2025-01-03 19:43

Danų „Pandora“ įšoko į vertingiausių pasaulio ženklų šimtuką, projektuoja tolesnį augimą

Didžiausias pasaulyje juvelyrinių dirbinių prekių ženklas tikisi gauti virš 30 mlrd. DKK (4,02 mlrd. Eur) pajamų

Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
Danijos juvelyrinių dirbinių kompanija „Pandora“, kurios gaminiais prekiaujama ir Lietuvoje, šventinės prekybos laikotarpiu buvo pasirengusi kasdien parduoti po maždaug 500.000 papuošalų ir per paskutinius 2024 m. mėnesius ketino susižerti trečdalį metinės apyvartos. Turėdama tikslą kas sekundę parduoti po septynis gaminius, bendrovė papildomai pasamdė 4.400 darbuotojų.

Jeigu „Pandoros“ vadovybės prognozė pasitvirtins, bendrovė 2024 m. ketvirtąjį ketvirtį gaus 11,3 mlrd. DKK (1,51 mlrd. Eur) pardavimo pajamų – 4,4% daugiau nei 2023 m. tuo pačiu metu, kai apyvarta sudarė 10,82 mlrd. DKK (1,45 mlrd. Eur).  

Massimo Basei, „Pandoros“ komercijos direktorius, danų verslo leidiniui „Borsen“ prieš pat Kalėdas teigė, kad visi ženklai rodo, jog išsikeltą tikslą pavyks pasiekti, išskirtinių apyrankių paklausa išlieka didelė visuose regionuose, kuriuose įmonė turi parduotuvių, nors dalis vartotojų dar patiria finansinių iššūkių.

 M. Basei pažymi, kad aktyviai verslą auginusios bendrovės vertė 2024 m. reikšmingai didėjo.

Ambicingi tikslai

Praėję metai „Pandorai“ buvo išskirtiniai ir tuo, kad ji pateko į vertingiausių pasaulio prekių ženklų šimtuką

Tai reikšmingas faktas visai danų verslo bendruomenei, nes šiame sąraše yra vos dvi šios šalies įmonės. Be „Pandoros“, užimančios 91-ą vietą, sąraše rikiuojasi tik dar viena – „Lego“, užimanti 58-ą vietą.

Alexanderis Lacikas, Kopenhagoje įsikūrusios bendrovės generalinis direktorius, interviu leidiniui „Borsen“ akcentavo, kad „Pandora“ turi planų dar labiau išplėsti verslą. Neužtikrintais laikais kai kuriems vartotojams ribojant savo išlaidas nebūtiniausioms prekėms, visgi „Pandora“ geba augti. Beje, 2024 m. lapkritį JAV verslo portalas „Forbes“, apžvelgęs šios įmonės strategiją, reziumavo, kad „Pandora“ auga ir toliau augs.

Kaip pastebima amerikiečių leidinio publikacijoje, „Pandoros“ pardavimai didėja penktą ketvirtį iš eilės, nors apskritai juvelyrinių dirbinių paklausa stagnuoja.

Štai „Tiffany“ savininkės LVMH laikrodžių ir juvelyrinių dirbinių padalinys per pirmus devynis 2024-ųjų mėnesius pranešė gavęs 5% mažiau pajamų, o didžiausios JAV juvelyrinių dirbinių mažmenininkės „Signet Jewelers of Kay“, dirbančios su „Zales“, „Jared“, „Signet“ ir įvairiais kitais prekių ženklais, pajamos per pirmus du praėjusių metų finansinius ketvirčius smuko 8,5%.

„Forbes“ kalbintų analitikų požiūriu, „Pandoros“ ambicijos plėsti asortimentą yra teisinga strategija, tačiau išskirtiniai apyrankių pakabukai greičiausiai išliks jos pagrindinis pajamų šaltinis. 

Kryptinga strategija

A. Laciko teigimu, viena šios juvelyrikos bendrovės sėkmės priežasčių yra ta, kad pastaruosius kelerius metus į „Pandoros“ vardą buvo gausiai investuojama. Beveik visą apyvartą sudaro iš apyrankių ir pakabukų prekybos gaunamos pajamos.

Tačiau A. Lacikas nori žengti dar vieną žingsnį į priekį. Vieno susitikimo su investuotojais metu jis pareiškė: „Iš šiandienos pristatymo reikia įsiminti vieną dalyką – mūsų siekis dabar yra pakeisti klientų suvokimą apie „Pandorą“. Tai prekių ženklas, kuris jiems siūlo ne tik išskirtinius pakabukus, bet ir visą prasmingų papuošalų asortimentą.“ 

Taigi, jis akcentuoja skirtumą tarp produkto ir prekių ženklo. Beje, šiuo keliu, kaip teigia „Borsen“, jau ėjo kai kurios kitos bendrovės. 

Pavyzdžiui, „Nike“ pradėjo gaminti sportininkams skirtus batus, tačiau vėliau asortimentą plėtė ir jau gamina įvairią sportinę aprangą, golfo kamuoliukus. IBM nuo rašomųjų mašinėlių išaugo į konsultacijų verslą. „Apple“, pradėjusi nuo kompiuterių, produktų krepšelį išplėtė į telefonų, kino ir muzikos segmentus.

Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.

Šioms įmonėms bendra tai, kad joms pavyko įtraukti savo klientus į šią kelionę ir jos suprato, jog yra skirtumas tarp produkto ir prekių ženklo.

A. Lacikas kaip savo vadovaujamos bendrovės misiją įvardija galimybę suteikti išraišką žmonių meilei. „Pandora“, pasak jo, egzistuoja todėl, kad žmonės turi poreikį išreikšti save ir papasakoti apie save.

Dabar bus siekiama pasiūlyti įvairesnių juvelyrinių dirbinių, ne tik pakabukų.

„Turime sugebėti praplėsti klientų suvokimą apie tai, ką reiškia „Pandora“, – vieną esminių tikslų nurodo vadovas.

Pasak jo, visi sėkmingi prabangos industrijos prekių ženklai pradeda nuo ikoninio produkto, o vėliau daugiau dėmesio skiria pačiam vardui. Kitaip tariant, aklai susitelkus tik į produktą, rizikuojama save apriboti.

„Sukurtas prekių ženklas gali apimti daug kitų dalykų, ši kelionė yra nepaprastai svarbi“, – akcentuoja A. Lacikas.

Fizinių parduotuvių reikšmė

Standartiškai „Pandoros“ parduotuvė yra 60 kv. m ploto, joje dirba maždaug penki konsultantai. Pasaulyje yra apie 2.800 tokių parduotuvių, be to, įmonė bendradarbiauja su prekybininkais, siūlančiais įvairaus asortimento gaminius, sudaro franšizės sutartis. Tad „Pandoros“ gaminių galima rasti dar beveik 4.000 tokių prekybos vietų.

Taigi, iš viso, neskaitant internetinio kanalo, prekyba vyksta beveik 7.000 fizinių vietų šimte pasaulio šalių.

„Pandoros“ vadovas ypatingą reikšmę teikia būtent joms, nes klientas čia gali pamatyti visą asortimentą.

Jis sako, kad pirkėjai fizinėse parduotuvėse praleidžia vis daugiau laiko, apžiūrinėdami naujų kolekcijų produktus. Užsukantys į tokias parduotuves turi galimybę įsitikinti, kad „Pandora“ – ne tik pakabukai.

„Iki metų pabaigos pagal naujausią koncepciją atnaujinsime apie 500 parduotuvių, o per dvejus metus – 1.500 parduotuvių“, – planuoja vadovas.

Jo teigimu, projektuoti augimą leidžia ir sėkminga deimantų auginimo laboratorijos veikla. Pigesni dirbtiniai brangakmeniai leidžia „Pandorai“ suteikti galimybę daugiau žmonių įsigyti deimantų.

Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
52795
130817
52791