VŽ konferencijoje „DI efektyvumui“ – ekspertų patarimai apie DI rizikas ir galimybes
Šioms temoms skirta trečiadienį vykstanti „Verslo žinių“ konferencija „DI efektyvumui“, kurioje ekspertai dalijasi įžvalgomis apie DI taikymo versle galimybes ir grėsmes. Renginys subūrė skirtingų sričių profesionalus – nuo technologijų kūrėjų iki verslo lyderių, siekiančių įveikti DI diegimo iššūkius.
Vienas pagrindinių DI diegimo aspektų yra rizikos supratimas ir tinkamas duomenų valdymas. Apie tai kalba Marijus Masteika, UAB „Danske Bank“ vyriausiasis programinės įrangos architektas.
„Pirmiausia, reikia suprasti, kad grėsmė egzistuoja. Tai jau yra pirmas žingsnis jų išvengti. Antra, reikia aiškiai žinoti, kokio tipo duomenis mes apdorojame – ar tai yra asmeniniai duomenys, ar vieša informacija. Tai labai svarbu, nes asmeninių duomenų naudojimas yra griežtai reglamentuojamas. DI gali juos labai lengvai įsiurbti ir panaudoti tolimesniam technologijos treniravimui, o tada jau iš ten jų nebeiškrapštysi“, – akcentuoja jis.
M. Masteika taip pat pabrėžia, kad ši sritis dar yra nauja, o teisinis reguliavimas nespėja su DI raida: „Mes turime teisininkų komandą, kurią visą laiką įtraukiame, kai sugalvojame naują pritaikymo būdą. Tačiau kartais netgi teisininkai ne visada žino visus atsakymus, kadangi precedentų yra nedaug. Todėl kartais geriau pradžioje veikti atsargiau, taikyti mažesne apimtimi, kad neužliptume ant grėblio.“
Karolina Griciūnė, „SwirlAI“ vykdančioji direktorė, savo pranešime atkreipė dėmesį, kad kartu su technologine pažanga auga ir poreikiai bei reikalavimai.
„Dabar susiformavo lūkestis, kad verslų vadovai, nesvarbu, kiek metų patirties jie turi, turi tapti DI ekspertais. Bet ekspertu tapti per pusmetį ar metus – labai reta. Pirmas patarimas: stenkitės atskirti iliuzijas nuo tikrovės ir grįžti atgal į savo verslą. DI nėra stebuklinga lazdelė, kuri išspręs visus jūsų iššūkius ir nebereiks dirbti, bet tinkamai naudojama ši technologija gali būti itin naudinga“, – teigia K. Griciūnė.
Ji taip pat pastebėjo, kad dažnai įmonės susiduria su DI „iliuzionistais“, kurie žada greitus ir lengvus sprendimus, tačiau realybė yra kur kas sudėtingesnė: „Verslai ir vadovai jaučia spaudimą kuo greičiau diegti DI sprendimus, tačiau be aiškių tikslų ir supratimo apie tai, kaip jie veiks praktikoje, gali būti, kad išleistos investicijos neduos laukiamo rezultato“.
Todėl, anot K. Griciūnės, efektyvus DI diegimas priklauso ne nuo pažangiausių algoritmų ar didelių investicijų, bet nuo aiškaus įmonės procesų supratimo – ar jie yra tvarkingi, ar struktūruoti, ar apskritai jie yra aprašyti.
„DI nėra trofėjus, kurį įsigiję galite sakyti, kad jūsų verslas tapo inovatyvus. Tai įrankis, kuris turi būti tinkamai įdiegtas ir naudojamas su aiškiai apibrėžta strategija. Pirmiausia reikia žinoti, kokią problemą norite išspręsti, o tik tada diegti DI sprendimus“, – pabrėžia ji.