Verslininkai pasigedo aiškios pozicijos ir aršesnės kovos
Vakar prasidėjo išankstinis balsavimas prezidento rinkimuose, tačiau Vilniaus savivaldybėje eilių nebuvo – procesas lyg patvirtino vyraujančią nuomonę, kad ši rinkimų kampanija buvo pernelyg nuobodi, o rinkimų rezultatai – pernelyg nuspėjami.
JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.
**
Didžiausia sekmadienį vyksiančių rinkimų intriga – ar reikės antrojo turo ir, jeigu taip, – kas taps antruoju?
Komentarai
Darius Mockus, koncerno „MG Baltic“ prezidentas:
„Prezidento postas nėra tas, dėl kurio aršiausiai kovojama. Jo teikiamų galių nepalyginsi su Seimo ar Vyriausybės galiomis.“
Algirdas Navickas, UAB „Iris“ savininkas:
„Norėčiau, kad tie žmonės, kurie bando vadovauti ir būti pirmieji šalyje, būtų kategoriškesni ir gindami savo nuomonę.“
Robertas Dargis, Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovas: „Žmonės patys turi kur kas aktyviau domėtis valstybės gyvenimu visose srityse, domėtis tuo, kas vyksta Europoje ir pasaulyje, tada ir diskusijos būtų visai kitokios.“
Rinkimų skaičiai
2.541.862 rinkėjai turi teisę šiemet balsuoti Lietuvos prezidento rinkimuose. 1.393.278 rinkėjai balsavo 2009 m. prezidento rinkimuose, tai sudarė 51,8% visų rinkėjų.
950.407 balsus gavo ir rinkimus laimėjo Dalia Grybauskaitė (68,21% dalyvavusių rinkimuose).
162.665 balsus 2009 m. gavo dabartinis premjeras Algirdas Butkevičius (11,68% dalyvavusių rinkimuose).
ŠALTINIS: VRK „Ši rinkimų kampanija, švelniai tariant, neįspūdinga. Tiesiog 6 kandidatai kovoja su dabartine prezidente. Be to, visi iš esmės susitaikę su pralaimėjimu. Pastangos gana blankios“, – įspūdžiais dalijasi Darius Mockus, koncerno „MG Baltic“ prezidentas. Kita vertus, ir prezidento postas, pasak jo, nėra tas, dėl kurio aršiausiai kovojama, nes jo teikiamų politinių ir ekonominių galių nepalyginsi su Seimo ar Vyriausybės. Seimo rinkimų kampanija esą kur kas įdomesnė bei aktyvesnė, jai skiriama ir daugiau pinigų.
Pasigedo nuomonės
Nykiais rinkimus vadina dauguma VŽ apklaustų verslininkų. Štai Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas, sako, kad per rinkimų kampaniją nieko nauja apie kandidatus ir jų programas nepavyko sužinoti. „Tenka net pagalvoti, kai reikia išvardyti visų pretendentų pavardes“, – pripažįsta vadovas.
Ponas Dundulis sako, kad jam netgi debatai nekėlė jokių emocijų, o, pavyzdžiui, per Seimo rinkimus jis esą bent pasipiktindavo, kai vienas ar kitas kandidatas žadėjo tai, ko niekada nepadarys. Algirdas Navickas, UAB „Iris“ savininkas, šiai rinkimų kampanijai daug laiko ir dėmesio neskyrė, nors domisi politika bei ekonomika.
„Iš nuotrupų nieko nauja, įdomaus ar aktualaus neišgirdau. Įspūdis, kad nieko įdomaus nevyko. Buvo tik frazės, kaip nesupykdyti daugumos rinkėjų“, – sako jis. Ponas Navickas sako, kad renkant prezidentą jam, kaip verslininkui, svarbu kandidatų požiūris į verslą, laisvąją rinką, aktyvų ekonominį gyvenimą. Tad tai, kad kandidatai atvirai neišsako minčių ir pozicijos, esą netgi šiek tiek erzina. „Norėčiau, kad tie žmonės, kurie bando vadovauti ir būti pirmieji šalyje, būtų kategoriškesni gindami savo nuomonę“, – sako jis. Ir balsuoti p. Navickas sako eisiąs tik iš pareigos, poreikio „bėgti palaikyti kokios nors minties ar idėjos nėra“.
Aišku, kas laimės
Visgi ne visi verslininkai tokie skeptiški. Gintaras Bleizgys, UAB „Knygų namai LT“ savininkas, pasakoja sulaukęs ir netikėtų momentų, pavyzdžiui, kai Dalia Grybauskaitė sugebėjo debatuose pakeisti toną ir kalbėti ne kaip prezidentė, bet kaip kandidatė, lygi su visais kitais. Jos priešingybė – Zigmantas Balčytis, jis, anot p. Bleizgio, realiai net nedalyvavo rinkimų kampanijoje ir plika akimi buvo matyti, kad neturi ambicijų laimėti. „Bet rinkimų kampanija įdomesnė, nei tikėjausi. Be D. Grybauskaitės, man patiko Naglis Puteikis ir Artūras Zuokas. Neįdomiausi Z. Balčytis bei Bronis Ropė“, – vertina p. Bleizgys. Nauja, pasak jo, buvo ir tai, kad patys rinkimų metodai priminė Jungtinių Amerikos Valstijų, nes Artūro Paulausko reklamos kampanija buvo nukreipta tiesiogiai prieš p. Grybauskaitę ir jis aiškiai parodė, su kuo konkuruoja. „Kalbant apie rinkimų padarinius verslui – jų nebus. Nebent būtų išrinktas prorusiškas kandidatas, kuris kitaip pakreiptų Lietuvos užsienio ir kartu ekonominę politiką“, – priduria p. Bleizgys.
Didesnių permainų nelaukia ir kiti verslininkai, jie taip pat sako, kad rinkimų rezultatai gana nuspėjami. „Tikėtis, kad staiga kaip Pilypas iš kanapių iššoks naujas politinis veidas ir visus nugalės, neverta. Prezidento rinkimai – tai dešimties metų politinis projektas. Žmogus turi suktis politiniame lauke, būti matomas. Kai tokių pretendentų atsiras, juos pamatysime. Mūsų prezidentė dabar ryški žvaigždė, ją palaiko visuomenė“, – prognozuoja p. Mockus.
JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.
**
Didžiausia sekmadienį vyksiančių rinkimų intriga – ar reikės antrojo turo ir, jeigu taip, – kas taps antruoju?
Komentarai
Darius Mockus, koncerno „MG Baltic“ prezidentas:
„Prezidento postas nėra tas, dėl kurio aršiausiai kovojama. Jo teikiamų galių nepalyginsi su Seimo ar Vyriausybės galiomis.“
Algirdas Navickas, UAB „Iris“ savininkas:
„Norėčiau, kad tie žmonės, kurie bando vadovauti ir būti pirmieji šalyje, būtų kategoriškesni ir gindami savo nuomonę.“
Robertas Dargis, Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovas: „Žmonės patys turi kur kas aktyviau domėtis valstybės gyvenimu visose srityse, domėtis tuo, kas vyksta Europoje ir pasaulyje, tada ir diskusijos būtų visai kitokios.“
Rinkimų skaičiai
2.541.862 rinkėjai turi teisę šiemet balsuoti Lietuvos prezidento rinkimuose. 1.393.278 rinkėjai balsavo 2009 m. prezidento rinkimuose, tai sudarė 51,8% visų rinkėjų.
950.407 balsus gavo ir rinkimus laimėjo Dalia Grybauskaitė (68,21% dalyvavusių rinkimuose).
162.665 balsus 2009 m. gavo dabartinis premjeras Algirdas Butkevičius (11,68% dalyvavusių rinkimuose).
ŠALTINIS: VRK „Ši rinkimų kampanija, švelniai tariant, neįspūdinga. Tiesiog 6 kandidatai kovoja su dabartine prezidente. Be to, visi iš esmės susitaikę su pralaimėjimu. Pastangos gana blankios“, – įspūdžiais dalijasi Darius Mockus, koncerno „MG Baltic“ prezidentas. Kita vertus, ir prezidento postas, pasak jo, nėra tas, dėl kurio aršiausiai kovojama, nes jo teikiamų politinių ir ekonominių galių nepalyginsi su Seimo ar Vyriausybės. Seimo rinkimų kampanija esą kur kas įdomesnė bei aktyvesnė, jai skiriama ir daugiau pinigų.
Pasigedo nuomonės
Nykiais rinkimus vadina dauguma VŽ apklaustų verslininkų. Štai Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas, sako, kad per rinkimų kampaniją nieko nauja apie kandidatus ir jų programas nepavyko sužinoti. „Tenka net pagalvoti, kai reikia išvardyti visų pretendentų pavardes“, – pripažįsta vadovas.
Ponas Dundulis sako, kad jam netgi debatai nekėlė jokių emocijų, o, pavyzdžiui, per Seimo rinkimus jis esą bent pasipiktindavo, kai vienas ar kitas kandidatas žadėjo tai, ko niekada nepadarys. Algirdas Navickas, UAB „Iris“ savininkas, šiai rinkimų kampanijai daug laiko ir dėmesio neskyrė, nors domisi politika bei ekonomika.
„Iš nuotrupų nieko nauja, įdomaus ar aktualaus neišgirdau. Įspūdis, kad nieko įdomaus nevyko. Buvo tik frazės, kaip nesupykdyti daugumos rinkėjų“, – sako jis. Ponas Navickas sako, kad renkant prezidentą jam, kaip verslininkui, svarbu kandidatų požiūris į verslą, laisvąją rinką, aktyvų ekonominį gyvenimą. Tad tai, kad kandidatai atvirai neišsako minčių ir pozicijos, esą netgi šiek tiek erzina. „Norėčiau, kad tie žmonės, kurie bando vadovauti ir būti pirmieji šalyje, būtų kategoriškesni gindami savo nuomonę“, – sako jis. Ir balsuoti p. Navickas sako eisiąs tik iš pareigos, poreikio „bėgti palaikyti kokios nors minties ar idėjos nėra“.
Aišku, kas laimės
Visgi ne visi verslininkai tokie skeptiški. Gintaras Bleizgys, UAB „Knygų namai LT“ savininkas, pasakoja sulaukęs ir netikėtų momentų, pavyzdžiui, kai Dalia Grybauskaitė sugebėjo debatuose pakeisti toną ir kalbėti ne kaip prezidentė, bet kaip kandidatė, lygi su visais kitais. Jos priešingybė – Zigmantas Balčytis, jis, anot p. Bleizgio, realiai net nedalyvavo rinkimų kampanijoje ir plika akimi buvo matyti, kad neturi ambicijų laimėti. „Bet rinkimų kampanija įdomesnė, nei tikėjausi. Be D. Grybauskaitės, man patiko Naglis Puteikis ir Artūras Zuokas. Neįdomiausi Z. Balčytis bei Bronis Ropė“, – vertina p. Bleizgys. Nauja, pasak jo, buvo ir tai, kad patys rinkimų metodai priminė Jungtinių Amerikos Valstijų, nes Artūro Paulausko reklamos kampanija buvo nukreipta tiesiogiai prieš p. Grybauskaitę ir jis aiškiai parodė, su kuo konkuruoja. „Kalbant apie rinkimų padarinius verslui – jų nebus. Nebent būtų išrinktas prorusiškas kandidatas, kuris kitaip pakreiptų Lietuvos užsienio ir kartu ekonominę politiką“, – priduria p. Bleizgys.
Didesnių permainų nelaukia ir kiti verslininkai, jie taip pat sako, kad rinkimų rezultatai gana nuspėjami. „Tikėtis, kad staiga kaip Pilypas iš kanapių iššoks naujas politinis veidas ir visus nugalės, neverta. Prezidento rinkimai – tai dešimties metų politinis projektas. Žmogus turi suktis politiniame lauke, būti matomas. Kai tokių pretendentų atsiras, juos pamatysime. Mūsų prezidentė dabar ryški žvaigždė, ją palaiko visuomenė“, – prognozuoja p. Mockus.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- „Mano pinigai“ - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai