Trečdaliu augančioje rinkoje – nuomos bendrovių spurtas, neregėtas „Toyotos“ tempas ir nauji lūkesčiai

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, 2025 m. kovą Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas ūgtelėjo net 52,1%, iki 3.899 vnt. VŽ rašė, kad pirmaujantys automobilių prekybininkai dar prieš mėnesį tvirtino gaunantys užsakymų, leidžiančių tikėtis neeilinių prekybos metų.
Dabar „Regitros“ statistikoje matyti šių įžvalgų patvirtinimas, kurį skatina seniai matytas pirkėjų aktyvumas. Pastarąjį savo ruožtu palaiko daugybė prekybos akcijų, tačiau didžiąją dalį užsakymų pateikia automobilių nuomos bendrovės, siūlančios tiek trumpalaikę, tiek ilgalaikę ar veiklos nuomą.
Tokios apimties naujų automobilių registracija Lietuvoje nematyta nuo 2021-ųjų gegužės, kai buvo įregistruoti 4.164 nauji automobiliai. Tačiau tai nebuvo vidinės rinkos pasiekimas, nes maždaug 1.400 jų tuomet buvo išregistruoti ir reeksportuoti į kitas Europos šalis. Todėl realiai tuomet šalyje buvo parduota apie 2.800 automobilių. Nuo pandemijos laikų, kai dėl įvairių gamybos trikdžių visame pasaulyje formavosi didelis naujų automobilių deficitas, toks masinio naujų automobilių reeksporto modelis Lietuvoje nebėra pastebimas. „AutoTyrimų“ duomenimis, trumpalaikio registravimo mastas praeitą mėnesį buvo nereikšmingo lygio: 6 įregistruoti nauji automobiliai (iš jų – 3 „Mercedes-Benz“) buvo išregistruoti iki mėnesio pabaigos, o dar 24 bus išregistruoti artimiausiu metu.
Rekordinis mėnuo
Su labai retomis pauzėmis Lietuvoje lyderiaujanti „Toyota“ pavasarį pradėjo triuškinamu dominavimu, beveik dvigubai pranokdama antroje vietoje likusį „Volkswagen“. Trečioje vietoje atsidūrė tarp lyderių seniai matytas „Nissan“, kuris nuo lyderio atsiliko beveik trigubai.
Praeitas mėnuo buvo absoliučiai rekordinis ir „Toyotai“, ir „Tokvilai“, – VŽ sako Gintautas Ignotas, UAB „Tokvila“, vieno iš „Toyotos“ atstovų Vilniuje, vadovas. – Vien mes pardavėme virš 800 automobilių. Galima prisiminti, kad kokiais 2017 m. mes per visus metus pardavėme 850 automobilių.“
Populiariausi asmeninės paskirties (M1 kategorijos) modeliai buvo maži krosoveriai „Toyota Yaris Cross“. Antroje vietoje atsidūrė vos vienu vienetu nuo lyderio atsilikęs kompaktinis miesto visureigis „Nissan Qashqai“, trečioje – tos pačios klasės „Toyota Corolla / Corolla Cross“. Pasak gamintojų atstovų, visų šių automobilių populiarumą lėmė nuomos bendrovių užsakymai, nors tuo pat metu įmonės ir privatūs pirkėjai laikėsi įprastame lygyje. G. Ignotas pasakoja, kad šiemet nuomos bendrovių aktyvumas padidėjo po užsitęsusios pauzės, kai šią veiklą vykdančios įmonės vengė atnaujinti ar plėsti savo parkus. „Dabar nutiko taip, kad atsirado milžiniškas poreikis ir atnaujinti, ir pasididinti parkus“, – aiškina prekybininkas. Jis skaičiuoja, kad kovą vien automobilių nuomos bendrovės nupirko apie 1.300 automobilių. „Galima palyginti, kad 2024 m. kovą jie pirko vos 300 vienetų“, – teigia jis.
