Organizatoriai nebespėja paskui dalyvių poreikius

Mindaugas Rutkauskas, „Litexpo“ direktorius: „Parodų dalyviai dar nespėjo prisiderinti prie lankytojų pakitusių poreikių – pastebim, kad yra dalyvių kurie metai iš metų dalyvauja su tuo pačiu stendu, tais pačiais produktais ir be jokios aiškios dalyvavimo parodoje koncepcijos, aiškiai susiformuluotų tikslų.“ VLADIMIRO IVANOVO NUOTR.
Parodų rengimo bendrovių pajamos, mln. Lt.
Bendrovė 2008 m. 2009 m. 2010 m. 2011 m. 2012 m. 2013 m.
UAB „Litexpo“ 19,7 10,7 11,7 14,2 13,3 20
UAB Ekspozicijų centras 5,7 3,8 3,8 6 9,4 9,3
UAB „Expo Vakarai“ 1,4 1,05 1 0,8 1,3 1,8
Šaltinis: bendrovių duomenys Didžiausias Lietuvos parodų organizatorius Lietuvos parodų ir kongresų centras „Litexpo“ pernai pasiekė 20 mln. Lt apyvartą – tai 7 mln. Lt daugiau nei 2012 m. Labiausiai išsiplėtė konferencijų rengimo bei aptarnavimo (įskaitant maitinimo paslaugas) veikla. Šios srities paslaugų pajamos pagausėjo labiausiai dėl ES pirmininkavimo renginių. Pasak Mindaugo Rutkausko, „Litexpo“ direktoriaus, didėjo ir pajamos iš visų įvykusių parodų, įskaitant stendų montavimo bei maitinimo per parodas paslaugų pajamas. Surengtas parodas apžiūrėjo beveik 290.000 lankytojų, jose prisistatė daugiau nei 2.700 dalyvių – ir vienų, ir kitų apie 10% daugiau nei pernai.
Ponas Rutkauskas tvirtina, kad Lietuvos parodų versle per pastaruosius metus išryškėjo trys pagrindinės tendencijos.
„Visų pirma, bent jau „Litexpo“ parodose, vykstančiose mūsų šalies sostinėje, labai pasikeitė lankytojai. Kiekvienoje parodoje atliekam lankytojų pasitenkinimo tyrimus ir matome, kad jų poreikiai ir reiklumas auga, jie išprusę, puikiai susipažinę su rinka, jos pasiūla ir kainomis, jie išlepinti įvairių pasiūlymų gausos, susirinkę begalę informacijos internete“, – padėtį apžvelgia „Litexpo“ vadovas. Dabar lankytojai tapo svarbiais vertintojais, į kurių nuomonę bei poreikius privalo atsižvelgti ir parodų organizatoriai, ir parodų dalyviai. Lankytojai šią savo svarbą supranta, todėl į parodas žiūri labai kritiškai, jose ieško naujienų, kokių nėra prekybos centruose, ieško kvalifikuotų specialistų patarimų ir konsultacijų, o to neradę, praranda ir susidomėjimą parodomis. „Antra tendencija – parodų dalyviai dar nespėjo prisiderinti prie lankytojų pakitusių poreikių. Pastebim, kad yra dalyvių, kurie metai iš metų dalyvauja su tuo pačiu stendu, tais pačiais produktais ir neturi jokios aiškios dalyvavimo parodoje koncepcijos, aiškiai susiformuluotų tikslų. O juk būtent paroda yra ta vieta, kurioje lengviausiai galima tiesiogiai pasiekti savo klientą ir išsiaiškinti jo poreikius“, – teigia p. Rutkauskas.
Su šiom dviem tendencijomis susijusi ir trečioji – pasikeitęs supratimas, kas yra paroda ir kas ją sudaro. Parodos turinio formuotojas ir kūrėjas nebėra vien tik oficialus parodos organizatorius, į šį procesą jau aktyviai įsilieja ir turi įsitraukti parodos dalyviai ir lankytojai. „Tik tuomet paroda taps aktuali rinkai. Lankytojai į parodas ima žiūrėti kaip į laiko leidimo būdą, ir tas laikas turi būti praleistas įdomiai ir naudingai. Parodai nebeužtenka aiškios tematikos, pakankamo dalyvių skaičiaus, gerai ir kokybiškai įrengtų stendų. Būtinai reikalingas patrauklus, kasmet atsinaujinantis turinys, įdomus renginių tinklelis, kasmet vis kitokie akcentai, profesionalus darbas stenduose, specialistų konsultacijos“, – dėsto p. Rutkauskas. Didžiausias iššūkis, anot jo, yra atitikti ryškiai išaugusius lankytojų poreikius ir kartu su dalyviais formuoti jiems įdomias bei naudingas parodas. Kitas iššūkis – verslo parodų (B2B) organizavimas, tai Lietuvoje yra sudėtinga daryti dėl pernelyg mažos rinkos.
