"Marius Narmontas, „RB Rail“ veiklos direktorius bei valdybos pirmininko pavaduotojas, teigė, kad 2017 m. „Rail Baltica“ projekto kaštų ir naudos analizė buvo parengta su „klaidinga prielaida“." Kas rengė ir kiek kainavo?
2024-07-10T21:01:08+03:00
Kainavo labai daug. Kas rengė ? Į šį klausimą atsakytų nebent dievai.
2024-07-11T07:24:53+03:00
Kaštų ir naudos analizė šiaip neapima projektavimo. Naudojami vidurkiai, arba pateikia užsakovas projektinius skaičius, kurie vėlgi remiasi kažkokiais kitais įgyvendintais projektais.
O kai jau pradeda projektuoti, paaiškėja visokių niuansų, pvz. Vilnius-Klaipėda maršrute, norint didinti greitį iki 160 km/h reikia supilti ne vieną aukštą pylimą, vienas iš jų virš 20 metrų aukščio. Kaip manai, kaip tokie niuansai įtakoja vidurkį kainos? Turėti detalų projektą - ne tas projekto etapas. Projektas tokiems objektams kainuoja turbūt dešimtis milijonų, nes reikia ir grunto tyrimus atlikti, ir daug duomenų apdoroti, pradedant savininkais, žemės verte, techninius parametrus modeliuoti kiekviename metre.
RB kaštų-naudos analizėje didesnė bėda kai vertintos naudos, daug įverčių paimta vokiečių... Realiai projektas yra grynai politinis, ir neturintis galimybių niekada atsipirkti finansiškai, ir mažai tikėtina - ekonomiškai.
2024-07-11T09:57:03+03:00
Tai kam tokia kaštų ir naudos analizė reikalinga? Suprasčiau, jei tai kainuotų kelis tūkst Eur už kažkokią tolimą viziją, bet matyt kainavo ženkliai daugiau? Ir kas toks sugebėjo paskaičiuoti kaštus, kad neįvertino "regioninių stočių, depų, jungčių, ir net neįsivaizdavo per kur eis trasa"?
2024-07-11T18:48:48+03:00
Jei ministrui būtų svarbu - kiekvieną pirmadienį kviestųsi rezultatų.
Kai kartą per metus lazdele žodyną pariebina - nekažką tesutepa guolius.
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
"Marius Narmontas, „RB Rail“ veiklos direktorius bei valdybos pirmininko pavaduotojas, teigė, kad 2017 m. „Rail Baltica“ projekto kaštų ir naudos analizė buvo parengta su „klaidinga prielaida“." Kas rengė ir kiek kainavo?
Kainavo labai daug. Kas rengė ? Į šį klausimą atsakytų nebent dievai.
Kaštų ir naudos analizė šiaip neapima projektavimo. Naudojami vidurkiai, arba pateikia užsakovas projektinius skaičius, kurie vėlgi remiasi kažkokiais kitais įgyvendintais projektais. O kai jau pradeda projektuoti, paaiškėja visokių niuansų, pvz. Vilnius-Klaipėda maršrute, norint didinti greitį iki 160 km/h reikia supilti ne vieną aukštą pylimą, vienas iš jų virš 20 metrų aukščio. Kaip manai, kaip tokie niuansai įtakoja vidurkį kainos? Turėti detalų projektą - ne tas projekto etapas. Projektas tokiems objektams kainuoja turbūt dešimtis milijonų, nes reikia ir grunto tyrimus atlikti, ir daug duomenų apdoroti, pradedant savininkais, žemės verte, techninius parametrus modeliuoti kiekviename metre. RB kaštų-naudos analizėje didesnė bėda kai vertintos naudos, daug įverčių paimta vokiečių... Realiai projektas yra grynai politinis, ir neturintis galimybių niekada atsipirkti finansiškai, ir mažai tikėtina - ekonomiškai.
Tai kam tokia kaštų ir naudos analizė reikalinga? Suprasčiau, jei tai kainuotų kelis tūkst Eur už kažkokią tolimą viziją, bet matyt kainavo ženkliai daugiau? Ir kas toks sugebėjo paskaičiuoti kaštus, kad neįvertino "regioninių stočių, depų, jungčių, ir net neįsivaizdavo per kur eis trasa"?
Jei ministrui būtų svarbu - kiekvieną pirmadienį kviestųsi rezultatų. Kai kartą per metus lazdele žodyną pariebina - nekažką tesutepa guolius.