2014-04-02 00:01

„Kauno liftai“: ne sprinteriai, o ilgų distancijų bėgikai

„Kauno liftai“ demonstruoja vadinamąją belgišką ramybę, nors konkurencija liftų įrengimo ir eksploatavimo rinkoje didelė. Kauniečiai yra vieninteliai keleivinių liftų gamintojai Lietuvoje, daugiausia įmonė dirba vietos rinkoje, tik vienas kitas liftas ar eskalatorius sumontuoti Latvijoje ir Kaliningrade.
14 Tiek milijonų litų pajamų UAB „Kauno liftai“ gavo 2013 metais.
Liftų remonto padalinys nestokoja darbo, klientai dažniau renkasi sugedusių detalių remontą nei jų keitimą naujomis.
Ant šablonų tarsi ant manekenų bus surinktos kabinos, tuomet jos bus išardytos ir vežamos į užsakovo objektą, o ten bus sumontuotos. Kabinos rėmo detalėje išgręžiamos ertmės.
Su staklėmis lankstomos kabinos rėmo detalės.
Liftų kėlimo mechanizmus „Kauno liftai“ perka iš užsienio gamintojų. Elektronikos ceche darbuotojai sukomplektuoja elektronikos įrenginius. „Kauno liftuose“ iš skirtingų tiekėjų gautos detalės surenkamos į lifto valdymo pultą – tai lifto „protas“. ALGIMANTO BARZDŽIAUS NUOTR.

Komentarai

Jonas Guzavičius, UAB „Kauno liftai“ generalinis direktorius: „Lietuvoje iš viso eksploatuojama daugiau nei 60% susidėvėjusių liftų, todėl jei patiems gyventojams būtų suteikta galimybė spręsti, kaip panaudoti administravimui sukauptas lėšas, – renovacijos procesas pagreitėtų. Tuomet ir mes daugiau pagamintume lietuviškų liftų, nes dabar viso gamybos pajėgumo neišnaudojame.“
Vytautas Gylys, gamybos vadovas: „Visos lifto dalys sukomplektuojamos ant šablonų, testuojamos, tuomet išardomos ir vežamos montuoti į užsakovo objektą. Priklausomai nuo lifto sudėtingumo, objekto aukščio, liftų šachtų skaičiaus liftai montuojami 1–1,5 mėnesio, o kiti – ir ilgiau. Devynių aukštų namui pagaminti, įrengti ir sumontuoti „Kauno liftą“ kainuoja apie 90.000–100.000 Lt.“

Virginijus Rainys, rangos direktorius: „Mūsų įmonė gamina pagal konkrečius užsakymus – į sandėlį negaminame. Tačiau sandėlis visgi reikalingas tuo atveju, kai užsakovai dėl objektyvių priežasčių tiesiog neturi kur montuoti lifto. Jo nepakabinsi ore.“

Trumpa veiklos istorija

*Lietuviško kapitalo UAB „Kauno liftai“ 1992 m. įsikūrė ir pradėjo veiklą tuometinės Vilniaus liftų įmonės Kauno padalinio (veikiančio nuo 1980 m.) gamybos bazėje. *1993–1998 m. „Kauno liftai“ buvo įsteigę bendrąją įmonę su Vokietijos liftų gamybos milžine „Schindler“ ir Lietuvoje prekiavo vokiškais liftais. Tačiau nuspręsta ne tik prekiauti, bet ir patiems gaminti liftus, todėl „Kauno liftai“ pradėjo savarankišką veiklą. *Šiuo metu įmonės gamybos, administracijos patalpų, sandėlių plotas siekia apie 9.000 kv. m. Įmonė Kaune valdo žemės sklypą su pastatais. *Įmonės pagrindinė veikla: visų tipų liftų, eskalatorių, judamųjų takų (travelatorių), specialių neįgaliųjų keltuvų ir kitų kėlimo įrenginių gamyba, montavimas, eksploatavimas.
*Kaune veikianti „Kauno liftų“ dispečerinė dirba ištisą parą. Įmonė prižiūri apie 2.800 liftų Lietuvoje. *„Kauno liftai“ valdo kultūros ir technikos istorijos paminklą – Kauno Žaliakalnio funikulierių, kuris 1993 m. buvo išgelbėtas nuo sunykimo, jis buvo įsigytas iš privačių verslininkų. Skelbiama, kad liftų, eskalatorių montavimo ir priežiūros paslaugas Lietuvoje teikia apie 14 įmonių, iš kurių kelios yra didžiųjų liftų gamybos gigantų, tokių kaip „Schindler“ ar „Kone“, atstovės. „Kauno liftams“, per kelis dešimtmečius išsaugojusiems gamybos bazę, išsiugdžiusiems darbuotojų lojalumą, konkurenciniai žaidimai puikiai pažįstami. Jų taisyklių suvokimas ir įmonės atliekamų darbų kokybė – stabilių rodiklių garantas.
Savas prekės ženklas
„Esame ilgų distancijų bėgikai, o ne sprinteriai, – įmonę pristato kelis dešimtmečius jai vadovaujantis Jonas Guzavičius. – Mes nesidraskome, o nuosekliai dirbame. Dabar versle matome daug atvejų, kai įsileidžiami investuotojai, siekiama uždirbti greitą pelną, o tada verslas parduodamas. Mūsų veiklos principas – stabilus, užtikrintas, nuoseklus darbas, nesivaikant didelių pelnų.“ „Kauno liftai“ eksploatuoja apie 2.800 liftų 23-uose Lietuvos miestuose. Iš viso Lietuvoje veikia apie 9.000 liftų. Taigi, „Kauno liftai“ eksploatuoja beveik trečdalį šalies liftų. Kaip jie gaminami, susipažįstame įmonės gamybos ceche, kelis dešimtmečius veikiančiame Kauno pramoniniame rajone, netoli Kauno termofikacijos elektrinės. Vytautas Gylys, gamybos vadovas, prieš mums žengiant į erdvų ir šviesų gamybos cechą, pažeria bendros informacijos apie liftus ir keltuvus. Jų yra įvairių tipų: keleivinių, skirtų ligoniams vežti, krovininių, automobilinių, neįgaliųjų keltuvų, eskalatorių (judantys laiptai), travelatorių (judantys takai). Kaune gaminami 400–500 kg sveriantys keleiviniai liftai su prekės ženklu „Kauno liftas“. Pasak p. Gylio, „Kauno liftų“ gamybos pajėgumas siekia iki 10 keleivinių liftų per mėnesį, tiesa, jų liftininkai iki galo neišnaudoja. Todėl duonai užsidirba iš liftų eksploatavimo paslaugų – remontuoja sugedusias liftų dalis, mat klientai, užuot pirkę naujas brangias detales, dažniau pageidauja jas taisyti. Štai kad ir tądien ceche remontuotas eskalatoriaus, įrengto dideliame prekybos centre, guolis. Prekybininkai nusprendė, kad vietoj naujo brangaus reduktoriaus verčiau sutaisyti sugedusį, – todėl darbo ėmėsi „Kauno liftų“ tekintojai. Remonto ceche yra daug metalo apdirbimo staklių – įrenginiai čia įvairaus „amžiaus“, kai kurie pagaminti ir prieš kelis dešimtmečius, tačiau, kaip teigia gamybos vadovas, dirba patikimai. Daug staklių „Kauno liftai“ prieš kelis dešimtmečius ar keliolika metų įsigijo iš bankrutuojančių metalo apdirbimo fabrikų ir dabar investicijos į remonto cechą nėra didelės.
„Susikalbėti“ padeda elektronika
52795
130817
52791