr. strategė, pataria planuoti laiką, vienu metu filmuoti ne vieną, o dvi ar tris planuojamas kampanijas ir taip sutaupyti.
„Žinoma, tam reikia kruopštaus planavimo, bet taip galime optimizuoti ir laiką, ir biudžetus, ir išteklius“, – kalba S. Žeimytė.
Standartiškai „Vinted“ nuo kūrybos iki paleidimo į eterį planuoja 6-9 mėnesius, 2-3 mėnesius skiriant kūrybinei idėjai vystyti.
„Vienos kampanijos įgyvendinimui skyrėme tik keturis mėnesius, tai mums jau buvo labai nekomfortabilu, jautėme, kad laiko buvo per mažai“, – patirtimi dalinasi daugelyje pasaulio šalių rodomas „Vinted“ įvaizdines reklamas koordinuojanti S. Žeimytė.
„Vinted“ kampanijų kūrybos komandą turi įmonės viduje, centrinis kūrybos biuras yra Berlyne, o pati komanda – tarptautinė nuo JAV iki Libano.
G. O. Šileikytės paklausta, kodėl tiek „Vinted“ kūrybai, tiek gamybai pasitelkiami ne lietuvių kūrybininkai ir gamybininkai, S. Žeimytė akcentuoja, kad „Vinted“ didžiuojasi būdamas Lietuvoje gimusiu prekės ženklu, bet nori dirbti globaliai.
„Konkuruojame tarptautinėje arenoje su stipriais globaliai dirbančiais prekių ženklais, kurie turi milžinišką kapitalą. Kartu kūryba pirmiausia yra idėjos ir žmonės. Ir kiekvienas žmogus atneša savo perspektyvą ir patirtį. Mums, tarptautiniu lygiu veikiančiam prekės ženklui, svarbu jausti kiekvienos šalies ekosistemą, skirtingas patirtis, įvairų kontekstą, galvoti globaliai, suprasti, kas vyksta Londone, Berlyne ar Amsterdame“, – pažymi S. Žeimytė.
Kartu ji svarsto, kad greičiausiai ir lietuviai galėtų įgyvendinti „Vinted“ sumanymus, idėjas.
„Kur galėtų būti spraga? Greičiausiai galėtų pritrūkti pasitikėjimo įtikinti mus kaip klientą, kad pasirinkta kampanija ir principas tikrai veiks Ispanijoje ar Vokietijoje. Buvo metai, kai iš tiesų daug darbų, reklamų darėme Lietuvoje, tačiau vėliau, pasikeitus strategijai ir tapus labiau globaliu prekės ženklu, supratome, kad mums reikia ir daugiau skirtingų tipažų žmonių, ir daugiau skirtingų lokacijų. Vieną kartą gali tai išspręsti, bet ilgainiui tai taptų sudėtinga“, – teigia S. Žeimytė.
Pasak jos, „Vinted“ pozicionavimas yra nuoseklus ir nekinta, keičiasi tik įžvalgos, kaip apie tai pasakoja.
„Pastebėjome, kad nuo pačios žinutės dažniau pavargsta ne vartotojai, o patys kūrėjai, tad ne visuomet viską reikia kaskart keisti. Kita vertus, net ir mums bemaž 7 m. užtruko, kol išsigryninome pagrindinę žinutę apie „Vinted“ – žmonės turi per daug daiktų ir nori juos parduoti. Atrodo labai paprasta, bet užtrukome kol tai labai aiškiai išsigryninome, kol supratome, kad ta universali įžvalga puikiai veikia skirtingose šalyse“, – įsitikinusi S. Žeimytė.
Ji pateikia ir dar vieną savo pamoką – su naujausiu TV klipu „Too many“ siekė, kad žmonės suprastų reklamą žiūrėdami ją be garso.
„Tai buvo viena iš mūsų vidinių užduočių komandoje, kad reklama ir pagrindinė žinutė būtų suprantama be garso. O po šios kampanijos reklamos aiškumas be garso tapo vienu iš mūsų kūrybos kriterijų“, – pasakoja prekės ženklo „Vinted“ vyr. strategė.
Reziumuodama pirmąjį meistrystės susitikimų serijos „Craft Academy“ renginį, G. O. Šileikytė teigia, kad nors Lietuvoje reklamos srityje matome tikrai talentingų žmonių, kurie yra nemažai pasiekę užsienyje, vis tik pačioje Lietuvoje yra kur augti, kalbant apie reklamos kampanijų kokybę.
„Ir tai ne idėjų trūkumas, neretai tiesiog neturime išteklių tų geriausių sumanymų įgyvendinti, tad dažnai darome kompromisus“, – pastebi G. O. Šileikytė.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai