2014-01-08 23:01

Auga ir pardavimas, ir konkurencija

Prekybos drabužiais bendrovės 2013-uosius palydėjo su mažesniu optimizmu, nei juos pasitikdamos. Vartojimas atsigauna ne taip sparčiai, kaip auga konkurencija, tad planais ambicingai didinti pardavimą šiemet žarstosi ne visi.
Edgaras Sekmokas, UAB „Stesa Clasic“, prekiaujančios „Pierre Cardin“ verslo klasės vyriškais drabužiais, direktorius: „Mūsų 2014 m. biudžetas yra identiškas 2013 m. biudžetui, suplanuotas be augimo. Ir akcininkai priėmė šį biudžetą, nes puikiai supranta, kad augti šalyje, kur sektorius plečiasi, o gyventojų skaičius mažėja, galimybių nedaug.“ JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.

**
Rinkos dalyviai skaičiuoja, kad H&M, įgyvendinus numatytus plėtros planus, tinklo prognozuojama apyvarta viršys bendrą vartojimo augimą – vadinasi, kai kurie rinkos dalyviai neteks dalies pajamų.



Drabužių mažmeninės prekybos apyvarta specializuotose parduotuvėse
to meto kainomis (be PVM), mln. Lt

2009 m. 768,5
2010 m. 709,2
2011 m. 801,8
2012 m. 959,4

ŠALTINIS: STATISTIKOS DEPARTAMENTAS



Drabužių mažmeninės prekybos apyvarta specializuotose parduotuvėse sausį–spalį
to meto kainomis (be PVM), mln. Lt

2011 m. 639,4
2012 m. 772,1
2013 m. 891,6
ŠALTINIS: STATISTIKOS DEPARTAMENTAS Drabužių prekybininkė „Apranga“ pernai Lietuvoje pasiekė 366,6 mln. Lt apyvartą, 8,5% daugiau nei 2012 m. Baltijos šalyse parduotuves valdančios grupės bendri pardavimai per metus ūgtelėjo 10,2%, iki 583,9 mln. Lt. Pasak Rimanto Pervenecko, „Aprangos“ grupės generalinio direktoriaus, atsižvelgiant į oro sąlygas ir išaugusią konkurenciją, tokius rezultatus galima vertinti kaip gerus ir solidžius. Iki planuotų rezultatų pritrūko vos 5 mln. Lt, daugiausia dėl nepalankaus oro: šalto pavasario, užsitęsusio rudens. „Pasiteisino mūsų sprendimas investuoti į verslo ir prabangos segmentą. Iš šio segmento gavome, galima sakyti, visą apyvartos prieaugį“, – sako p. Perveneckas. Nemenką grupės portfelį sudaro ir jaunimui skirti prekių ženklai, kaip „Zara“, „Bershka“ ar „Pull & Bear“. Šiame segmente konkurencija visame pasaulyje yra didelė, o Lietuvoje, duris atvėrus pirmoms H&M parduotuvėms, drabužių jaunimui segmente darosi ankšta. Savo ruožtu verslo ir prabangos drabužiai „Aprangos“ grupei tapo tam tikra niša, kurioje yra galimybių augti. „Tai nereiškia, kad konkurencijos čia nėra. Vertinant pragyvenimo lygį ir daugiau išleisti galinčių vartotojų grupę, prabangos segmente konkurencija taip pat gana didelė, bet ji kiek mažesnė nei Vakaruose, nes daugelio prabangos prekių ženklų Lietuvoje nėra, o ir esančiųjų pasiūla kuklesnė“, – teigia p. Perveneckas.
52795
130817
52791