„LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža „LTG Cargo“ veža

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-09-16 05:45

Kai kitaip pervežti neįmanoma: karinė technika ir nestandartiniai kroviniai – geležinkeliais

Lietuvos kariuomenės technika ir kariai pirmą kartą geležinkeliu iš Panevėžio į Pabradę perdislokuoti šiemet liepą, pratybų „Karaliaus kirtis 2025“ metu.
Lietuvos kariuomenės technika ir kariai pirmą kartą geležinkeliu iš Panevėžio į Pabradę perdislokuoti šiemet liepą, pratybų „Karaliaus kirtis 2025“ metu.
Nuo stambių energetikos įrenginių iki NATO sąjungininkų karinės technikos – LTG grupės krovinių gabenimo geležinkeliais bendrovė „LTG Cargo“ pasiūlė ir jau įgyvendino ne vieną tokį ypatingų krovinių vežimą. Tai – projektiniai pervežimai, kuriems priskiriamas ir karinės technikos gabenimas geležinkeliu.

„Pirmieji karinės technikos vežimai buvo vykdomi Lietuvoje dislokuotų ar mūsų ir kitose Baltijos šalyse pratybose dalyvavusių Vokietijos, JAV ir kitų užsienio karių užsakymu. Karinių krovinių gabenimas – svarbi šalies nacionaliniam saugumui veikla“, – pasakoja „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.

Geležinkeliu – kai kitaip vežti neįmanoma

„LTG Cargo“ projektinius vežimus pasiūlė įvertinusi, kad dalies krovinių standartiniu būdu – kelių, vandens, oro transportu – pervežti neįmanoma arba tai padaryti žymiai sudėtingiau ir brangiau nei geležinkeliu. Geležinkeliu galima vežti ypač sunkius, didesnių ir sudėtingų gabaritų krovinius. Paprastai juos vežti užsako statybos, pramonės, energetikos ar infrastruktūros vystymo įmonės.

Tomas Lukaitis (viduryje), „LTG Cargo“ Projektinių pervežimų grupės vadovas, teigia, kad „LTG Cargo“ projektinius ir karinius vežimus organizuoja visose Baltijos, o su kolegomis – ir kitose Europos šalyse.

„Tačiau projektiniams vežimams priskiriamas ir karinės technikos bei įrangos gabenimas, nes, pavyzdžiui, kovos tankai ar savaeigiai artilerijos pabūklai yra ypač didelio svorio ir jiems reikia specialiai paruoštų riedmenų“, – pasakoja Tomas Lukaitis, „LTG Cargo“ Projektinių pervežimų grupės vadovas. Jis atkreipia dėmesį, kad pirmuosius negabaritinius krovinius geležinkeliu imta vežti vos atkūrus nepriklausomybę, o prieš dešimtmetį pradėtas karinių krovinių gabenimas suintensyvėjo pastaraisiais metais.

O Lietuvos kariuomenės technika ir kariai pirmą kartą geležinkeliu iš Panevėžio į Pabradę perdislokuoti šiemet liepą, pratybų „Karaliaus kirtis 2025“ metu.

„Tuomet „LTG Cargo“ iš Panevėžio į Pabradę Lietuvos kariuomenės Karaliaus Mindaugo husarų bataliono lauko taktinėms pratyboms gabeno šarvuotas vikšrines ir ratines transporto priemones, keleiviniuose vagonuose – dalį pratybose dalyvaujančių karių. Įgyta vertinga patirtis ir mums, ir Lietuvos kariuomenei leidžia tikėtis bendradarbiavimo ateityje – sėkmingai įgyvendinę projektą sulaukiame ir kitų Lietuvos kariuomenės dalinių kreipimųsi dėl galimybės juos transportuoti, – teigia T. Lukaitis.

„Ruošiamės ir Vokietijos brigados dislokavimui Lietuvoje. Geležinkeliai yra tarp pagrindinių transporto rūšių, užtikrinančių NATO sąjungininkų pajėgų atvykimą į Lietuvą ir visą Baltijos regioną, kur ir gabename sąjungininkų karinę techniką. Tai rodo, kad mūsų paslaugų kokybe pasitikima ir esame patikimas logistikos partneris“, – tvirtina E. Šimė, bendrovės vadovė.

