Pardavimų profesionalų diena: apie veikiančias strategijas ir asmenybės kozirį

„Labai dažnai apie save kalbame banaliomis, generinėmis frazėmis, tačiau raskite tai, kuo iš tiesų išsiskiriate jūs patys, raskite savo tikrąjį unikalumą, savo išskirtinių savybių ir įgūdžių derinį“, – pataria Sylvie Di Giusto, organizacijų trenerė, dirbusi su tokiais prekių ženklais kaip „American Airlines“, „American Express“, „Bloomberg“, „Hilton“, „Nespresso“, BMW.
Pasak jos, galima išskirti keturis lygmenis: pirmasis – jūs kasdien einate į darbą, bet esate nematomi, beveik nežinomi, neišsiskiriantys. Toliau sekantys etapai – kai organizacijoje esate labiau matomi, turite savo aiškią poziciją, ir galiausiai ketvirtasis, kai jūsų nėra biure, tačiau kolegos puikiai jus žino ir apie jus kalba.
S. Di Giusto išskiria keliolika unikalių pardavimo taškų, kuriuose svarbu išryškinti skirtingas savo vertybes ir stipriąsias puses.
„Pasakokite istoriją ir parodykite, kodėl ji svarbi tam, kuris klauso. Unikalumas paprastai slypi tame, kaip mes pritaikome savo žinias ir kompetencijas, kokie bruožai ir charakterio savybės mums leistų išgyventi negyvenamoje saloje ir uždirbti pinigus“, – kalbėjo S. Di Giusto.
„Analizuokite, kuo asmeniškai prisidedate prie įmonės augimo ir sėkmės. Kokią problemą galite išspręsti tik jūs, niekas kitas. Pasitelkite kontekstą. Kartu svarbu įvertinti faktą, kad kartais tam tikros savybės mums atrodo kaip silpnybės, tačiau kitų akimis gali būti vertinamos kaip stiprybė“, – dėmesį atkreipia S. Di Giusto.
Tarp KPI ir vidinių drugelių
Rima Vanagė, organizacinės psichologijos ekspertė, mentorė ir konsultantė, ragina pasirinkti, kuria kryptimi einame: ar saugiu keliu, ar renkamės tokį, kuris pilve pažadina drugelius, – kas iš tiesų veža ir patinka.
„Pirmasis kelias – tai būdas būti saugiu, pildyti visus vadovo užbrėžtus KPI, daryti viską, kaip sako, liepia vadovybė ir t. t. Aš pati dalį karjeros ėjau šiuo keliu, bet po kurio laiko išsisėmiau, ir tą turbūt patiria daugelis pardavėjų, kurie pervargsta nuo KPI, nuo organizacijų rėmų, nustatytų taisyklių. Mokymuose matau mažiau laimingų pardavimų, daugiau nuvarytų arklių“, – ironizuoja R. Vanagė ir skatina paieškoti kelio, kuris žadintų drugelius, kuris teiktų pasitenkinimą ir malonumą.
„Reiktų padirbėti su savo mintimis, kad ne tik varytume darbe, o kaifuotume. Svarbu ir nuostatos: ar sudėtingose situacijose tik ieškome kaltų, ar galimybių ir sprendimų bei koks yra to santykis. Paklauskime savęs, kiek leidžiate sau daryti kitaip, tik tada ateis sėkmė. Ir švęskite kiekvieną mažą pergalę“, – ragino R. Vanagė.
Gediminas Anužis, „Grand Partners“ pardavimų ir vadovavimo efektyvumo konsultantas, taip pat antrino, kad komforto zonoje nėra augimo, o norint eiti į priekį, reikia peržengti nusistovėjusias ribas.
„Chaoso visada bus, tačiau turime išmokti susigyventi su tuo, peržengti įprastas ir nusistovėjusias ribas“, – kvietė G. Anužis.