VŽ bando: „Cupros“ pasiūlymas „Tiguan“ teritorijoje

Katalonijoje, Barselonos apylinkėse, įsikūrusi „Cupra“ veikia išnaudodama koncerno „Volkswagen“ technologijas ir komponentus, juos pagardindama išraiškingu dizainu, akį traukiančiais interjerais ir pagirtinai suderintomis valdymo savybėmis.
Naujasis šio gamintojo modelis „Terramar“ iš esmės ir yra būtent toks: vertinant paprastai, tai – geriausiai pasaulyje parduodamo „Volkswagen“ modelio „Tiguan“ variantas pirkėjams, kuriems vokiškas automobilis atrodo nepakankamai įdomus. Įvertinus, kad 4,5 m ilgio „Cupra“ siūlo patraukliai supakuotą kainos ir įrangos derinį populiariausiame rinkos segmente, naujam automobiliui galima prognozuoti sėkmę. Tiesa, jeigu pavyks prasimušti pro konkurentų minią.
Kataloniški akcentai
VŽ išbandžius porą „Terramar“ versijų, peršasi išvada, kad pirkėjo pasitenkinimas didele dalimi priklausys nuo to, kaip sėkmingai bus pasirinktas tinkamas automobilio variantas.
Populiarus rinkos segmentas reiškia tai, kad naujasis „Cupros“ modelis turi įsisprausti į labai konkurencingą terpę. Netoli Barselonos esančios „Terramar“ žiedinės automobilių trasos pavadinimą gavęs modelis neatrodo išskirtinis, tačiau gali patraukti dėmesį savo išvaizda su akiplėšišku gamintojo ženkliuku ir žaismingu žibintų šviesų žaismu, lydinčiu centrinio užrakto komandas. Galingosiose versijose akį džiugina sportiški akcentai – 20 colių ratlankiai, slepiantys bronzos spalvos stabdžių apkabas, ar dailūs aerodinaminiai priedai.

Daugiau išskirtinumo matyti salone, kuriame „Cupros“ dizaineriai vėl demonstruoja gebėjimą iš ne itin solidžių ir didele dalimi perdirbtų medžiagų suformuoti patrauklią, patogią ir akį džiuginančią aplinką.
Gera žinia – „Terramar“ dizaineriai, matyt, jau vadovavosi naująja „Volkswagen“ filosofija ir atsisakė pastaruoju metu gausiai naudotų jutiklinių valdiklių. Todėl ant vairo rato įtaisyti gerai užčiuopiami ir tiksliai valdomi fiziniai mygtukai. Centrinės konsolės apačioje yra dar keli mygtukai, skirti elektroniniam stovėjimo stabdžiui ir kitoms dažnai reikalingoms funkcijoms valdyti, o didelio, 12,9 colio jutiklinio ekrano apačioje sumontuota klimato sistemos kontrolei skirta valdiklių juosta. Jie ir toliau išlieka virtualūs, tačiau dabar bent jau pasiekiami bet kuriuo metu, nepriklausomai nuo atidaryto meniu lango, kaip buvo senesniuose „Cupros“ modeliuose.
Kaip galima tikėtis iš 4,5 m ilgio miesto visureigio, salone yra sočiai vietos sėdintiems tiek priekyje, tiek gale. Už galinių lankstomų ir stumdomų sėdynių yra 508 l bagažinė, kurios talpa įkraunamo hibrido atveju siekia segmente neįspūdingus 400 l.
Daugiaveidės versijos
„Terramar“ pirkėjams derėtų įvertinti visų penkių siūlomų variklių versijas. Su bazine įranga siūlomos trys variklių versijos: pirmoji – 150 AG turbobenzininis „1.5 e-TSI“ motoras, antroji – visais ratais varoma „2.0 TSI“ su 204 AG varikliu, ir trečioji – 204 AG įkraunamas hibridas.
Pirmoji, minimalistinė, versija leidžia suderinti priimtiną dinamiką su pakenčiama ekonomija. Antroji versija tiks tiems, kuriems reikia visų ratų pavaros ir daugiau galios, tačiau ji neturėtų džiuginti ekonomija. O trečioji ypatinga tuo, kad rutininiu režimu su viena akumuliatoriaus įkrova, naudodama vien elektros energiją, gali nuvažiuoti bent 120 km. Su įkrautu akumuliatoriumi ji leidžia džiaugtis juokingomis degalų sąnaudomis, kurios galėtų siekti kokius 3 l/100 km. Svarbus pranašumas – šie hibridai gali būti įkraunami nuolatinės srovės stotelėje, iki 50 kW galia.

