Geidžiamiausias „Ferrari F40 GTE“, kurį ne visi išdrįsta vairuoti

Niekas nenorėjo atvežti šio automobilio iki podiumo.
Po to, kai šio „Ferrari“ savininkas ir jo komanda „Pebble Beach Concours d'Elegance 2024“ konkurse laimėjo unikaliausio pasaulyje automobilio apdovanojimą, niekas nedrįso sėsti prie jo vairo, bijodamas ką nors sugadinti.
Galų gale prie jo vairo sėdo už jo restauraciją atsakingas asmuo. Jis užvedė variklį ir nuvažiavo kelis metrus nuo ekspozicijos aikštės iki konkurso podiumo.
Tai buvo pirmas kartas, kai šį prestižinį konkursą laimėjo Danijoje registruotas automobilis, ir pirmas kartas, kai prestižiškiausią pasaulio concours d'elegance prizą laimėjo tokia palyginti nauja transporto priemonė. Ir tai patvirtina, kad „Ferrari F40 GTE“ yra vienas geidžiamiausių ir išskirtiniausių automobilių pasaulyje.
Tikėtina, kad šiuo automobiliu greičiausiai nebebus važinėjama dar daug metų, tačiau dabar galima sakyti, kad atsipirko penkeri metai darbo ir itin brangi renovacija.
Galvodami apie automobilius, įsivaizduojame save prie vairo. Tačiau esama automobilių, kurie tokie unikalūs, kad juos vairuoti yra tiesiog pernelyg rizikinga. Nes net mažytis dažų sluoksnio pažeidimas vertę gali sumažinti milijonais dolerių.

Elegancijos konkursas
Prancūziškas terminas concours d'elegance reiškia elegancijos konkursą ir neretai naudojamas prestižinėse klasikinių automobilių parodose, kuriose norint dalyvauti reikia specialios atrankos, o bilieto kaina prasideda nuo 400 Eur už stovimą vietą ant žolės.
Automobiliai turi būti ne tik puikios ir visiškai originalios būklės, bet ir kuo nors ypatingi. Pavyzdžiui, turi būti pagaminti vos keli tokių modelių egzemplioriai, jų istorija turi būti kažkuo įdomi. pavyzdžiui, jų savininkais buvo gerai žinomi žmonės. Vertę gerokai padidina ir lenktynėse laimėti trofėjai.
Tokių konkursų pasaulyje rengiama vis dažniau, taip pat daugėja ir tokių, kuriuose rungiasi patys unikaliausi automobiliai. „Chantilly Arts & Elegance“ vykstantis kiekvieną rugsėjį netoli Paryžiaus ir gegužę prie Komo ežero Italijoje rengiamas „Villa d'Este Concours d'Elegance“ yra dvi prestižiškiausios varžybos Europoje.
Tačiau jas lenkia „Pebble Beach Concours d'Elegance“ vykstančios rugpjūtį Monterėjuje, Kalifornijoje, JAV.
Renginys tapo prestižiniu itin brangių, taip pat naujų ir naujesnių automobilių traukos centru.
2024 m. buvo pristatytos kategorijos, kuri apima naująją klasiką ir vadinamuosius youngtimer automobilius, o tai buvo unikali galimybė vienam Danijos piliečiui pristatyti savo penkerius metus restauruotą „Ferrari F40 GTE“.
Standartinis „Ferrari F40“ pats savaime nėra vertas dalyvauti „Concours d'Elegance“ renginiuose, nors jis visuotinai pripažįstamas kaip vienas gražiausių ir geidžiamiausių automobilių pasaulyje, o jo kainos prasideda nuo maždaug 2 mln. Eur.
Taip yra dėl to, kad nuo 1987 iki 1992 m. į kelius išriedėjo gana daug – 1.311 vienetų ių automobilių, kuriems dizainą kūrė italų „Pininfarina“. Todėl „Ferrari F40“ vertinamas kaip pernelyg dažnas modelis, kad galėtų varžytis su unikaliausiais. Kita vertus, automobilio stilius ir nuosavybės istorija daro kai kurias specialias „Ferrari F40“ versijas itin įdomiomis.

Nuo gatvės iki podiumo
Nors daugelis serijinio „Ferrari F40“ dalių yra perimtos iš automobilių sporto, šis modelis sukurtas naudoti viešuosiuose keliuose. Kita vertus, tuo metu tai buvo pats įžūliausias „Ferrari“ modelis, sukurtas kaip atsakas maniusiems, kad šio gamintojo automobiliai 1980-ųjų viduryje tapo bedvasiai.
Serijinis F40 nebuvo skirtas lenktynėms, tačiau nedidelei Italijos tiuningo kompanijai „Michelotto“ buvo pasiūlyta F40 paruošti lenktynėms. Taip buvo sukurta 19 vienetų „Ferrari F40 LM“.
Vėlyvesnė šio modelio specifikacija buvo pavadinta F40 GTE ir yra dar retesnė. Teigiama, kad buvo pagaminti tik septyni tokie egzemplioriai, įskaitant dabar Danijos piliečiui priklausantį F40 GTE su važiuoklės numeriu 90001.
Pirmosiose lenktynėse Monzoje F40 GTE debiutavo 1993 m. Šiandien šie F40 yra dalyvavę daugiausiai lenktynių – legendinėse Le Mano 24 valandų lenktynėse šis modelis dalyvavo tris kartus (1994, 1995 ir 1996-iais). Tai rezultatas, kurio nepasiekė joks kitas F40.
Pastarasis faktas yra svarbus kalbant apie automobilio išskirtinumą: jis turi turėti istoriją, o konkretaus egzemplioriaus istorija daro jį įdomiausiu visų laikų F40-uoju.
Liungbiu mieste įsikūręs Danijos „Ferrari“ importuotojas „Formula Automobile“ rado automobilį Jungtinėse Valstijose ir atgabeno jį Danijoje esančiam pirkėjui, kolekcionuojančiam „Ferrari F40“ automobilius. Ir jis nebuvo pigus: nors įprasto F40 kaina prasideda nuo maždaug 2,3 mln. Eur, išskirtiniai vienetai gali kainuoti per 6,7 mln. Eur.

