2025-02-08 15:11

JAV milžinės įvertintas vadybininkas gavo progą paspartinti „Amazon“ augimą

Jasonas Buechelis, naujasis „Amazon“ maisto prekių parduotuvių padalinio vadovas, „Whole Foods Market“ generalinis direktorius. Įmonės nuotr.
Jasonas Buechelis, naujasis „Amazon“ maisto prekių parduotuvių padalinio vadovas, „Whole Foods Market“ generalinis direktorius. Įmonės nuotr.
Jasonas Buechelis, „Whole Foods Market“ generalinis direktorius, gavo dar vienas pareigas – jis paskirtas naujuoju „Amazon“ maisto prekių parduotuvių padalinio vadovu. Ekspertų požiūriu, lyderis gavo galimybę sukurti prekybos maisto produktais strategiją, kuri paspartintų visos „Amazon“ augimą.

Dougas Herringtonas, „Amazon“ mažmeninės prekybos verslo vadovas, įmonės interneto svetainėje paskelbtame pranešime darbuotojams rašė, kad J. Buechelis prisiims didesnę atsakomybę ir vadovaus ne tik „Whole Foods“, bet ir kitoms maisto prekių parduotuvėms.

Pristatydamas savo karjeros pokytį pats J. Buechelis nurodė, kad dabar jis bus atsakingas už bendrą maisto prekių pasiūlą tinkluose „Amazon Fresh“, „Whole Foods Market“, „Amazon Go“ ir „Grocery Partnerships“. 

Esminis tikslas – užtikrinti tokį asortimentą ir apsipirkimo patirtį, kuri leistų reikiamų produktų rasti paprasčiau, visas procesas vyktų greičiau, o galutinė suma čekyje būtų mažesnė.

Akcentuodamas, kad „Amazon“ grupės įmonės jau dabar gali užtikrinti geras kainas, patogumą ir klientų lūkesčius atitinkantį asortimentą, vadovas regi dar daug darbo, kurį teks nuveikti, siekiant pagerinti rezultatus.

J. Buechelis „Whole Foods“ generaliniu direktoriumi tapo 2022 m., kai vienas iš bendrovės įkūrėjų Johnas Mackey išėjo į pensiją. 

Imdamasis „Amazon“ maisto produktų verslo vadovo pareigų, J. Buechelis pakeičia Tony Hoggettą, kuris praėjusį spalį paliko „Amazon“ ir prisijungė prie maisto pristatymo startuolio „Wonder“.

Pagal naująją vadovybės struktūrą J. Buecheliui bus pavaldūs „Amazon Fresh“ viceprezidentė Claire Peters ir „Worldwide Grocery“ produktų ir technologijų viceprezidentas Anandas Varadarajanas.

Įžvelgia sistemiškumą

Šį pokytį pastebėję rinkos ekspertai sveikina „Amazon“ žingsnį. Pavyzdžiui, Brittain Ladd, tiekimo grandinės konsultantė ir buvusi „Amazon“ vadovė, savo „LinkedIn“ paskyroje rašė: „Šis žingsnis atspindi nuolatines „Amazon“ pastangas integruoti savo vietos maisto produktų operacijų elementus į „Whole Foods“, kartu stengiantis išlaikyti unikalų aukščiausios klasės tinklo identitetą („Amazon“ 2017 m. įsigijo „Whole Foods“ už 13,7 mlrd. USD – red. past.).

Pritariu idėjai J. Buechelį skirti maisto prekių verslo vadovu. Jis puikiai dirba vadovaudamas „Whole Foods“, jo patirtis padės „Amazon“ priimti geresnius sprendimus, susijusius su maisto prekių verslu. J. Buechelis imasi vadovauti įmonei svarbiu metu. Jis turi galimybę sukurti naują maisto prekių verslo strategiją, kuri gerokai paspartintų bendrovės augimą.“

„Amazon“ jau seniai pasiryžusi įsitvirtinti maisto prekybos versle. Įsigijusi „Whole Foods“, ji pradėjo savo „Fresh“ prekybos tinklo plėtrą, pradėjo vienodinti asortimentą e. parduotuvėje ir mažmeniniame tinkle.

Reikšmingai ūgtelėjo

„Amazon“ atstovas leidiniui „Geek Wire“ tvirtino, nuo 2017 m., kai „Amazon“ įsigijo „Whole Foods Market“, šio tinklo pardavimo pajamos išaugo daugiau nei 40%.

Bendrovė nepateikė šio prieaugio sumos doleriais, tačiau žinoma, kad 2017 m. „Whole Foods Market“ pajamos siekė apie 16 mlrd. USD.

Lyginamuoju laikotarpiu bendrovė prekybos vietų skaičių išsiplėtė iki 535, o praeitų metų pradžioje pristatė naują koncepciją „Whole Foods Market Daily Shop“. 2017 m. „Whole Foods“ turėjo 467 parduotuves, vadinasi, valdant „Amazon“, jos parduotuvių skaičius padidėjo 15%.

Žingsniu priekyje

„Amazon“ antrinė įmonė „Whole Foods Market“ turi tendencijų tarybą, kurią sudaro daugiau kaip 50 narių – nuo pirkėjų iki maisto pramonės ekspertų. Neseniai ši taryba paskelbė dešimtą metinę ataskaitą, kurioje pristatė keletą svarbiausių numanomų 2025 m. maisto prekybos tinklams aktualių tendencijų.

Cathy Strange, „Whole Foods Market“ maisto kultūros ambasadorė ir tendencijų tarybos narė, ataskaitoje pažymi, kad esminis komandos tikslas – atkreipti dėmesį į maisto ir gėrimų naujoves: nuo ryškių tendencijų, susijusių su rūpesčiu gyvūnų gerove, klimato kaita ir verslų skaidrumu, iki besikeičiančių vartotojų pageidavimų. 

52795
130817
52791