Parodų rengimo bendrovių pajamos, mln. Lt.
Bendrovė 2008 m. 2009 m. 2010 m. 2011 m. 2012 m. 2013 m.
UAB „Litexpo“ 19,7 10,7 11,7 14,2 13,3 20
UAB Ekspozicijų centras 5,7 3,8 3,8 6 9,4 9,3
UAB „Expo Vakarai“ 1,4 1,05 1 0,8 1,3 1,8
Šaltinis: bendrovių duomenys Didžiausias Lietuvos parodų organizatorius Lietuvos parodų ir kongresų centras „Litexpo“ pernai pasiekė 20 mln. Lt apyvartą – tai 7 mln. Lt daugiau nei 2012 m. Labiausiai išsiplėtė konferencijų rengimo bei aptarnavimo (įskaitant maitinimo paslaugas) veikla. Šios srities paslaugų pajamos pagausėjo labiausiai dėl ES pirmininkavimo renginių. Pasak Mindaugo Rutkausko, „Litexpo“ direktoriaus, didėjo ir pajamos iš visų įvykusių parodų, įskaitant stendų montavimo bei maitinimo per parodas paslaugų pajamas. Surengtas parodas apžiūrėjo beveik 290.000 lankytojų, jose prisistatė daugiau nei 2.700 dalyvių – ir vienų, ir kitų apie 10% daugiau nei pernai.
Ponas Rutkauskas tvirtina, kad Lietuvos parodų versle per pastaruosius metus išryškėjo trys pagrindinės tendencijos.
„Visų pirma, bent jau „Litexpo“ parodose, vykstančiose mūsų šalies sostinėje, labai pasikeitė lankytojai. Kiekvienoje parodoje atliekam lankytojų pasitenkinimo tyrimus ir matome, kad jų poreikiai ir reiklumas auga, jie išprusę, puikiai susipažinę su rinka, jos pasiūla ir kainomis, jie išlepinti įvairių pasiūlymų gausos, susirinkę begalę informacijos internete“, – padėtį apžvelgia „Litexpo“ vadovas. Dabar lankytojai tapo svarbiais vertintojais, į kurių nuomonę bei poreikius privalo atsižvelgti ir parodų organizatoriai, ir parodų dalyviai. Lankytojai šią savo svarbą supranta, todėl į parodas žiūri labai kritiškai, jose ieško naujienų, kokių nėra prekybos centruose, ieško kvalifikuotų specialistų patarimų ir konsultacijų, o to neradę, praranda ir susidomėjimą parodomis. „Antra tendencija – parodų dalyviai dar nespėjo prisiderinti prie lankytojų pakitusių poreikių. Pastebim, kad yra dalyvių, kurie metai iš metų dalyvauja su tuo pačiu stendu, tais pačiais produktais ir neturi jokios aiškios dalyvavimo parodoje koncepcijos, aiškiai susiformuluotų tikslų. O juk būtent paroda yra ta vieta, kurioje lengviausiai galima tiesiogiai pasiekti savo klientą ir išsiaiškinti jo poreikius“, – teigia p. Rutkauskas.
Su šiom dviem tendencijomis susijusi ir trečioji – pasikeitęs supratimas, kas yra paroda ir kas ją sudaro. Parodos turinio formuotojas ir kūrėjas nebėra vien tik oficialus parodos organizatorius, į šį procesą jau aktyviai įsilieja ir turi įsitraukti parodos dalyviai ir lankytojai. „Tik tuomet paroda taps aktuali rinkai. Lankytojai į parodas ima žiūrėti kaip į laiko leidimo būdą, ir tas laikas turi būti praleistas įdomiai ir naudingai. Parodai nebeužtenka aiškios tematikos, pakankamo dalyvių skaičiaus, gerai ir kokybiškai įrengtų stendų. Būtinai reikalingas patrauklus, kasmet atsinaujinantis turinys, įdomus renginių tinklelis, kasmet vis kitokie akcentai, profesionalus darbas stenduose, specialistų konsultacijos“, – dėsto p. Rutkauskas. Didžiausias iššūkis, anot jo, yra atitikti ryškiai išaugusius lankytojų poreikius ir kartu su dalyviais formuoti jiems įdomias bei naudingas parodas. Kitas iššūkis – verslo parodų (B2B) organizavimas, tai Lietuvoje yra sudėtinga daryti dėl pernelyg mažos rinkos.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai