2014-04-15 00:01

Augimo galimybės Lietuvoje išsemtos – 3,6 kg žmogui

Per Velykas pagardų gamintojai dar turi progą užsidirbti – įvairaus skonio majonezo ir pomidorų padažo pardavimas smarkiai šokteli, bet vietos rinkos galimybės, pripažįsta įmonių vadovai, jau išsemtos.
Pernai Lietuvoje parduota 43 mln. Lt vertės majonezo – 4 mln. Lt daugiau nei 2012 m., o pomidorų padažo ir kečupo pardavimas susitraukė 0,3 mln. Lt, iki 32,3 mln. Lt. VLADIMIRO IVANOVO NUOTR.

Saulius Grinkevičius, UAB „Daumantai LT“ direktorius:
„Akivaizdu, kad vietos pardavimams neigiamai atsiliepė gyventojų emigracija, o pajamas didina tik eksportas.“



Komentarai
Saulius Grinkevičius, UAB „Daumantai LT“ direktorius:
„Norime sugriauti mitą, kad majonezas negali būti sveikas maistas, todėl savo produkciją pristatome Niurnbergo ekologiškų produktų parodoje „Biofac“.
.
Vygantas Vanagas, UAB Kėdainių konservų fabriko generalinis direktorius:
„Didinti pomidorų padažo pardavimo Lietuvoje neįmanoma: vartotojų mažėjant vyksta tik persiskirstymas tarp gamintojų ir importuotojų.“


2%
Tiek, „Euromonitor International“ duomenimis“, per 2013 m. išaugo pasaulinė pagardų (majonezas, pomidorų padažas ir kečupas bei prieskoniai) rinka natūriniais vienetais.

Garstyčios ir krienai
Lietuvoje populiariausi pagardai – kečupas ir kiti pomidorų padažai bei majonezas. Per metus parduodama maždaug 1,4 mln. Lt (be PVM) vertės paruoštų garstyčių, 1,2 mln. Lt vertės krienų. Tačiau, Statistikos departamento duomenimis, populiarėja ir kiti padažai, pavyzdžiui, sojų, taip pat įvairūs pusgaminiai, per metus parduodama 23 mln. Lt vertės tokių pagardų.
Per metus vartotojai nuperka beveik 70 mln. Lt vertės įvairių sumaišytų pagardų ir prieskonių (išskyrus sojų padažą, kečupą ir kitus pomidorų padažus bei garstyčias).
Kečupas ir kiti pomidorų padažai. Pagaminta natūriniais vienetais, t Parduota iš viso, mln. Lt Parduota Lietuvoje, mln. Lt
2005 m. 13,9 29 25
2006 m. 13,9 35,9 31
2007 m. 12,9 35,9 30
2008 m 10,9 38 32
2009 m. 11 39 32,8
2010 m. 11,8 39 31,7
2011 m. 13,6 40,7 32
2012 m 14,7 42 32,6
2013 m. 13,6 43 32,3
ŠALTINIS: STATISTIKOS DEPARTAMENTAS


Majonezas, kiti emulsinti padažai. Pagaminta natūriniais vienetais, t Parduota iš viso, mln. Lt Parduota Lietuvoje, mln. Lt
2005 m. 10,6 35 34,6
2006 m. 9,7 33 32
2007 m. 14 37 36
2008 m. 14 43 41,9
2009 m. 14 45 43,9
2010 m. 9,7 35,5 33
2011 m. 10 41 37
2012 m. 10,8 44,6 39
2013 m. 12 48,9 43
ŠALTINIS: STATISTIKOS DEPARTAMENTAS


UAB Kėdainių konservų fabriko pardavimo pajamos, mln. Lt
2012 m. 43,7
2013 m. 52
ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS

UAB „Suslavičius-Felix“ pardavimo pajamos, mln. Lt
2012 m. 21,7
2013 m. 24,2
ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS

UAB „Daumantai LT“ pardavimo pajamos, mln. Lt
2012 m. 35 2013 m. 35
ŠALTINIS: BENDROVĖS DUOMENYS Remiantis „Euromonitor International“ 2013 m. duomenimis, daugiausia majonezo pasaulyje suvartoja rusai – vienam gyventojui tenka 4,4 kg majonezo. Antroje vietoje lietuviai – 3,6 kg majonezo kiekvienam gyventojui per metus. Vakarų Europoje gyventojai per metus suvalgo mažiau nei po 0,5 kg majonezo per metus. „Pagardų rinka jau prieš maždaug penkerius metus išseko ir, jei šiandien naujas investuotojas bandytų įsiterpti, vargu ar jam tai pavyktų. Mes, vietos gamintojai, didesnių augimo perspektyvų čia nebematome. Yra tiek valgytojų, kiek yra, ir jei emigracija nesiliaus, pardavimas tik mažės“, – prognozuoja Saulius Grinkevičius, vienos didžiausių pagardų gamintojų Baltijos šalyse UAB „Daumantai LT“ vadovas.
Lietuvos pagardų rinkoje veikia „Daumantai LT“, „Valdorfo didmenos“, Kėdainių konservų fabrikas, „Suslavičius-Felix“, „Veiverių skonis“ ir keletas kitų smulkesnių gamintojų. Gerai lietuviams žinomo „Vilniaus“ majonezo gamintojas – Vilniaus majonezo gamykla produktų negamina nuo 2009 m. ir užsiima tik pardavimu. Vilniaus majonezo gamyklos prekės ženklas priklauso UAB „VMGH“, kurią kontroliuoja UAB „Daumantai LT“. „Mano duomenimis, jei lygintume 2006 metų ir 2013 metų sausio–vasario mėnesius, tai pamatytume, kad majonezo suvartojimas sumenko nuo 2.000 iki 1.800 tonų. O pomidorų padažų, jei lygintume 2008 m. ir 2013 m. sausio–vasario mėnesius, paaugo nuo 843 iki 873 tonų“, – tendencijas nurodo p. Grinkevičius.
Pasak jo, nors bendrovės pardavimo pajamos nuo 18,6 mln. Lt 2006 metais išaugo beveik du kartus, iki 35 mln. Lt pernai, augimo galimybės vietos rinkoje išsemtos.
„Beje, nuo 2011 m. mūsų pajamos nebeauga ir svyruoja apie 35 mln. Lt. Akivaizdu, kad vietos pardavimų apimčiai neigiamai atsiliepė gyventojų emigracija, o pajamas augina tik eksportas“, – aiškina p. Grinkevičius.
„Daumantai LT“ asortimente yra daugiau kaip 100 skirtingų pavadinimų majonezo, majonezo padažų, kečupų, pomidorų padažo, adžikos ir kt. Pirkėjai reikalauja sveikesnių produktų, tad Kėdainių įmonė siūlo pagardų be konservantų, be krakmolo, ekologiškų. Kasmet į įrangos modernizavimą „Daumantai LT“ investuoja apie 1,5–2 mln. Lt.
52795
130817
52791