Vienas šios versijos minusas – įkraunami „Volkswagen“ konstrukcijos hibridai derinami tik su priekinių ratų pavara. Kitas – „Cupros“ kainodara nėra tokia palanki įkraunamiems hibridams kaip giminingų „Volkswagen“ ar „Škodos“ atveju. Todėl hibridinė „Terramar“ versija kainyne yra brangiausia arba kainuoja net 4.500 Eur daugiau nei tokios pat galios, visais ratais varomas benzininis „Terramar“.
Versijų gamą vainikuoja du sportiški, kodu VZ žymimi variantai: vienas jų varomas 2 litrų, 265 AG pajėgumo turbobenzininio variklio, sukančio visus ratus. Kitas – įkraunamos hibridinės, 272 AG sistemos. Pastaroji suka tik priekinius ratus ir yra 4.000 Eur brangesnė už pirmąją. Taigi, hibrido taupumas vargiai leistų kompensuoti kainos skirtumą, tačiau galima tikėtis, kad dėl griežtėjančių CO2 taršos reikalavimų būtent jis turės didesnę išliekamąją vertę ir likvidumą.
Tiršta konkurencija
Apibendrinant galima tvirtinti, kad kiekviena versija sudomins skirtingų poreikių pirkėjus. Pigiausias variantas „1.5eTSI“ kainuoja nuo 37.500 Eur – ši kaina nėra išskirtinė: artimiausias varžovas „VW Tiguan“ kainuoja nuo 39.000 Eur, tačiau „Toyota Corolla Cross“ – nuo 34.200 Eur, o „Kia Sportage“ ar „Škoda Karoq“ atitinkamai nuo 24.900 ir 28.970 Eur. Tiesa, visais atvejais būtina detaliai palyginti įrangą, kuri gali reikšmingai keisti galutinę kainą.
Įkraunami hibridai kainuoja 45.000 Eur (204 AG) ir 48.500 Eur (272 AG). Gera žinia, kad jie abu įmonėms suteikia galimybę pasinaudoti PVM lengvata. Tačiau, ieškant įkraunamo hibrido, verta pasidairyti į „VW Tiguan“, kurio bazinė kaina siekia 39.000 Eur. Taip pat į kiek mažesnį „Toyota C-HR“, kuris su įkraunama hibridine pavara kainuoja 39.900 Eur, ar nuo 37.307 Eur siūlomą „Kia Sportage“ su 245 AG sistema ir visų ratų pavara.
Konkurentų šiame sektoriuje tikrai netrūksta, todėl palyginimui verta skirti daugiau dėmesio.
„Premium“ teritorija
Ieškant tikrojo „Terramar“ išskirtinumo, verta atkreipti dėmesį į galingiausią benzininę versiją VZ 2.0 TSI (nuo 44.500 Eur). Kompaktinių miesto visureigių segmente sportiškus modelius įprastai siūlo tik „premium“ gamintojai. Esama ir išimčių – sportiški „Tiguan“ ar „Škoda Kodiaq RS“, tačiau „Cupra“ šiame sektoriuje atrodo kaip automobilis, kuriame sėkmingai dera šeimos poreikiams ar kelionėms tinkamas kasdienis komfortas, sportiškas charakteris ir puikios valdymo savybės. Tam labai padeda vairuotojo pasirenkamais režimais veikiantys amortizatoriai. Iš „VW Golf GTI“ perimtas 265 AG variklis nėra ekonomiškas (planuokite beveik 10 l/100 km), bet džiugina dideliu galios rezervu ir dinamika.

Toks derinys nėra naujiena iš Katalonijos, nes „Cupra“ jau keletą metų gamina nuostabų sportišką krosoverį „Formentor“. Tačiau, palyginti su juo, „Terramar“ yra erdvesnis, praktiškesnis ir komfortiškesnis. Šių dviejų modelių derinys įdomus tuo, kad „Cupra“ siūlo du iš esmės daug kuo panašius modelius, pirkėjams leisdamas rinktis sportinio automobilio galimybėmis džiuginantį „Formentor“ arba arčiau visureigio formato esantį patogesnį „Terramar“.
Daugybę varžovų turi ir bazinė versija su 1,5 litro „e-TSI“ varikliu. Tačiau būtent ji atrodo kaip optimalus derinys už argumentuotą kainą. Tikėtina, kad, važiuojant užmiestyje su pakrautu automobiliu, šio variklio galios rezervas tenkins ne visus. Be to, nedžiugins ekonomija: VŽ bandymų metu šios versijos degalų sąnaudos važiuojant įvairiais keliais ir skirtingais tempais siekė 7–8 l/100 km lygmenį.
Apskritai „Terramar“ atrodo tenkinantis daugybę kriterijų ir tinkamas daugybei skirtingų pirkėjų, tačiau jam gali būti sunku prasibrauti pro tvirtas pozicijas turinčių konkurentų minią. Jo kainų lygis neatrodo nei išskirtinis, nei mažas. Gaila, kad įkraunami hibridai nėra tokie pigūs kaip „Škodos“ ir VW gamose. Tačiau kataloniškas stilius, vokiškos technologijos, gana gera įranga, pavyzdinės valdymo savybės ir praktiškumas jam leidžia tikėtis pripažinimo populiariame sektoriuje.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai