Didmenininkės „Osama“ ir „Daisena“ 2023 m. nuosaikiai augo
Didmenine ir mažmenine prekyba fasuotais produktais ir gėrimais užsiimanti Kauno UAB „Osama“ 2023 m. apyvartą padidino 5%: nuo 52,9 mln. Eur 2022 m. iki 55,7 mln. Eur 2023 m. „Osamos“ grynasis pelnas išaugo 9% ir pasiekė 3,4 mln. Eur. Bendrovė planuoja didinti prekybą degalinių, viešbučių, barų segmente.
Didmeninės prekybos fasuotomis maisto prekėmis, tokiomis kaip kava, šokoladai, saldainiai, sausainiai, džiovinti vaisiai ir riešutai, taip pat gaiviaisiais gėrimais prekiaujančios UAB „Daisena“ pardavimo pajamos 2023 m. siekė 51,7 mln. Eur ir buvo 1% didesnės nei 2022 m., kai jos sudarė 51,3 mln. Eur. Lyginamuoju laikotarpiu įmonės grynasis pelnas susitraukė 25% iki 2,14 mln. Eur.
Manto Jurkaus, „Daisenos“ direktoriaus, pasirašytame metiniame pranešime, teigiama, kad 2023 m. ir toliau pasižymėjo geopolitiniu nestabilumu, besitęsiančiu Rusijos Ukrainoje pradėtu karu ir kitais tarptautiniais geopolitiniais konfliktais. Tai darė reikšmingą įtaką tiek žaliavų kainų pokyčiams, tiek tiekimo grandinių sutrikimams.
„Aukštas infliacijos lygis bei sumažėję pirkėjų vartojimo rodikliai sąlygojo mažmeninės prekybos susitraukimą Lietuvoje. Išankstiniais duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta 2023 m. sudarė 18,6 mlrd. Eur ir, palyginti su 2022 m., sumažėjo 1,2% palyginamosiomis kainomis. Per metus mažmeninė prekyba maisto prekėmis sumažėjo 3,9%, o ne maisto – 0,6%,“ – lėtesnio augimo priežastis įvardija M. Jurkus.
Pasak jo, viena pagrindinių vystomų kategorijų yra kava bei saldi bakalėja. 2023 m. sparčiai augo pagrindinių žaliavų (kavos bei kakavos pupelių) kainos pasaulinėse biržose, o tai didino spaudimą pelningumui bei vartotojų perkamajai galiai.
Vis dėlto, anot M. Jurkaus, „Daisena“ išlaikė pardavimų apimtis bei savo strateginę kryptį vystyti nuosavus, privačius prekinius ženklus bei stiprinti pozicijas eksporto rinkose, kompensuojant mažmeninės prekybos susitraukimo efektą. 2023 m. pavyko išplėsti veiklą 12-oje naujų eksporto rinkų, pasiekti net Pietų Ameriką. Eksporto dalis pardavimuose siekė daugiau kaip 40%.
2024 m. Lietuvoje „Daisenos“ vadovybė numato nuosaikų pardavimų augimą. Esminis tikslas išlieka stiprinti nuosavų prekių ženklų pozicijas, o augimas labiausiai siejamas su naujomis eksporto kryptimis.