Depresijos pertrauka
Pavasaris pažadino du užsitęsusiame nuosmukyje įstrigusius ir tik retsykiais augimu pradžiuginančius elektromobilių ir komercinių automobilių sektorius. Tiesa – nežinia, ar ilgam.
Praeitą mėnesį įregistravus 229 elektromobilius, pasiektas seniai matytas 83,2% metinis augimas. Kartu tai yra ir didžiausias registracijų skaičius nuo 2023-iųjų spalio. Populiariausiu elektromobiliu šalyje kovą pirmą kartą tapo vidutinio dydžio krosoveris „Toyota bZ4X“ (30 vnt.). G. Ignotas aiškina, kad šio automobilio pirkėjai – marga publika, kurioje yra ir privačių asmenų, ir įvairaus kalibro įmonių.
„Manau, kad „bZ4X“ dabar natūraliai pajudėjo – susitvarkė kainos, gamintojas skatina galimybę pirkėjams pateikti bandomuosius automobilius. Visa tai turbūt konvertuojasi į pardavimus“, – svarsto „Tokvilos“ vadovas.
„AutoTyrimai“ skaičiuoja, kad šiemet šalyje įregistruota 500 elektromobilių – šis rezultatas, palyginti su atitinkamu 2024-ųjų laikotarpiu, rodo 34,8% augimą. Tačiau šiemet sparčiai augančioje bendroje rinkoje užimama dalis padidėjo tik nedaug: nuo 5,0% iki 5,1%.
Po dviejų mėnesių nuosmukio per retai pasiekiamą 300 vienetų ribą persirito lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1 kategorijos) registracijos.
17,2% augimas atrodo neblogas ir jis pasiektas, lyginant su ne itin prasta baze. Tai – gera žinia šiam jau porą metų į gilią depresiją panirusiam sektoriui. Tačiau realybė nėra tokia graži. Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausi buvo mažieji „Peugeot Partner“ ir padidinto pravažumo pikapai „Toyota Hilux“. „Peugeot“ automobilius užsiregistravo UAB „Stelauto“, vienas šio gamintojo atstovų šalyje. Vitalijus Eidimtas, koncerno „Stellantis“ atstovas, VŽ aiškina, kad „Peugeot“ su visų ratų pavara buvo užsakyti „vienos valstybinės įmonės“, kuri nusprendė atšaukti užsakymą, motyvuodama netenkinančiomis degalų sąnaudomis. Todėl automobilius užregistravo pats atstovas, kuriam teks ieškoti naujų realizacijos galimybių.
Naujokai iš Kinijos
Reikšmingos kovo naujienos – Lietuvoje oficialiai atstovaujamų kinų gamintojų skaičius padidėjo jau iki keturių: šalia metus veikiančio „Great Wall Motors“ atstovo JMA centro dabar yra BYD („Krasta Auto“), „Lynk & Co.“ („Sostena“) bei MG („Autobrava“) oficialūs atstovai. Visos kinų prekių ženklus atsivežusios įmonės turi sukaupusios ilgametę patirtį, todėl naujokus į rinką integruos patyrę specialistai. Nors BYD kainodara kol kas neatrodo labai patraukli, Aurimas Tamašauskas, „Krasta Auto“ vadovas, VŽ užsiminė, kad kinų kompanija yra numačiusi didelę įvedimo į rinką kampaniją.
Per pirmuosius tris 2025-ųjų mėnesius Lietuvoje įregistruota 9.815 naujų lengvųjų automobilių. Tai 33% viršija atitinkamo praėjusių metų laikotarpio rezultatus. VŽ kalbinti gamintojų atstovai ir toliau tvirtina matantys galimybę didinti pardavimus, jeigu jų staiga nesutrikdys tokie veiksniai kaip naują nežinomybę įnešanti JAV muitų politika ar tebesitęsiantys geopolitiniai sukrėtimai.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai