Prekybos sektoriaus nuostoliai: skanuoji apelsiną – sumoki už bulvę
Modernios technologijos, tarp jų ir dirbtinio intelekto pagrindu veikiančios kompiuterinės regos sistemos, gali tapti efektyviu ginklu kovojant su šia problema, tačiau, anot R. Mažulio, vien technologijų neužtenka – būtina peržiūrėti procesus, apmokyti darbuotojus, keisti požiūrį.
„Sistemos iš esmės nesprendžia problemų. Jeigu mes įdiegsime naują sistemą, bet norėsime joje daryti tą patį, ką darėme ekselyje, tai turėsim labai išmanų ir brangų ekselį“, – pastebi pašnekovas.
Viena didžiausių problemų dabar nebe tradicinės vagystės, o išmanūs bandymai apgauti savitarnos kasas. Klientai prisitaikė prie naujovių ir surado sistemų spragas – savitarnos kasose sukeičiami barkodai, sveriamos pigesnės prekės vietoje brangesnių ir panašiai.
Tačiau sprendimai jau yra – prevencijai pasitelkiamos sistemos, kurios ne tik fiksuoja nuskaitytų prekių atitikimą vaizdui, bet ir stebi pirkėjų elgseną, identifikuoja įtartinus judesius bei siunčia įspėjimus apsaugai. Visgi, pabrėžia „StrongPoint“ vadovas, žmonių įsitraukimas – esminė sėkmės sąlyga.
Klausykite plačiau „Verslo tribūnos“ pokalbį su „Strongpoint“ vadovu Rimantu Mažuliu apie prekybininkų iššūkius, pirkėjų gudrybes, jų sprendimo būdus ir kodėl vien dirbtinis intelektas netaps panacėja.
[infogram id="732b120a-7d75-4975-b2f6-c48e88f10d96" prefix="GZK" format="interactive" title="TR: StongPoint"]