Pasiruošimas didiesiems išpardavimams: kaip el. verslams DI gali padėti parduoti?
„Artėja svarbiausias laikas metuose verslui: langas, per kurį yra perkama masiškai. Tai tuo pačiu reiškia ir galimą vartotojų atmetimo reakciją reklamai, nes jos bus itin daug. Vienas JAV tyrimas sako, kad iki lapkričio mėn. net 67 proc. vartotojų jau bus pavargę nuo rinkodaros. Kaip būti aukščiau šio reklamos turinio cunamio? Personalizuoti turinį. Turinio personalizavimas reiškia darbą su turimais auditorijos duomenimis, jų pjaustymą skirtingais aspektais ir reklamos pritaikymą nišinėms auditorijos grupėms. Jūsų skaitmeninė reklama turi atliepti tai, ko tuo metu konkretus žmogus tikisi, ko nori, nesikirsti su tuo, ką jis veikia. Net „YouTube“ skaičiai rodo, kad reklama, pateikta tinkamame kontekste, pasiekia gerokai daugiau. O tai daryti geriausia naudojantis DI įrankiais. Negana to, galima susikurti individualius DI sprendimus, kurie automatizuotų vartotojo kelionės el. parduotuvėje personalizaciją“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Kokios DI sistemos gali padėti personalizuoti klientų patirtį?
Pasak A. P. Girčio, vienas iš pagrindinių DI įrankių funkcionalumų el. prekyboje yra galimybė kurti labai suasmenintas patirtis. Naudodamiesi DI algoritmais, mažmenininkai gali analizuoti didžiulius duomenų kiekius, kad suprastų individualius klientų pageidavimus ir elgesį, identifikuotų poreikius ir pagal juos kurtų reklamas bei tobulintų pirkėjo kelionę. Pasak eksperto, šiandien sukurti verslui pritaikytus DI įrankius nėra sudėtinga, o el. parduotuvės rezultatus jis gali pagerinti stipriai.

„Galima susigeneruoti DI sistemas, kurios padėtų automatizuoti personalizaciją el. parduotuvėje. Agentūroje kuriame ne vieną tokių sistemų, nes supratus, kaip tai daryti, juos suprogramuoti sudėtinga nėra. Artėjant didžiajam pirkimo pikui, esu tikras, kad el. parduotuvėms būtų naudinga, pavyzdžiui, DI sistema, kuri generuotų personalizuotas misijas lojaliems klientams, siūlydama iššūkius ir apdovanojimus; DI sprendimas, kuris realiu laiku analizuotų kliento pirkinių krepšelį ir siūlytų papildomus produktus, optimizuotus maksimaliam pelningumui; DI sistema, kuri automatiškai generuoja personalizuotas nuolaidas, atsižvelgama į kliento naršymo istoriją ir pirkimo elgseną. Ir tokių sprendimų galima sugalvoti galybę, visi jie automatiškai sukurtų labiau personalizuotą patirtį klientui“, – pasakoja Aurimas Paulius Girčys
DI padeda ir kuriant suasmenintą reklamą
„Skaitmeninėje rinkodaroje šiandien svarbiausia turinio personalizacija, bet tai reikalauja ir daugybės kompetencijų, ir laiko, nes nepakanka paleisti vienos masinės reklamos su vienu pasiūlymu visiems savo potencialiems klientams. Reikia klientus segmentuoti ir leisti skirtingas reklamas skirtingiems segmentams: tokia strategija yra vertinga aktyviausiais el. komercijos piktais metuose, pavyzdžiui, per kibernetinį pirmadienį, juodąjį penktadienį ar Kalėdų laikotarpį. Vis dėlto daugelis smulkių ir vidutinių el. verslų susiduria su iššūkiu: kaip rasti resursų sukurti tokį kiekį reklamų? Šiandien atsakymas yra vienas: dirbtinio intelekto įrankiai. Naudojantis jais galima ir generuoti daugybę reklamos tekstų, vizualų, net video turinio“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys.
Pasak jo, reklamų tekstams generavimui galima naudoti ir „ChatGPT“, tik būtina tinkamai suformuoti užklausas: „Užklausų dirbtiniam intelektui formavimas yra itin svarbus: kuo tiksliau ją suformuluosite, tuo geresnius rezultatus gausite. Pavyzdžiui, prašydami sukurti kelis tekstus reklamai, turite nurodyti, kad DI veikia kaip patyręs reklamos tekstų kūrėjas, apibūdinti produktą, būtinai kuo detaliau apibūdinti tikslinę auditoriją, kas jai patinka, kokį gyvenimo būdą gyvena ir aiškiai nurodyti, ko tikitės. Tokiu atveju galite prašyti dešimčių skirtingų reklamos tekstų ir išsirinkti geriausią. Žinoma, „ChatGPT“ dabar neveikia itin gerai lietuvių kalba, tad teks koreguoti gramatiką.
Būtent dėl to šiuo metu mūsų komanda kuria didelius kiekius užklausų DI šablonų (angl. prompts), juos talpinsime į platformą internete ir iš ten kiekvienas galės parsisiųsti sau aktualių užklausų katalogus ir juos naudoti geriausiems rezultatams gauti. Greta šio produkto vystome ir reklamos tekstų lietuvių kalba rašytoją – DI sprendimą, jis dienos šviesą išvys kitąmet, bus prieinamas visiems tam, kad net ir mažiausi verslai galėtų gauti daugiausiai naudos iš egzistuojančių DI sprendimų“.
Ekspertas pasakoja, kad naudojantis DI galima susikurti ir reklamų vizualus: „Vizualus kurti galima naudojantis „Midjourney“ arba „Bing Image creator“, kurie ne tik nupiešia ar parenka paveiksliuką, bet ir sudėlioja visus reikiamus grafinius elementus: „Bing Image Creator“ turi vieną minusą: visus vizualus kuria vienu formatu, kai skaitmeninei reklamai išmatavimų reikia skirtingų, tad asmeniškai aš renkuosi „Midjourney“. Suformulavus užduotį, šis DI įrankis parenka ar sukuria paveikslėlį, prideda logotipą, reikiamą tekstą ir mygtuką bei viską paruošia skirtingais reikiamais formatais. Video reklamas kurti galima naudojantis įrankiu „Invideo“, kuris, pavyzdžiui, „YouTube“ trumpąjį video sukuria per minutę“.
Kaip padidinti efektyvumą ir pagerinti klientų patirtį su DI įrankiais?
Be elektroninės prekybos reklamų turinio personalizavimo, DI taip pat stipriai pagerina šiuolaikinių verslų veiklos efektyvumą. DI pagrindu veikiančios sprendimai optimizuoja atsargų valdymą, automatizuoja tiekimo grandinės procesus ir supaprastina užsakymų vykdymą. Šie patobulinimai mažina išlaidas, didina produktyvumą ir leidžia mažmenininkams priimti sprendimus, pagrįstus įžvalgomis, gautomis iš DI analizės. A. P. Girčys teigia, kad tokie įrankiai paprastai kainuoja fiksuotą mėnesinį mokestį, reikalauja laiko išmokstant jais naudotis, bet pasaulinė patirtis rodo, kad DI įrankio rezultatai yra verti šios investicijos.
„Svarbu ir tai, kad DI revoliucionuoja klientų patirtį internetinėje prekyboje. Pokalbių robotai, suteikia greitus ir naudingus atsakymus į klientų užklausas, o virtualūs asistentai padeda pirkėjams visos jų kelionės metu. Šios technologijos ne tik pagerina bendrą apsipirkimo patirtį, bet ir generuoja vertingus klientų duomenis, padedančius mažmenininkams suprasti pageidavimus ir pirkimo modelius. Pokalbių robotus galima įsigyti iš juos kuriančių bendrovių, tiesa, tai kainuos brangiau, arba įmanoma diegti jau egzistuojančius ir mokėti mėnesinį mokestį.
Šiandien vartotojams itin svarbu aptarnavimas, nepakanka parengti gražią svetainę: svarbu ir tai, kaip greitai klientai gali rasti atsakymus ar užduoti klausimą. Pokalbių robotai nepailstamai dirba 24/7, gali bendrauti su dideliu kiekiu klientų vienu metu ir taip prisidėti prie geresnės el. parduotuvės reputacijos kūrimo. O tai šiandien, kai el. komercijos rinka yra pilna įvairaus dydžio žaidėjų, konkurencija – milžiniška, yra labai svarbu norint laimėti kuo daugiau per pagrindinius metų pirkimo pikus“, – pasakoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.