Kokybiška restauracija
Automobilis keletą metų priklausė Kanados mados magnatui Lawrence'ui Strollui, kuris yra „Aston Martin“ bendrasavininkis ir „Aston Martin“ Formulės 1 komandos savininkas.
2020 m. jis pardavė didžiąją dalį savo „Ferrari“ kolekcijos. Tuo metu šis F40 buvo raudonas, kaip ir visi kiti, tačiau kai jis pasirodė Liungbiu, greitai tapo aišku, kad jį reikia grąžinti į pradinę būklę.
„Formula Automobile“ susisiekė su bendrove „Michelotto“, kuri sutiko renovuoti automobilį. Po beveik dvejų metų bendrovės dirbtuvėse automobilis grįžo su visiškai atnaujinta technine dalimi, tačiau vizualiai jis vis dar buvo toli nuo savo 90-ųjų lenktyninės išvaizdos. Nuo šio taško reikalai tapo sudėtingesni.
Tėvas ir sūnus Michelotto nesutarė dėl įmonės valdymo, kuri netrukus turėjo būti uždaryta. „Formula Automobile“ ieškojo kitų, kurie pasirūpintų restauracija, tačiau tapo akivaizdu, kad „Michelotto“ geriausiai tinka šiam darbui.
Tada Christiano Michelotto, „Michelotto“ įkūrėjo sūnus, įsteigė savo įmonę ir ėmėsi užduoties. Dar po dvejų metų automobilis buvo baigtas.
„Geresnė nei nauja“ yra klišė, bet vis dėlto čia tinkamas apibūdinimas. Visi komponentai, kurie buvo išsaugoti, yra visiškai originalios būklės. Automobilyje tebėra originalus radijo įrenginys, o kiekvienas varžtas yra identiškas originalui. Jo spalvos taip pat visiškai atitinka originalą, be to, automobilis yra iš tiesų dažytas, o ne dengtas plėvele, kaip paprastai daroma šiandien.
Ant anglies pluošto grindų dešinėje pusėje paliktas netgi nedidelis nuo klijų juostos subraižytas paviršius, mat čia buvo priklijuoti sportinio automobilio kilimėliai.

Istorinis kūrinys
Ilgos ir sudėtingos restauracijos metu bendravimas su italų specialistais pareikalavo tiek kantrybės, tiek kultūrinio supratimo, o kalbant apie finansinę pusę, tokie projektai ribų neturi.
Įprastai atliekamas vienas ar keli išlaidų įverčiai, tačiau jie geriausiu atveju yra orientaciniai. „Formula Automobile“ buvo atsakinga už šį procesą kaip savininko konsultantė.
Šiandien „Ferrari F40 GTE“, kurio važiuoklės numeris 90001, yra it laiko kapsulė. Tai nebėra tik automobilis, tai istorinis meno kūrinys, kuris turėtų būti vertinamas su tokia pačia pagarba kaip klasikiniai garsių menininkų paveikslai.
Iš dalies dėl to, kas tai yra – ekstremalus superautomobilis. Bet labiausiai dėl to, kad tai istoriškai svarbus automobilio modelis, kuris ir buvo atkurtas tam, kad užimtų savo deramą vietą istorijoje.
Dėl tos pačios priežasties jis iš garažo išrieda tik ypatingomis progomis. Jis negali būti registruojamas ir gali dalyvauti tik specialiose istorinėse lenktynėse, todėl savininkas tikriausiai juo mėgausis tik lenktynių trasose privačių važiavimų metu.
Ne mažiau svarbu ir tai, kad kiekvienas važiavimas turės neigiamos įtakos būklei, dėl kurios automobilis tapo konkurso nugalėtoju, jau nekalbant apie visai technikai būdingą įprastą nusidėvėjimą.
Kiek tiksliai kainavo restauracija, nei „Formula Automobile“, nei savininkas tvirtina nežinantys, bet suma tikrai bus didesnė už naujo „Ferrari“ kainą. Tačiau dabar tai vertinama kaip finansiškai naudingas sprendimas. Nes „Ferrari F40 GTE“ su važiuoklės numeriu 90001 dabar tapo brangiausiu „Ferrari F40“ egzemplioriumi. Dabar niekas nedrįsta spėlioti, kiek jis galėtų kainuoti. Automobilis nėra parduodamas, tačiau net jei ir būtų, manoma, kad pirkėjui vargiai pakaktų 13 mln Eur.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai