Alaus someljė čempionas M. Burneika: vertindamas, geras alus ar blogas, turiu vienintelį kriterijų

Dešimt metų su alumi dirbusiam M. Burneikai gilinimasis į jo subtilybes dabar yra hobis – jis dirba UAB „Sangaida“ „Monin“ prekių ženklo ambasadoriumi. Todėl VŽ pašnekovas save vadina „vienu iš tų alaus kolekcininkų“, kurie programėlėje visuomet pasižymi, kokį ir kur alų ragauja, kokie jo skoniai, kokybė ir pan.
Nepaisant „hobio aspekto“, M. Burneika tapo Lietuvos someljė asociacijos ir Vilniaus alaus festivalio surengto antrojo alaus someljė čempionato „La Trappe Nillis Grand Prix 2024“ nugalėtoju, pakilęs į pirmąją vietą iš pernai užimtos trečiosios.
Į klausimą, koks alus jam yra nekokybiškas, VŽ pašnekovas vardija daug aspektų:
„Vienas dalykas – alus buvo blogai laikomas. Arba, pavyzdžiui, baras neprižiūri savo kranų, jų nevalo ir alus pradeda rūgti, pasigauna infekciją. Kitas dalykas – tiesiog stiliaus neatitikimas: viena rašoma ant alaus etiketės, o butelyje randi visai ne tai, ko tikiesi“.
Apie pasaulyje seniai populiarų, o ir Lietuvoje vis platesnį gamybos užmojį įgaunantį kraftinį alų M. Burneika sako, jog pas mus šis alus, nors ir ne toks populiarus kaip kaimyninėse šalyse, savo vietą turi.
„Lietuvoje nėra tiek daug bravorų ir jiems ganėtinai sudėtinga dėl įvairių reklamos draudimų – jie negali net reklamuotis kaip bravorai, pranešti apie savo gaminius. Nežinau, kaip žmogui sužinoti apie vieną ar kitą bravorą... Kita vertus, kalbant apie kraftinio alaus kokybę, kartais peršasi mintis, kad pavadinimas gali būti labai slidus – daugelis nori užsidėti kraftinio alaus etiketę, bet „kraftinis“ nėra tapatu „kokybiškas““, – dėsto M. Burneika.
„Manau, dar ilgai išliks lageris, nes tai tiesiog paprasčiausias skonis, dažniausiai priimtinas daugeliui žmonių, – paklaustas apie alaus vartojimo tendencijas dėsto pašnekovas. – Bet kalbant apie kraftinį alų, dabar populiarūs kartesni IPA stiliaus alūs, kuriuos gaminant naudojama didelis kiekis apynių. Daugelis dalykų į Lietuvą ateina šiek tiek vėliau, bet ir į pasaulio madas žiūrint, tai yra vienas iš populiariausių kraftinio alaus stilių, jis vis dar ant bangos.“
Kad ir kaip būtų, mėgstamiausio M. Burneikos alaus šalis yra Vokietija, kuri „tikrai turi daug įdomaus, gero, kokybiško alaus“.
„Gal daugelio nenustebintų vokiečių pasirinkimas, kad ten vyrauja lagerio tipo alus, labai didelė bravorų koncentracija, daug šeimos ar tiesiog mikrobravorų“, – kalba alaus someljė čempionas. Kodėl jis jaučia simpatiją vokiškam alui – VŽ podkaste.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai