Ministras: papildomi 200 mln. Eur keliams situaciją keistų iš esmės
Jo teigimu, skyrus daugiau lėšų nei numatyta 2024 m. valstybės biudžeto projekte, kelių įmonės būtų pajėgios atlikti gerokai daugiau nei šiuo metu numatyta.
„Natūralu, tokia suma situaciją pakeistų iš esmės. Investicijoms į valstybinius kelius prie dabar biudžete suplanuotų 715 mln. Eur papildomai esame pasiruošę įgyvendinti kelių būklės gerinimo projektų už 400–500 mln. Eur. Tokios yra ir valstybės pasirengimo, ir verslo galimybės“, – ketvirtadienį „darbiečių“ frakcijoje sakė M. Skuodis.
„Dabietis“ Vytautas Gapšys klausė, ar Seimo komitetų siūlomas kelių finansavimas būtų pakankamas 2024 m. padaryti proveržį kelių priežiūroje.
M. Skuodis teigė, kad trūkstant finansavimo keliai prevenciškai tikriausiai nebus prižiūrimi, nes visos jiems skirtos lėšos bus skiriamos kapitaliniam remontui.
„Atsižvelgiant į biudžetą ir prioritetus, tikėtina, kad (lėšos – BNS) bus nukreipiamos į kapitalinius remontus tiltų, viadukų ir t. t.“, – Seime per Vyriausybės valandą teigė jis.
„Valstietis“ Gintautas Kindurys priekaištavo, kad 2024 m. numatyta finansuoti kelių priežiūros darbus, kurie įrašyti į, jo žodžiais, prevencines eiles: „Kodėl šiems ruožams skiriamos lėšos, kai yra daug blogesnės būklės kelių?“
Seimo Ekonomikos komitetui praėjusią savaitę pritarus asociacijos „Lietuvos keliai“ siūlymui 2024 m. keliams numatyti 217 mln. Eur didesnį finansavimą, Biudžeto ir finansų komiteto vadovas konservatorius Mindaugas Lingė tokį sprendimą vertino kaip kelininkų lobizmo įtaką, nes mažiau lėšų liktų švietimui, gynybai ir kitoms sritims.
Antradienį Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas taip pat pritarė asociacijos „Lietuvos keliai“ pasiūlymui 2024 m. keliams numatyti 217 mln. Eur didesnį finansavimą. Jis taip pat pritarė, kad automobilių registracijos mokestis būtų skirtas keliams – kitais metais jo tikimasi surinkti apie 30 mln. Eur – maždaug tiek, kiek ir pernai (31 mln. Eur).
Jei dėl siūlymo didinti lėšas nepritars pagrindinis Biudžeto ir finansų komitetas bei Vyriausybė, dėl siūlymo dar turėtų balsuoti Seimas.
Vyriausybei planuojant kitais metais Kelių priežiūros ir plėtros programai skirti tiek pat lėšų, kaip ir šiemet – 543 mln. Eur. Kelininkai teigia, kad jų neužteks kelių būklei palaikyti, be to, dėl infliacijos bus atlikta mažiau darbų, tarp jų ir dalies kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos.
Be programos, kitąmet keliams bus skirta dar 174,3 mln. Eur Europos Sąjungos paramos bei dalis laikinojo bankų solidarumo įnašo dalis, todėl bendra suma sieks 717,5 mln. Eur.