VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-06-02 06:45

Ko augančiam verslui iš tiesų reikia iš mokėjimų partnerio

Kodėl fintech dabar geriau tinka augantiems verslams

Michał Bogusławski, ZEN.COM generalinis direktorius Europoje: „Esame čia todėl, kad Lietuva yra vienas pagrindinių fintech centrų Europoje.“
Michał Bogusławski, ZEN.COM generalinis direktorius Europoje: „Esame čia todėl, kad Lietuva yra vienas pagrindinių fintech centrų Europoje.“
Lietuva pelnytai vadinama vienu pažangiausių fintech centrų Europoje. Šalis pasižymi iš anksto numatytu reguliaciniu požiūriu, aukštu skaitmenizacijos lygiu ir palankia verslo aplinka – tai padėjo Lietuvai pasiekti gerokai daugiau nei kas galėjo įsivaizduoti, ypač mokėjimų sferoje.

Baltijos šalyse, kur mokėjimo inicijavimo paslauga (MIP) akivaizdžiai pralenkė kreditines korteles, tiek įmonės, tiek vartotojai tikisi, kad mokėjimai bus greiti, saugūs ir pigūs. Tačiau daugeliui augančių verslų šiuo metu prieinami įrankiai dažnai neatitinka jų besikeičiančių poreikių išraiškos.

„Vartotojai yra įstrigę tarp pigių sprendimų ir pasenusių sistemų ieškodami kažko, kas atitiktų jų augimo etapą. Būtent šią spragą ir siekiame užpildyti“, – sako Michał Bogusławski, ZEN.COM generalinis direktorius Europoje.

„Kiekvieną savaitę bendraujame su įmonėmis, kurios jaučia, kad joms siūlomi mokėjimų sprendimai yra standartiniai ir nebuvo sukurti būtent joms“, – priduria Paulius Arbačiauskas, ZEN.COM plėtros vadovas Baltijos šalyse.

Ko MVĮ tikisi iš mokėjimų tiekėjų

Lietuvoje ir visoje ES mažos ir vidutinės įmonės (MVĮ) vis dažniau ieško modernių mokėjimų funkcijų, kurios viršytų bazinius mokėjimo inicijavimo sistemos privalumus. Periodiniai atsiskaitymai, mobilios piniginės, pvz., „Apple Pay“ ir „Google Pay“, ar patobulinta vartotojo patirtis atsiskaitymo lange tampa standartiniais lūkesčiais, ypač tokiose srityse kaip transportas, draudimas, prenumeratos.

ZEN.COM pasirinko Lietuvą dėl svarios priežasties: šalies fintech ekosistema sudaro palankias sąlygas kurti ir auginti inovatyvius mokėjimų sprendimus, pritaikytus MVĮ poreikiams visoje Europoje.

„Tarptautinių fintech įmonių buvimas Lietuvoje rodo pasitikėjimą šalies infrastruktūra ir talentais. Dėl stipraus reguliacinio pagrindo ir palankios aplinkos Lietuva tapo starto aikštele tinkamiems mokėjimų sprendimams, kurie atitinka besikeičiančius MVĮ poreikius visoje Europoje“, – teigia Greta Ranonytė, „Fintech Hub LT“ asociacijos vadovė.

Tačiau prieiga prie šių funkcijų dažnai ribojama – tiek dėl to, kad tradiciniai tiekėjai neteikia pirmenybės mažesnėms įmonėms, tiek dėl aukštų kainų ar ilgų integracijos procesų.

Paulius Arbačiauskas, ZEN.COM plėtros vadovas Baltijos šalyse: „Įmonės jaučia, kad joms siūlomi mokėjimų sprendimai yra standartiniai ir nebuvo sukurti būtent joms.“

„Vidutinio dydžio įmonės neretai atsiduria kryžkelėje. Jos jau per daug pažangios baziniams sprendimams, bet dar per mažos, kad bankai jas traktuotų kaip prioritetinius klientus“, – sako P. Arbačiauskas.

Nauji sprendimai be senųjų balastų

Didėjanti paslaugų spraga atvėrė kelią fintech bendrovėms pasiūlyti lankstesnius sprendimų modelius. ZEN.COM atveju tai reiškia mokėjimų platformą, kuri palaiko mobilias pinigines, periodinius atsiskaitymus, momentinius pavedimus ir greitą diegimą – be reiklių fiksuotų mėnesinių mokesčių. Kainodara prisitaiko prie verslo apimties, todėl įmonėms lengviau augti natūraliu tempu.

Ne mažiau svarbus yra ir požiūris į klientų aptarnavimą. Vietoje bendrųjų pagalbos centrų – dedikuotas klientų vadybininkas ir tiesioginis kontaktas su produktų ekspertais. Daugelis tai išbandžiusių verslų teigia, kad šis sprendimas daro realų skirtumą aptarnavimo kokybei.

Vietinė veikla, regioninės ambicijos

ZEN.COM sprendimas stiprinti savo veiklą Lietuvoje nėra tik strateginis licencijavimo žingsnis. M. Boguslawski, šiuo metu dirbantis Vilniuje, paaiškina: „Esame čia ne tam, kad tik parduotume gerą produktą. Esame čia todėl, kad Lietuva yra vienas pagrindinių fintech centrų Europoje.“

Būdamas arčiau reguliuotojo ir rinkos ZEN greičiau reaguoja į realius verslo poreikius.

Buvimas arčiau reguliuotojo ir rinkos padeda ZEN greičiau reaguoti ne tik į kintančius teisinės atitikties reikalavimus, bet ir į realius verslo poreikius. Lietuvos vaidmuo ES fintech sektoriuje daro ją idealia vieta aptarnauti vietos bei kaimyninių šalių klientus.

Pvz., Ecolines.net, tarptautinis autobusų operatorius, kurio pagrindinė būstinė yra Latvijoje. Tūkstančiai klientų ir nuolatinių atsiskaitymų poreikis keliose rinkose – įmonei reikėjo partnerio, galinčio užtikrinti mastą, lankstumą ir greitį. ZEN.COM mokėjimų sprendimai ir momentiniai pavedimai padėjo išpildyti šiuos poreikius be papildomų išlygų.

Nepaisant Lietuvos pažangos skaitmeninių finansų srityje, daugelis įmonių vis dar susiduria su apribojimais, kai kalbama apie mokėjimų lankstumą ir paslaugų prieinamumą. Tai nėra sistemos nesėkmė – tai ženklas, kad lūkesčiai evoliucionavo.

Šiandien moderni mokėjimų infrastruktūra nėra skirta tik gigantams. Nesvarbu, ar valdote vietinius pardavimus, ar planuojate plėstis į naujas rinkas – pažangūs įrankiai ir partneriai yra lengviau pasiekiami nei bet kada anksčiau.

52795
130817
52791