2025-02-26 05:45

Mėnesio prekių ženklai: nauji „Limedikos“ ir „Akropolio“ žingsniai, „Iki Pergalės!“ ir klausimas dėl „MoneyLiza“

VPB vizualizacijos. VŽ koliažas.
VPB vizualizacijos. VŽ koliažas.
Valstybinis patentų biuras (VPB) 2025-ųjų sausį sulaukė 200 naujų prekių ženklų paraiškų. VŽ siūlo žvilgtelėti į kai kuriuos akį traukiančius prekių ženklus, žinomų verslo atstovų naujus projektus ar naujai registruojamus vardus.

Alternatyvaus finansavimo UAB „BnP Finance“, valdanti dažnai reklamose matomą prekių ženklą „Bobutės paskola“, registruoja dar vieną – „MoneyLiza“. Pateikta yra ir žodinio, ir grafinio prekių ženklo registracija, su akivaizdžia aliuzija į žymiausią dailininko Leonardo da Vinci paveikslą. 

Kaip ir ankstesnis, naujasis prekių ženklas yra registruojamas finansinėms paslaugoms teikti, tačiau įmonės atstovai daugiau apie šį sprendimą nekomentuoja.

MB „Roko virtuvė“, kuriai vadovauja Rokas Galvonas, nuo šešiolikos metų pradėjęs suktis profesionalioje virtuvėje, registruoja Anykščiuose valdomo restorano pavadinimą „Puntukas“. 

Bendrovė šį sausį įregistravo ir Palangoje veikiančio „Močiučių restorano“ prekių ženklą. Taip pat bendrovė jungia ir automagistralėje Vilnius–Panevėžys įsikūrusį „Domi“ restoraną ir „Roko virtuvę“, esančią Krikštėnų dvare, Ukmergės rajone.

O automobilių prekybos UAB „Deals On Wheels“ VPB pateikė paraišką registruoti grafinį prekių ženklą „Dow“. Patį įmonės pavadinimą bendrovė jau yra apsaugojusi, o dabar registruoja ir kitą naudojamą pavadinimą, nes su „eDow“ ženklu veikia jos automobilių salonas Vilniuje.

„Tiesiog pasibaigiame namų darbus“, – VŽ sako Rokas Abloževičius, „Deals On Wheels“ generalinis direktorius.

Žodinius ir grafinius prekių ženklų sprendimus siekia įregistruoti UAB „Kesko Senukai Lithuania“, VPB pateikusi paraiškas su žymenimis „Jaaau! Visi pavasario projektai prasideda „Senukuose“.

Nauji savininkai, atnaujintas vardas

Tik ką savininką pakeitusi UAB „Lietuvos ryto“ spaustuvė registruoja atnaujintą grafinį prekių ženklą „Lietuvos rytas print“.

VŽ koliažas.

Paulius Vižinis, šios spaustuvės vadovas, VŽ teigia, kad registraciją pateikė, nes baigėsi ankstesnių prekių ženklų galiojimas.

Rekvizitai.lt portale ir VPB bazėje matyti, kad bendrovei priklausė keli grafiniai sprendimai: „Rytas print“, „Live print“, pirmasis baigė galioti 2024-ųjų gruodį, antrasis – šį sausį.

„Registruojamas prekių ženklas – labai artimas ankstesniems, be to, jį jau kurį laiką naudojame“, – kalba P. Vižinis.

VŽ rašė, kad žiniasklaidos grupė „Lietuvos rytas“, pastaraisiais metais jungusi UAB „Lietuvos rytas“, leidžiančią to paties pavadinimo savaitraštį, ir „Lietuvos ryto“ spaustuvę, šią pardavė Latvijos bendrovei „Primeprint“.

Regionų žingsniai

Visai neseniai išgirdome apie Varėnos rajono savivaldybės projektą verslumui skatinti – viešosios bibliotekos patalpose įkurta ugdymo ir verslo bendradarbystės skatinimo erdvė Varėnos verslo „Korys“. 

Registruojamas prekių ženklas.

Esminė verslo „Korio“ misija ir tikslas – palaikyti esamus, ugdyti pradedančius ir skatinti naujai besikuriančius rajono verslus, tad su šiuo tikslu susijusi ir VPB pateikta paraiška registruoti jos grafinį šio pavadinimo prekių ženklą.

O šį mėnesį regime dar kelių regionų savivaldybių paraiškas registruoti įvairius prekių ženklus.  

Andrius Jančauskas, Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktorius, VŽ pasakoja, kad, savivaldybei pasirašius sutartį su UAB „AD Finger“, buvo sukurtas Šilalės miesto vizualinis identitetas.

„Dabar turime miesto logotipą, šūkį ir stiliaus gidą“, – sako A. Jančauskas.

Tris prekių ženklus registruoja Šiaulių miesto savivaldybės administracija. Agnė Buchaitė, šios įstaigos Ekonomikos skyriaus vyr. specialistė, VŽ pasakoja, kad šūkis „Šiauliai šviečia“ jau daug metų naudojamas miesto komunikacijoje. Lygiai taip pat ir frazės „Karjeros miestas“ ir „Karjera Šiauliuose“ regimi ketvirtus metus ir yra reklamos kampanijos „Šiauliai – karjeros miestas“, kurios tikslas – į miestą pritraukti daugiau moksleivių, studentų, jaunų profesionalų, dalis. 

