R. Masiulis: Lietuva buvo projekto garvežys

„Lietuva yra projekto lyderė, garvežys. Turime pabaigos pradžią, o rytoj naują pradžią. Ties sinhronizacija nesustosime, reikės stiprinti tinklą, prijungti kuo daugiau saulės ir vėjo parkų. Bandymų metu bus sukeliami dirbtiniai gamybos pertekliaus momentai ar gamybos trūkumai. Bus naudojamos baterijos“, – aiškino jis.
R. Masiulis patikslino, kad elektros linijos su Kaliningradu buvo atjungtos šiek tiek anksčiau maždaug 6 val. ryto: „Gavome iš jų pranešimą, kad jie pasirengę. Estai atsijungė paskutiniai. Matome, kad daugiau saulės elektrinės pagamins šiandien, nei planavome, todėl gal reikės mažiau gamybos dujinėse elektrinėse“, – svarstė R. Masiulis.
VŽ paklausus, ar tiesa, kad dažnio atkūrimo rinkose kainos pastarosiomis valandomis šoko pasiutpolkę ir siekė 4.000 Eur/MWh, jis pripažino, kad pradinėje prekyboje, pirmuosiuose aukcionuose, yra šiek tiek netvarkos, o rinka turi nusistovėti.
„Visgi tai nuostabiai geras signalas baterijų vystytojams ir galimybė uždirbti“, – nurodė jis.