Kiekvienas vežimas – išskirtinis

„LTG Cargo“ projektinių pervežimų grupės vadovas tarp įgyvendintų projektų mini mobilių daugiafunkcinių jūrinių konteinerių keltuvų, kurie yra ypač didelio svorio ir nestandartinių gabaritų bei konfigūracijos, pristatymą iš Klaipėdos jūrų uosto ir geležinkelių intermodalinius terminalus. Nutiesta europinio pločio geležinkelio vėžė nuo Lenkijos sienos iki Šeštokų ir Kauno leidžia iš Vakarų ir Centrinės Europos atgabenti nestandartinius krovinius, pavyzdžiui, lokomotyvus, čia juos perkrauti ant Baltijos šalyse naudojamos geležinkelio vėžės ir pristatyti remontuoti Lietuvoje ar kitose Baltijos šalyse.

„Didžiausias lokomotyvas, kurio vežimą organizavome ir Šeštokuose perkrovėme nuo vienos vėžės ant kitos, svėrė per 240 tonų, – prisimena T. Lukaitis. – Nemažai iššūkių teko įveikti organizuojant ir vežant bėgius – geležinkelio remonto darbams iš Austrijos atgabenome 642 tonas ilgabėgių. Iš Čekijos 22 specialiais vagonais į Kauną europine geležinkelio vėže atvežėme 220 naujų „Škoda“ automobilių, o iš Slovakijos – 230 „Kia“. Kiekvienas mūsų projektas – išskirtinis, jam savo specialistų jėgomis „LTG Cargo“ gamybos bazėje gaminame reikalingą įrangą ir tvirtinimus, jei reikia, paruošiame ar modernizuojame riedmenis.“

Vežimas – nuo A iki Ž

Atsakydamas į klausimą, kam rekomenduojama kreiptis paslaugų į „LTG Cargo“ projektinių vežimų padalinį, jo vadovas akcentuoja, kad laukia visų, kurie turi poreikių gabenti bet kokių nestandartinių gabaritų, didelio svorio ar kitus krovinius, kuriuos pervežti kitos rūšies transportu sudėtinga ar net neįmanoma.

„Tiesa, daliai besikreipiančių kyla klausimai, kaip jie savo krovinį atgabens iki geležinkelio. Visiems klientams siūlome jų krovinį atgabenti „nuo durų iki durų“, t. y. organizuojame visą krovinio kelią, kad klientui neliktų jokių transportavimo problemų. Tai viena iš esminių mūsų stiprybių, kurias vertina klientai, – tvirtina T. Lukaitis. – Mūsų ambicinga ir motyvuota komanda projektus įgyvendina ne tik Lietuvoje – sprendimus su kolegomis randame visoje Europoje. Taip pat atliekame būtinas muitinės, draudimo, leidimų ir kitas procedūras, organizuojame reikalingo galingumo kėlimo techniką, riedmenis ir t. t. Taigi, laukiame bet kokių iššūkių dėl vežimo geležinkeliais, kad galėtume parengti ir klientui pateikti išsamų projekto įgyvendinimo planą nuo A iki Ž.“

„LTG Cargo“ projektinius ir karinius vežimus organizuoja visose Baltijos, o su kolegomis – ir kitose Europos šalyse. „Dėl mūsų patikimų, profesionalių, motyvuotų darbuotojų tiek klientai, tiek ir kolegos projektinių pervežimų komandą kartais pavadina „LTG Cargo“ „vilkais“. Tai tarsi papildoma motyvacija bei įsipareigojimas būti dar geresniais ir stengtis ir dėl klientų, ir dėl kolegų“, – pastebi T. Lukaitis.

Krovinių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Cargo“ yra LTG grupės įmonė. Ji teikia krovinių gabenimo, intermodalinių pervežimų, logistikos ir ekspedijavimo, krovinių pakrovos, lokomotyvų ir vagonų remonto bei vagonų nuomos paslaugas Lietuvoje ir užsienyje. „LTG Cargo“ tęsia aktyvius integracijos ir plėtros Vakaruose veiksmus, taip pat yra įsteigusi ir valdo bendroves „LTG Cargo Polska“ Lenkijoje ir „LTG Cargo Ukraine“ Ukrainoje.

52795
130817
52791