„Visos trys frazės yra atpažįstamos kaip Šiaulių mieste vykdomų iniciatyvų simboliai. Registruojame juos norėdami apsaugoti ir toliau tęsti ne vienus metus vykdomus darbus“, – sako A. Buchaitė.

„Iki“ naujienos

Mažmeninės prekybos tinklas „Iki“ praėjusį mėnesį pateikė paraiškas registruoti du prekių ženklus. Vienas iš jų – „Genijus Eugenijus“ – jau matytas reklamose, prieš kurį laiką šis personažas iš TV ekranų pradėjo pasakoti apie „Iki“ nuolaidas ir produktus. 

Gintarė Kitovė, „Iki“ komunikacijos vadovė, sako, kad, augant jo potencialui ir toliau tęsiant Eugenijaus komunikaciją, nuspręsta jo unikalų pavadinimą registruoti ir kaip prekių ženklą. 

Be to, kaip rodo VPB duomenų bazė, registruojamas ir šūkis „Iki Pergalės!“

Nijolė Kvietkauskaitė, „Iki Lietuvos“ generalinė direktorė, ir Edgaras Stankevičius, Lietuvos futbolo federacijos prezidentas. Elvio Žaldario („Iki“) nuotr.

„Naujus metus mes pradėjome ir nauja partneryste – tapome Lietuvos futbolo federacijos (LFF) rėmėjais. Turėsime galimybę populiarinti futbolą, pastūmėti aktyviau gyventi visus – nuo vaikų iki senjorų“, – planais dalijasi G. Kitovė.

LFF vienija tiek didžiąsias komandas, tiek futbolo mokyklas bei įvairias organizacijas, o tai, anot jos, dera su „Iki“ siekiu būti arčiau visų ir įtraukti kuo daugiau žmonių į aktyvų gyvenimą. 

„Iki“ ir LFF partnerystė pradedama šūkiu „Iki Pergalės!“, kuris skelbia universalią žinią – kiekvienas žmogus turi savo kelią į pergalę, nesvarbu, ar tai būtų pirmi vaiko žingsniai futbolo aikštėje, asmeniniai iššūkiai, karjeros aukštumos ar kasdieniai pasiekimai. 

Kol kas neaišku, kokiu tikslu naująjį šūkį „Ir aš noriu“ registruoja „Akropolis Group“. Dominykas Mertinas, prekybos centrus valdančios bendrovės rinkodaros ir komunikacijos vadovas, VŽ sako, kad įmonė rinkodarai skiria daug dėmesio ir nuolat ieško naujų būdų, kaip įtraukti ir sudominti lankytojus. Šis šūkis galbūt bus panaudotas vienam iš ateities rinkodaros veiksmų.

Privačios etiketės sprendimas

Didmeninės vaistų prekybos bendrovė „Limedika“, turinti 6 privačios etiketės prekių ženklus, tarp kurių yra natūralios kosmetikos „Žiedė“, arbatų „Sveikažolė“, maisto papildai „Ambio“, registruoja dar vieną – „Amedi+“. Naujasis prekių ženklas apims funkcinę kosmetiką, tvarsliavą, pleistrus, švirkštus, įvairius testus, pleistrus nuo skausmo, asmens apsaugos priemones ir kt.

Viktorija Labutina, „Limedikos“ prekių ženklų rinkodaros projektų vadovė, akcentuoja, kad unikalūs privatūs prekių ženklai suteikia galimybę pasiūlyti išskirtinį asortimentą.

Registruojamas prekės ženklas.

„Kartu tai galimybė išsiskirti tarp konkurentų, manau, mes sėkmingai tai darome su prekių ženklu „Žiedė“, – sako V. Labutina. – Kadangi patys valdome savo privačių prekių ženklų asortimentą, galime greitai pritaikyti produktus pagal vartotojų poreikius, rinkos tendencijas, sezoniškumą. Galime pasiekti platesnę tikslinę auditoriją kurdami skirtingų segmentų ženklus – nuo biudžetinių iki premium lygio“.

 

Pasak V. Labutinos, valdant savo prekių ženklus, atsiranda galimybė spręsti tiek dėl produkto kokybės, tiek dėl gamybos sąlygų, tiek dėl tiekimo grandinės.

Naująjį prekių ženklą kūrė kūrybos agentūra „Clinic 212“.

Apie formalumus

VŽ primena, kad po pirminio VPB vertinimo yra skelbiama, ar pateiktas registruoti prekių ženklas sulaukė teigiamo sprendimo ir ar registruojamas prekių ženklas atitinka absoliučius reikalavimus. 

Priėmus šį sprendimą, ženklas yra paskelbiamas artimiausiame VPB oficialiame biuletenyje, tada suinteresuoti asmenys dar gali kelis mėnesius teikti pretenzijas, jei mano, kad naujai registruojamas prekių ženklas pažeidžia jų teises ar teisėtus interesus. Tik po šio etapo prekių ženklas būna registruojamas.

Savo ruožtu, prieš teikiant paraišką, rekomenduojama pasitikrinti, ar pageidaujamas registruoti žymuo nėra įregistruotas, ar jo nesudaro geografinė nuoroda, augalų veislės pavadinimas, juridinio asmens pavadinimas, oficialus valstybės simbolis, neregistruotinas tarptautinis farmacinės medžiagos pavadinimas, dizainas, ar žymuo nėra laikomas kalbos klaida arba svetimybe, ar žymuo nėra saugomas kaip plačiai žinomas ženklas ir kt.
 

52795
130817
52791