2025-03-05 11:47

„Rimi Baltic“ pirkėjas: turime ambicingų planų

Pirmoje eilėje – Andersas Haghas, „Salling Group“ prezidentas ir generalinis direktorius, ir Nina Jonsson, „ICA Gruppen“ generalinė direktorė, toliau – šių bendrovių finansų vadovai, Giedrius Bandzevičius, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius. VŽ ekrano nuotr.
Pirmoje eilėje – Andersas Haghas, „Salling Group“ prezidentas ir generalinis direktorius, ir Nina Jonsson, „ICA Gruppen“ generalinė direktorė, toliau – šių bendrovių finansų vadovai, Giedrius Bandzevičius, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius. VŽ ekrano nuotr.
Didžiausia mažmeninės prekybos grupė Danijoje „Salling Group“ už 1,3 mlrd. Eur (apie 14,4 mlrd. SEK) perka trijose Baltijos šalyse veikiantį mažmeninės prekybos tinklą „Rimi“. Trečiadienį iškart po žinios paskelbimo surengtoje nuotolinėje spaudos konferencijoje „Salling Group“ vadovybė akcentavo, kad turi ambicingų augimo planų.

Švedijos bendrovei „ICA Gruppen“ nusprendus susitelkti į namų rinką ir pasiryžus parduoti mažmeninės prekybos verslą Baltijos šalyse, žinoma, jei bus gauti reikalingi konkurencijos priežiūros institucijų leidimai, Lietuvoje turėsime naują veržlų dalyvį prekybos maisto produktais versle

„Rimi“, kuriai anksčiau nepavyko įgyvendinti reikšmingo augimo plano įsigyjant varžovę „Iki“, dabar, atsidūrusi danų rankose, turės galimybę siekti augimo jau su nauja vadovybe.

Trečiadienį surengtoje nuotolinėje spaudos konferencijoje dalyvavo abiejų įmonių generaliniai direktoriai, finansų departamentų vadovai, taip pat ir Giedrius Bandzevičius, daug metų vadovavęs bendrovei Lietuvoje, o vėliau paskirtas ir šiuo metu pareigas einantis „Rimi Baltic“ vadovas.  

Pirmoje eilėje – Andersas Haghas, „Salling Group“ prezidentas ir generalinis direktorius ir Nina Jonsson, „ICA Gruppen“ generalinė direktorė, toliau – šių bendrovių finansų vadovai, Giedrius Bandzevičius, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius. VŽ ekrano nuotr.

Andersas Haghas, „Salling Group“ prezidentas ir generalinis direktorius, pirmiausia akcentavo, kad tai – didžiausias bendrovės įsigijimas jos istorijoje.

„Rimi“ išvystytas verslas Baltijos šalyse jau yra itin sėkmingas, o dabar mes esame pasiryžę jį auginti toliau. Visomis prasmėmis „Rimi“ yra idealus variantas mūsų kompanijos augimo strategijoje“, – teigė A. Haghas.   

Vadovas pažymėjo, kad anksčiau plėtra sėkmingai pradėta Vokietijoje ir Lenkijoje, kur parduotuvių skaičius jau siekia 1.000, o šis, naujasis įsigijimas, nekoreguos bendrovės augimo ambicijų nei namų rinkoje Danijoje, nei Vokietijoje ir Lenkijoje – ten plėtra taip pat bus tęsiama.

A. Hagho teigimu, naujasis šeimininkas nekeis „Rimi“ prekių ženklo, kuris, jo požiūriu, yra vartotojams gerai pažįstamas ir jų mėgiamas. Verslui perėjus į naujas rankas, ketinama tiesiog tęsti ankstesnių savininkų pasirinktą strategiją ir toliau augti.

„Užbaigus šį įsigijimą, „Salling Group“ jau turės parduotuvių šešiose šalyse“, – reikšmingą tarptautinės plėtros žingsnį aptaria vadovas.  

A. Haghas prezidento ir vadovo pareigas bendrovėje eina nuo 2023 m., anksčiau, nuo 2015 m., jis buvo viceprezidentas. 

Regi augimo galimybių

Savo ruožtu Nina Jonsson, „ICA Gruppen“ (pardavėjos) generalinė direktorė, pasidžiaugė, kad, nepaisant įvairių sunkumų, pavyzdžiui, visiems prekybininkams sudėtingo laikotarpio pandemijos metu, arba tuomet, kai prasidėjo karas Ukrainoje, taip pat – praėjusiais metais spaudžiant infliacijai, suvaldyti procesus pavyko pakankamai sklandžiai.

Nina Jonsson, „ICA Gruppen“ generalinė direktorė. Įmonės nuotr.

„Nepaisant visų iššūkių, verslas kasmet augo, sugebėjome išlaikyti pelningumą sunkiais laikais, o dabar turime puikius ir šių metų pradžios rezultatus“, – pažymėjo N. Jonsson.

Jos požiūriu, šio sandorio sąlygos „ICA Gruppen“ yra tinkamos, kartu puikiai nuteikia žinios, kad „Salling Group“ toliau investuos.

„Rimi“ dar turi daug galimybių auginti verslą“, – neabejoja N. Jonsson.

2024 m. „Rimi Baltic“ grynieji pardavimai sudarė 21,9 mlrd. SEK (apie 2mlrd. Eur), o veiklos pelnas – 849 mln. SEK (apie 77 mln. Eur). 

Pranešimo dar negavo

Ieva Jakubavičienė, Lietuvos Konkurencijos tarybos Susijungimų priežiūros grupės vadovė, trečiadienį VŽ sako, kad Konkurencijos įstatymas numato pareigą sandorį planuojančiai įmonei pateikti pranešimą apie koncentraciją Konkurencijos tarybai ir gauti leidimą, jeigu viršijamos įstatyme numatytos pajamų Lietuvoje ribos: jeigu koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų suminės bendrosios pajamos Lietuvoje paskutiniais prieš koncentraciją metais yra didesnės negu 20 mln. Eur ir jeigu kiekvieno mažiausiai iš dviejų koncentracijoje dalyvaujančių ūkio subjektų bendrosios pajamos Lietuvoje paskutiniais prieš koncentraciją metais yra didesnės negu 2 mln. Eur.

„Konkurencijos taryba neturi informacijos apie „Rimi Baltic“ ketinančios pirkti, kaip skelbiama viešai, Danijos bendrovės „Salling Group“ pernai gautas pajamas Lietuvoje. Jeigu perkančioji šalis pajamų Lietuvoje negavo arba jos neviršijo 2 mln. Eur, jai nekyla pareiga pateikti pranešimo ir gauti Konkurencijos tarybos leidimo. Tai turėtų įsivertinti pati perkančioji bendrovė“, – VŽ komentuoja I. Jakubavičienė.

Jos teigimu, iki šiandien Konkurencijos taryba nėra gavusi teisės aktų reikalavimus atitinkančio pranešimo apie minimą sandorį. Jeigu toks bus pateiktas, informacija apie tai bus skelbiama institucijos interneto svetainėje, nagrinėjimų koncentracijų skiltyje.

 

52795
130817
52791