Ginčą su „MV Group“ pralaimėjusi „Aibė“: mes nekopijavome

Žydrė Baskutytė, bendrovės „Aljansas Aibė“ Komercijos departamento direktorė, VŽ sako, kad kurdama specializuotas alkoholinių gėrimų parduotuves, įmonė nekopijavo „MV Group Distribution LT“ priklausančio prekių ženklo „Bottlery“.
„Samdėme šios srities specialistus, prekių ženklus kuriančią agentūrą, kuri mums sukūrė ženklą „Botella“. Visgi esame nusivylę teismo sprendimu ir laikomės pozicijos, kad šie ženklai nėra panašūs ar tapatūs, abiejų ženklų dominuojančių elementų pradžia yra siejama su Lietuvoje plačiai žinomos anglų kalbos žodžiu „bottle“, reiškiančiu butelį“, – komentuoja Ž. Baskutytė.
Atsižvelgiant į tai, kad abu ženklai sietini su gėrimais, žodinių elementų pradžia, t. y. kelių raidžių sutapimas, negali nulemti ženklų panašumo, laikosi nuomonės pašnekovė.
„Įsiteisėjus šiam Apeliacinio teismo sprendimui, bendrinis terminas „bottle“ ir / ar jos dalis „bot“ Lietuvos teritorijoje tapo monopolizuota vieno ūkio subjekto – „MV Group Distribution LT“, – stebisi Ž. Baskutytė.
Ji atkreipia dėmesį, kad ES, įvairiose pasaulio šalyse su šiuo bendriniu terminu yra ne vienas veikiantis prekių ženklas, pavyzdžiui, „Bottled“, „Bottle-up“, „Bottled assets“.
Ž. Baskutytės nuomone, tikėtina, kad po šio sprendimo Lietuvoje gali būti panašių ginčų, kuriuos turėtų laimėti pirmiau prekių ženklą įregistravęs ūkio subjektas, pavyzdžiui, „Vynoteka“, „Vyno meka“, „Vyno klubas“ ir pan.
„Niekada nenorėjome ir nenorime būti susieti su „Bottlery“ prekių ženklu, todėl teismo sprendimą vykdysime ir keisime prekių ženklą. Mūsų valdomos gėrimų parduotuvės iš esmės skiriasi nuo „Bottlery“ savo koncepcija. Investuosime savo energiją ir resursus pasiūlydami pirkėjams dar geresnį asortimentą ir palankias kainas“, – komentuoja pašnekovė.
Ji sako, kad norėtų jau paskelbti naują pavadinimą, bet jis dar nėra galutinai patvirtintas.
Iš viso šiuo metu „Aibė“ turi 5 „Botellos“ parduotuves Lietuvoje, jos, pasak Ž. Baskutytės, veikia sėkmingai.
Marijus Cilcius, „MV Group“ vadovas, VŽ sako, kad įmonė bendradarbiauja su „Aibe“ daug metų.„Palaikome partneriškus santykius, o šis ginčas netrukdo mums toliau bendrauti, todėl tikimės, kad iškabos bus pakeistos pagal tarpusavyje suderintą, abiem šalims tinkamą, protingą terminą“.
Pasigedo išskirtinių elementų
VŽ rašė, kad Apeliacinis teismas vasario 27 d. atmetė „Aibės“ skundą ir paliko nepakeistą Vilniaus apygardos teismo 2024 m. rugpjūčio 30 d. sprendimą, kuriuo atmestas „Aibės“ prašymas panaikinti Valstybinio patentų biuro (VPB) draudimą jai naudoti ženklą „Botella gėrimai skoniai atradimai“.
„Ginčo prekių ženklo bendras vaizdinis elementas turi mažai skiriamųjų požymių“, – nusprendė teismas.
„Aibė“ teismui teigė, kad pirmoji „Bottlery“ ženklo dalis yra žodžio „butelis“ vertinys iš anglų kalbos ir skirtas nurodyti paslaugų paskirtį, o ne identifikuoti prekių ženklą. Be to, žodžiuose „bottlery“ ir „botella“ sutampa tik trys raidės.
O „MV Group Distribution LT“ teismui argumentavo, kad ženklai panašūs ne tik fonetiškai, bet ir išvaizda, todėl lengvai gali būti supainiojami.
„Žymenis skiriančios paskutinės raidės nėra tiek reikšmingos, kad gebėtų „atsverti“ vizualų žodinių elementų „bottlery“ ir „botella“ panašumo įspūdį, kurį formuoja ne tik dominuojančių žodinių elementų panašumas, bet ir kiti šių prekių ženklų elementai“, – teismui teigė įmonė.
Teismas sutiko su Valstybinio patentų biuro išvada, kad žodžiai „botella“ ir „bottlery“ ženkluose matomi labiausiai, pagal juos parduotuves atpažįsta klientai – abu žodžiai yra ženklo centre, užrašyti stambiu šriftu, išskirti kontrastinėmis spalvomis ir tuo atkreipia pagrindinį dėmesį.
Be to, anot teismo, vidutinis vartotojas paprastai ženklą suvokia kaip visumą ir neanalizuoja jo atskirų detalių, šiuo atveju – likusių ženklo žodžių.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai